Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Admin för sin egen biltråd
2303 besök totalt
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Hej Magnus!

Kan man inte tänka sig att man har tillgång till att vara moderator i sin egen biltråd? På något sätt äger man den, typ. I så fall kunde man rensa bort dubbelposter etc. Hålla allmän ordning i tråden helt enkelt.

Det kanske inte går att tilldela sådana rättigheter ner på den nivån.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

964rs skrev:
Hej Magnus!

Kan man inte tänka sig att man har tillgång till att vara moderator i sin egen biltråd? På något sätt äger man den, typ. I så fall kunde man rensa bort dubbelposter etc. Hålla allmän ordning i tråden helt enkelt.

Det kanske inte går att tilldela sådana rättigheter ner på den nivån.


Det är ju en tanke men det finns ingen realistisk teknisk lösning för det. Sen om alla plötsligt får möjlighet att radera eller till och med redigera andras inlägg, om än bara i den egna biltråden, så ser jag oanade möjligheter till krigsskådeplatser

_________________
Magnus Thomé
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Jaha du tänker så

Nej såklart det skulle förmodligen bli väldigt konstigt om man kunde ändra i andras trådar. Väldigt oklart uttryckt av mig.

Min fråga hade grund i när jag råkade få in dubbelposter och trippelpost i min tråd. Då hade det varit enkelt att bara kunna ta bort de onödiga posterna. Så egentligen gäller väl frågan i alla trådar. I vissa forum kan man ta bort sin egen post inom en viss definierad tid (typ 5min) vid händelse av just felpostning.

Men det är kanske inget stort problem värt att lägga tid på, men finns det en parameter så...

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Jaha du tänker så

Nej såklart det skulle förmodligen bli väldigt konstigt om man kunde ändra i andras trådar. Väldigt oklart uttryckt av mig.

Min fråga hade grund i när jag råkade få in dubbelposter och trippelpost i min tråd. Då hade det varit enkelt att bara kunna ta bort de onödiga posterna. Så egentligen gäller väl frågan i alla trådar. I vissa forum kan man ta bort sin egen post inom en viss definierad tid (typ 5min) vid händelse av just felpostning.

Men det är kanske inget stort problem värt att lägga tid på, men finns det en parameter så...

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Se nu hände det igen. Finns det kanske en forumskola?

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Magnus Thomé skrev:


Det är ju en tanke men det finns ingen realistisk teknisk lösning för det. Sen om alla plötsligt får möjlighet att radera eller till och med redigera andras inlägg, om än bara i den egna biltråden, så ser jag oanade möjligheter till krigsskådeplatser


Jag tycker det låter jätteroligt.

En helt ny dimension i strategiskt forumutövande .


_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

964rs skrev:
Se nu hände det igen. Finns det kanske en forumskola?


För länge sen så hade en del problem på mobilen när de frekvent använde back-knappen i mobilens webbrowser. Det ska egentligen funka även då utan problem. Men det gjorde det inte av någon anledning utan just det genererade dubbelposter. Ser dubbelposter mer sällan numera i forumet även om det händer, jag vet inte om problemet försvann med uppdaterade browsers på mobilerna eller om de som hade problem ändrade sitt surfknappande helt enkelt.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
964rs skrev:
Se nu hände det igen. Finns det kanske en forumskola?


För länge sen så hade en del problem på mobilen när de frekvent använde back-knappen i mobilens webbrowser. Det ska egentligen funka även då utan problem. Men det gjorde det inte av någon anledning utan just det genererade dubbelposter. Ser dubbelposter mer sällan numera i forumet även om det händer, jag vet inte om problemet försvann med uppdaterade browsers på mobilerna eller om de som hade problem ändrade sitt surfknappande helt enkelt.


Precis så det händer!

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Vad har du för telefon / os-version och vilken webbrowser? Tänkte om någon annan som har haft likadana problem kan komma med tips kanske

_________________
Magnus Thomé
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Vad har du för telefon / os-version och vilken webbrowser? Tänkte om någon annan som har haft likadana problem kan komma med tips kanske


IPhone X och iPad pro. Senaste uppdateringen.

Jag vet att bakåtknappen är en big no-no och kan lätt skapa problem, oftast är det då att man åker ur en säkerhetapplikation t.ex. en bankapplikation eller något formulärsvar som täcker flera sidor.

I viss mening kan man förhindra att använda bakåtknappen i applikationer, men det brukar sällan fungera bra eller för alla browsers.

Gör man bakåtkanppen när man ligger i en tråd man precis har postat i får man en notis som säger "vill du sända formuläret igen?" Det skall man givetvis inte göra, man bör istället trycka på avbryt. Men ibland har man bråttom till bagaren och trycker fel, då får man en dubbelpost. Har man då riktig otur så är man inne i någon annans biltråd när det händer.

Man kan också få en dubbelpost vid datorn (iMac senaste uppdateringen) och man tror att man missat sändknappen och klickar igen.

Grejen är att det händer och då hade det varit bra att kunna radera sin egen dubbelpost eller felpost inom ett tidsfönster på ett par minuter.

Alltihop är såklart ett riktigt ilandsproblem som man inte behöver lägga tid på, men är det bara en parameterinställning så varför inte?

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

964rs skrev:
...men är det bara en parameterinställning så varför inte?

Ja det håller jag helt med om. Men tyvärr går det inte att ställa in det på sådan detaljnivå, dvs bara egna trådar.

_________________
Magnus Thomé
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032



Går det att ställa in egna inlägg i en viss tid?

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

J.Schuman skrev:
Går det att ställa in egna inlägg i en viss tid?


Den funktionen hade jag gillat men nääää, går inte. Mjukvaran är från 2002

_________________
Magnus Thomé
Citera
Alex H
Farhult
Här sen Feb 2009
Inlägg: 349



Vad är det för mjukvara och version?

_________________
Alex H-e-d-s-t-r-ö-m

Tesla Model Y Performance -22
Peugeot 306 GTi -97
195hk@7900 195Nm@6500
VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ )
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Alex H skrev:
Vad är det för mjukvara och version?


phpBB 2

_________________
Magnus Thomé
Citera
Foruminfo/frågor
Admin för sin egen biltråd
2303 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande