Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Boende nära Ringen
1, 2   >>
17327 besök totalt
Pierre71
Skokloster
Här sen Feb 2018
Inlägg: 4


Trådstartare
Några tips på boende nära Ringen ?

Vi ska ner till Ringen sommaren 2018 och letar ett boende med eget kök
Några tips ?


//Pierre

_________________
Pierre Gustafsson
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687




_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1495



På lite samma tema: jag har preliminärbokat rum på "Land-gut-Hotel zur Burg Nürburg/ring" (Burgstrasse 4), någon som har bott där och kan berätta vad jag kan förvänta mig?

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Klassiskt hotell bland Porsche folket. Rätt poppis så det kan inte vara helt värdelöst. Stor parkering ätbar mat men inget jag drömmer våta drömmar om. Personligen väljer jag alltid Zimmer frie då det är personligare och gemytligt.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580



Pension Jonas. Här bodde jag senast i september. Sjukt trevlig familj och dessutom huserades den grymt snabba e36 m3:an (A Hardt)där. Tyvärr inget eget kök men frukost i världsklass. det gemensamma köket får man säkert använda om man frågar, syns på bilderna. Fler bilder på booking.com.
http://www.pension-jonas.de/en/index.php

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Himlar skrev:
På lite samma tema: jag har preliminärbokat rum på "Land-gut-Hotel zur Burg Nürburg/ring" (Burgstrasse 4), någon som har bott där och kan berätta vad jag kan förvänta mig?


Jag har bott på Zur burg ett par gånger och lovat mig själv att aldrig bo där mer, det skall i alla fall vara väldigt fullt på andra boenden i så fall.

Nu finns det säkert andra som tycker att zurburg är ett jättetrevligt hotell och allt bygger såklart på personliga erfarenheter. Men som Johan säger, det är väldigt mycket trevligare med ett zimmer frei. Alltid bra rum och frukost, det hjälper om man kan lite tyska men det går bra att gestikulera och bocka artigt också.

Fördelarna med zurburg som jag ser det är parkeringen, speciellt om man har släp och det centrala läget.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715



Jag bor ofta på Tiergarten, rent o fräscht.
Har även bott mycket på Zur Burg hos Daniels och hotellet är väl det egentligen inga fel på utan största problemet är väl att inte ägarna är några charmtroll direkt..

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



pizzeria Pinnochio hade riktigt prisvärda lägenheter med eget kök.... jag hyrde en 2 sovrumslägenhet billigt där i somras med döttrarna med stort kök...

ingen lyxstandard men helt ok.. och billigt....

hotell delen hette nånting annat med pinnochio men ligger ovanför pizzerian och det är där man hämtar nyckeln...

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148



Ferienwhonung Auel i Adenau är ett bra ställe. Har bott där två ggr. Nyrenoverad lägenhet med allt man behöver.
Jag fick en egen fjärrkontroll till garaget så jag kunde ha mina hjul, domkraft och verktyg där. Bra pris med.
https://www.booking.com/hotel/de/ferienwohnung-auel.sv.html?aid=357007;label=gog235jc-hotel-de-de-ferienwohnungNauel-unspec-se-com-L%3Ade-O%3Ax11-B%3Achrome-N%3AXX-S%3Abo-U%3Ac-H%3As;sid=1aa402d6fd903b9189539ba6d16c52da;dist=0;lang=sv;sb_price_type=total;soz=1;type=total;lang_click=top;cdl=de

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
Tyskies

Här sen Aug 2006
Inlägg: 111



Zur burg var helt okej för de pengarna när vi var där i sommras men klart att är relativt det kan ju alltid vara bättre

_________________
Klaus Schöps.
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4016



Om nite steken pa Pisten lockar sa ar ju Adenau eg trevligare som by, same att bilen blir varm pa morgonen nar man aker upp till banan

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Bhalg
Norge
Här sen Maj 2008
Inlägg: 68



Kennie skrev:
Pension Jonas. Här bodde jag senast i september. Sjukt trevlig familj och dessutom huserades den grymt snabba e36 m3:an (A Hardt)där. Tyvärr inget eget kök men frukost i världsklass. det gemensamma köket får man säkert använda om man frågar, syns på bilderna. Fler bilder på booking.com.
http://www.pension-jonas.de/en/index.php


Til info så har Alex sin E36 M3 nå tilhold i Nürburg, ved Apex Nürburg

https://www.youtube.com/watch?v=eHmyFAG27_E

_________________
Bård Halg

BMW E39 540iS
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683



Bhalg skrev:
Kennie skrev:
Pension Jonas. Här bodde jag senast i september. Sjukt trevlig familj och dessutom huserades den grymt snabba e36 m3:an (A Hardt)där. Tyvärr inget eget kök men frukost i världsklass. det gemensamma köket får man säkert använda om man frågar, syns på bilderna. Fler bilder på booking.com.
http://www.pension-jonas.de/en/index.php


Til info så har Alex sin E36 M3 nå tilhold i Nürburg, ved Apex Nürburg

https://www.youtube.com/watch?v=eHmyFAG27_E


Nja, inte riktigt.. Alex har sålt bilen till Apex/Robert, Alex håller på att få byggt en Schirmer E92 M3a. Dock kommer han jobba lite för Apex som instruktör vad jag förstått

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4016



Är det nån som bott på Haus PitLane?

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004
Inlägg: 708



Qvisfr skrev:
Är det nån som bott på Haus PitLane?


Japp, ett par gånger. Friedhelm som äger det är jättetrevlig och tillmötesgående thumbs up

_________________
Nils Erixon
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13160

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Vår favoritvärd Hanne i Meuspath har tyvärr slutat med "Zimmer"-verksamhet...
Så senast jag var nere bodde jag på LaLanternas "annex" i Müllenbach - det var riktigt bra tycker jag.

https://www.booking.com/hotel/de/la-lanterna-ma1-4llenbach-na1-4rburgr . . . .

_________________

Rice and shine
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11189



Rent hypotetiskt, hur stor är chansen att hitta boende vid Nurburgring för en natt eller två om man skulle råka vara i närheten nästa vecka? Är det bara dumt att tänka på, eller något som kan lösas på plats utan att betala en förmögenhet?

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Glenn M.
Kongsvinger
Här sen Aug 2014
Inlägg: 109



Marcus Gustafsson skrev:
Rent hypotetiskt, hur stor är chansen att hitta boende vid Nurburgring för en natt eller två om man skulle råka vara i närheten nästa vecka? Är det bara dumt att tänka på, eller något som kan lösas på plats utan att betala en förmögenhet?


Det er inga problem. Knacka på och fråga. Rum finns👍

_________________
Glenn Melbye

Clio RS 201 Ringtool "Kirfel edition''
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1495



Himlar skrev:
På lite samma tema: jag har preliminärbokat rum på "Land-gut-Hotel zur Burg Nürburg/ring" (Burgstrasse 4), någon som har bott där och kan berätta vad jag kan förvänta mig?


Nu har jag varit där, och vill nog ändå försvara "mitt" hotell lite här i tråden. Jag tycker att Zur Burg var väldigt trevligt, det är ett hotell och inte B&B (vilket vissa såklart gillar och andra ogillar) men service är ändå fullt duglig. Jag blev lite förvånad när receptionen ringde mitt rum en halvtimme innan frukosten stängde för att kolla om jag planerat att äta frukost den dagen. Förutom lite väl lyhörda dörrar, och något mjuka sängar, var boendet väldigt trevligt. Jag kan så klart inte säga något om andra hotell i området, men om Zur Burg är det sämsta man kan få och något som endast bör bokas "i nödfall" kan man nog vara ganska lugn.

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Tifosi
Myresjö
Här sen Apr 2007
Inlägg: 416



Bodde på Hotel am Brünnchen ett par nätter förra veckan. Alldeles utmärkt trevligt.

_________________
Ola Starkman

BMW 328 E46 banåkabil
BMW 218d F22 bruksbil
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11189



Glenn M. skrev:
Marcus Gustafsson skrev:
Rent hypotetiskt, hur stor är chansen att hitta boende vid Nurburgring för en natt eller två om man skulle råka vara i närheten nästa vecka? Är det bara dumt att tänka på, eller något som kan lösas på plats utan att betala en förmögenhet?


Det er inga problem. Knacka på och fråga. Rum finns👍


Vi ballade ur i Hamburg, 38 grader gjorde att vi inte rörde så mycket på oss. Så det blev turer i norra Tyskland istället.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Nürburgring
Boende nära Ringen
1, 2   >>
17327 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande