Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Boende nära Ringen
<<   1, 2
17327 besök totalt
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 3261



Marcus Gustafsson skrev:
Glenn M. skrev:
Marcus Gustafsson skrev:
Rent hypotetiskt, hur stor är chansen att hitta boende vid Nurburgring för en natt eller två om man skulle råka vara i närheten nästa vecka? Är det bara dumt att tänka på, eller något som kan lösas på plats utan att betala en förmögenhet?


Det er inga problem. Knacka på och fråga. Rum finns👍


Vi ballade ur i Hamburg, 38 grader gjorde att vi inte rörde så mycket på oss. Så det blev turer i norra Tyskland istället.


Det var svalare uppe i Eifelbergen än i Hamburg, ni borde åkt dit.

Rum hittar man alltid. Om det inte skulle finnas i Nürburg så finns det ju hundra likadana byar på en kvarts avstånd (typ) där det också finns en massa "zimmer frei"/b&b.

_________________
Michael Sjösgärd
Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt.
Citera
Alter Schwede
3km fran Nürburgring
Här sen Mar 2017
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hejsan !
Jag är svensk men bor, lever och arbetar här vid ringen sedan mer än 20ar.

Nu tyckte jag att det var pa tiden och göra natt nytt och har just öppnat en liten B&B eller Pension.
Namnet är Schwedenkreuz. ;-)

Den ligger ca 3Km fran Nürburgring och är precis nyrenoverad.
Den är liten, bara 4 dubbelrum med gemensamt kök och lounge och ligger diskret med privat insynsskyddad parkering.

Ännu sa har vi rum över till säsongen 2019 sa om ni har intresse kan ni ge mig en PM, mail eller ta en titt pa
booking.com. Sök pa orten REIMERATH sa hittar ni direkt SCHWEDENKREUZ.
Över priser kan vi altid ta ett snack.

Oavsett o ni bor här eller inte sa skulle vara kul om ni kom förbi vid nästa besök pa ringen sa jag far snacka lite svenska igen. ;-)


Ha det bra och Vänliga hälsningar fran Ringen

Erich

_________________
Erich von Bockelmann
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Vad roligt att du gjort en sådan grej! En dröm jag gärna hade uppfyllt och vem vet en dag så kanske man gör det.

Rummen ser jättefina ut verkligen! Om man kör bakvägen till Kelberg från industriområdet nedanför ED passerar man dig då? Jag har min bil stående i Kelberg därav frågan.

Jag söker rum till midsommar nästa år men vill nog ha något lite mer lokalt då men jag skall fundera på det. Finns det några som helst kommunikationsmedel utöver egen bil intill Nurburg/Adenau?

Grattis än en gång till din satsning, jag hoppas verkligen det blir bra!


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Alter Schwede
3km fran Nürburgring
Här sen Mar 2017
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej Johan !

Tackar för posten !

Om du kör "bakvägen"... Hrrmmm altsa fran Industriomradet. Sa kommer du ut i Welcherrath.
Om du fortsätter mot Kelberg, och kör förbi Porsches Testcenter ( helt annonymt ) mot Kelberg sa är den första orten du ser Reimerath. Där, mot ändan ( inte bakvägen ) av byn höger in och du är framme. Det hela är mindre än 5 minuter fran Lindner vid stora depa infarten..

Vad gäller transport kan jag göra lite shuttleservice om det behövs. Om jag kan planera det i förväg är det normalt sett inget problem.

Worst Case vore "Gamla Bettan", en Audi 80 Avant 2,6 som för flera ar sedan sett sin Zenit.
Med henne kan du alltid dra en runda. ;-)


Kom förbi pa en kopp kaffe nästa gang. Vore skitkul att säga hej !


Ha det gött !

_________________
Erich von Bockelmann
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Alter Schwede skrev:
Hej Johan !

Tackar för posten !

Om du kör "bakvägen"... Hrrmmm altsa fran Industriomradet. Sa kommer du ut i Welcherrath.
Om du fortsätter mot Kelberg, och kör förbi Porsches Testcenter ( helt annonymt ) mot Kelberg sa är den första orten du ser Reimerath. Där, mot ändan ( inte bakvägen ) av byn höger in och du är framme. Det hela är mindre än 5 minuter fran Lindner vid stora depa infarten..

Vad gäller transport kan jag göra lite shuttleservice om det behövs. Om jag kan planera det i förväg är det normalt sett inget problem.

Worst Case vore "Gamla Bettan", en Audi 80 Avant 2,6 som för flera ar sedan sett sin Zenit.
Med henne kan du alltid dra en runda. ;-)


Kom förbi pa en kopp kaffe nästa gang. Vore skitkul att säga hej !


Ha det gött !


Vi åker ner den 14:e skall göra ett försök att komma förbi. Isåfall har jag önskemål om ett dubbelrum vid midsommar nästa år, du får givetvis vara med och äta sill och potatis vid banan medan vi tittar på 24 timmars, jag tror att efter några Kölsch kan vi sjunga små grodorna också!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Löv1
Ale
Här sen Jan 2019
Inlägg: 32



Då var man precis hemkommen efter en vecka på ringen!
Efter att ha sett inlägget här tog jag kontakt med Erich och denna gång bodde vi på Schwedenkreutz.

Jag kan starkt rekommendera detta ställe!
Kanonfint ställe med grym service, 4min från banan.

_________________
Markus löfman
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Länk och priser?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Löv1
Ale
Här sen Jan 2019
Inlägg: 32



Länk till en boknings sida.
Blir nog några kronor billigare om du bokar direkt hos dem

https://sv.hotels.com/ho961105472/pension-schwedenkreuz-reimerath-tysk . . . .

_________________
Markus löfman
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622



Alter Schwede skrev:
Hejsan !
Jag är svensk men bor, lever och arbetar här vid ringen sedan mer än 20ar.

Nu tyckte jag att det var pa tiden och göra natt nytt och har just öppnat en liten B&B eller Pension.
Namnet är Schwedenkreuz. ;-)

Den ligger ca 3Km fran Nürburgring och är precis nyrenoverad.
Den är liten, bara 4 dubbelrum med gemensamt kök och lounge och ligger diskret med privat insynsskyddad parkering.

Ännu sa har vi rum över till säsongen 2019 sa om ni har intresse kan ni ge mig en PM, mail eller ta en titt pa
booking.com. Sök pa orten REIMERATH sa hittar ni direkt SCHWEDENKREUZ.
Över priser kan vi altid ta ett snack.

Oavsett o ni bor här eller inte sa skulle vara kul om ni kom förbi vid nästa besök pa ringen sa jag far snacka lite svenska igen. ;-)


Ha det bra och Vänliga hälsningar fran Ringen

Erich


Jag lyfter denna lite, och kan med stor glädje berätta om en fantastiskt vistelse hos Erich på Pension Schwedenkreuz

Jag har BARA gott att säga om den mannen och det stället han driver!!! Vilken hjälte, och vilket fint pensionat! Jag bodde där v29, och vi fann varandra ganska omgående Gillar man som jag att prata gamla minnen och diskutera livets stora gåtor i timtal... då har man hittat rätt hos Erich Jag hade ju inget speciellt att göra på dagarna, så jag lyckades prata bort ganska många arbetstimmar för stackarn Han är världens skönaste kille med mycket stor erfarenhet av hela området och allt som har med Nürburgring att göra, skitkul att lyssna på! Jag älskar när folk bjuder på sig själva och vågar berätta om allt. Hade enkelt kunnat vara kvar en vecka till och bara tjötat med karln

När det gäller standard på rummen så kan jag bara säga att det var top-notch thumbs up thumbs up thumbs up Mitt rum hade hotellstandard rakt av med allt du kan tänka dig. Superfräscht badrum, öppen spis, stor smart-TV på väggen framför sängen så man bekvämt kunde titta på ringen-klipp på Youtube kvällstid Frukosten var tokbra för min egen del... färska frallor, äggröra, fruktsallad, skinka, korvar etc etc... jäkligt gott helt enkelt! Kaffet var det bästa jag druckit thumbs up

Så om ni ska boka boende där i närheten av ringen, så rekommenderar jag starkt att boka hos Erich! Ni kommer inte att ångra er!

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
SaabAndré
Skene
Här sen Aug 2017
Inlägg: 11



Vad ligger en natt ungefär i pris hos erich i maj månad?mvh André

_________________
André Lidén
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622



Kolla på Expedia, så ser du vad priserna ligger på 👍

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
Nürburgring
Boende nära Ringen
<<   1, 2
17327 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande