Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) F1, Frankrike | << 1, 2, 3, 4 3 besök senaste veckan (16273 totalt) |
Jag håller med ovanstående - Mer mekaniskt grepp & mindre aerodynamiskt, bort med antispinn, launchcontrol & automatiska sekventiella lådor.
_________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||
NASCAR rules |
||||||||
Jo, men jag kan inte direkt påstå att det funnits någon WDC-vinnare som inte alls förtjänat sin vinst det året. Förarmässigt kanske, men det är en annan sak. Jag menar ekipagemässigt. Det skall vara Schumi -94 då, för vad han gjorde mot Hill, men sett till resten av säsongen förtjänade han titeln.
Nej, men varför riskera en farlig omkörning ute på banan när man har 3-4 depåstopp på sig att passera framförvarande? Med dagens regler så går bilen så pass mycket snabbare med supermjuka däck och lite soppa, samt snabba depåstopp, att man har många depåstopp på sig. Schumi har väl t.ex. inte lyckats med en enda regelrätt omkörning i år, eller? Så tror jag knappast hade varit fallet om depåstoppen inte funnits. Tar man bort downforce så får man inte heller lika snabba bilar, men det är klart att lite omfördelning till aerodynamiska komponenter som är mindre störningskänsliga vore ju möjligt. Med ändrad däcksdimension mellan fram-bak kunde man även få en annan viktfördelning och lite skojigare körstil. Men minskning av vingarean har enligt Patrick Head länge stoppats av vissa stallchefer som inte vill minska "sponsoryta". _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
Nu kommer väl jag med en åsikt som bara gagnar mitt intresse, men jag tycker det är lite trist med bilar
som designas på ett visst sätt för att man måste hejda framfarten med regler. Jag skulle vilja att bilarna kunde byggas mer efter vad som gör dem snabba. Nu blir viktfördelning, däcksdimensioner osv inte avhängigt det fysiskt optimala. Konstruktionerna optimeras mot regler i stället för fysiska förhållanden. Jag förstår problemen, men tycker ändå att detta ätr trist på nått sätt Göran Malmberg. _________________ Hemipanter Göran Malmberg |
||||||||
Schumi inför Silverstone:
"I've not yet driven my fastest this season," he told The Sun. "If necessary I could go faster but you don't get any extra points for being so many seconds in front. My aim is always to finish so I don't want to risk too much." Hmm.. Tänk om det vore så... _________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||||||||
F1 1967 Rules (sista året utan aerodynamikgrejer) _________________ Magnus Thomé |
||||||||
Diskuterade vi inte hur det var med säkerheten på den tiden? För att göra GPL mera realistiskt skulle någon stå bakom med yxa och gasolbrännare när man spelade? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
_________________ Magnus Thomé |
||||||||
Elitracing (åskådarracing) F1, Frankrike | << 1, 2, 3, 4 3 besök senaste veckan (16273 totalt) |