Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1, Frankrike
<<   1, 2, 3, 4
3 besök senaste veckan (16273 totalt)
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003
Inlägg: 906



Jag håller med ovanstående - Mer mekaniskt grepp & mindre aerodynamiskt, bort med antispinn, launchcontrol & automatiska sekventiella lådor.

_________________
Mvh
Per Bodin
Karlstad


BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Colin skrev:
Jag håller med ovanstående - Mer mekaniskt grepp & mindre aerodynamiskt, bort med antispinn, launchcontrol & automatiska sekventiella lådor.


NASCAR rules


_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



Fredrik - SLC skrev:
[NASCAR rules


Hhhmmmm...

TVR Tuscan Challenge rules

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Lennart Mäkinen skrev:
Det har inget med att göra vem jag helst ser högst upp. Är man överlägset bäst så ska det också synas i sammanställningen.

Jo, men jag kan inte direkt påstå att det funnits någon WDC-vinnare som inte alls förtjänat sin vinst det året. Förarmässigt kanske, men det är en annan sak. Jag menar ekipagemässigt. Det skall vara Schumi -94 då, för vad han gjorde mot Hill, men sett till resten av säsongen förtjänade han titeln.

Lennart Mäkinen skrev:

Att man kör om i depån behöver inte utesluta att man kör förbi ute på banan också. Depåstopp kan man inte göra hur många som helst och det finns relativt många bilar på banan.

Jag undrar om inte receptet för bättre fighter vore att plocka vingar från dem och ge tillbaka riktiga däck utan mönster.

Nej, men varför riskera en farlig omkörning ute på banan när man har 3-4 depåstopp på sig att passera framförvarande? Med dagens regler så går bilen så pass mycket snabbare med supermjuka däck och lite soppa, samt snabba depåstopp, att man har många depåstopp på sig. Schumi har väl t.ex. inte lyckats med en enda regelrätt omkörning i år, eller? Så tror jag knappast hade varit fallet om depåstoppen inte funnits.

Tar man bort downforce så får man inte heller lika snabba bilar, men det är klart att lite omfördelning till aerodynamiska komponenter som är mindre störningskänsliga vore ju möjligt. Med ändrad däcksdimension mellan fram-bak kunde man även få en annan viktfördelning och lite skojigare körstil.
Men minskning av vingarean har enligt Patrick Head länge stoppats av vissa stallchefer som inte vill minska "sponsoryta".

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893



Nu kommer väl jag med en åsikt som bara gagnar mitt intresse, men jag tycker det är lite trist med bilar
som designas på ett visst sätt för att man måste hejda framfarten med regler. Jag skulle vilja att bilarna kunde byggas mer efter vad som gör dem snabba. Nu blir viktfördelning, däcksdimensioner osv inte avhängigt det fysiskt optimala. Konstruktionerna optimeras mot regler i stället för fysiska förhållanden.
Jag förstår problemen, men tycker ändå att detta ätr trist på nått sätt
Göran Malmberg.

_________________
Hemipanter Göran Malmberg
Citera
Corsa

Här sen Apr 2003
Inlägg: 482



Schumi inför Silverstone:
"I've not yet driven my fastest this season," he told The Sun.

"If necessary I could go faster but you don't get any extra points for being so many seconds in front. My aim is always to finish so I don't want to risk too much."

Hmm.. Tänk om det vore så...

_________________
Ciao
Peter Söderlund

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Fredrik - SLC skrev:
NASCAR rules

Nja, där är det ju fel på banan....det går runt, det går runt, det går runt - och klänningens tyg är så tunt...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



Kul att folk har så starka åsikter om F1...

Det har blivit lite trend att tycka illa om MS vilket jag tycker är larvigt.




Fast jag hejar på Ferrari inte på MS...

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Daniel Magnusson skrev:
Det har blivit lite trend att tycka illa om MS vilket jag tycker är larvigt.

Trend?
Jag har aldrig tyckt om honom...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare

Fredrik - SLC skrev:
Colin skrev:
Jag håller med ovanstående - Mer mekaniskt grepp & mindre aerodynamiskt, bort med antispinn, launchcontrol & automatiska sekventiella lådor.


NASCAR rules



F1 1967 Rules

(sista året utan aerodynamikgrejer)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Magnus Thomé skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Colin skrev:
Jag håller med ovanstående - Mer mekaniskt grepp & mindre aerodynamiskt, bort med antispinn, launchcontrol & automatiska sekventiella lådor.


NASCAR rules



F1 1967 Rules

(sista året utan aerodynamikgrejer)


Diskuterade vi inte hur det var med säkerheten på den tiden? För att göra GPL mera realistiskt skulle någon stå bakom med yxa och gasolbrännare när man spelade?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare

Sörpan skrev:
Magnus Thomé skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Colin skrev:
Jag håller med ovanstående - Mer mekaniskt grepp & mindre aerodynamiskt, bort med antispinn, launchcontrol & automatiska sekventiella lådor.


NASCAR rules



F1 1967 Rules

(sista året utan aerodynamikgrejer)


Diskuterade vi inte hur det var med säkerheten på den tiden? För att göra GPL mera realistiskt skulle någon stå bakom med yxa och gasolbrännare när man spelade?
Typ...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Elitracing (åskådarracing)
F1, Frankrike
<<   1, 2, 3, 4
3 besök senaste veckan (16273 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande