Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-07-03/04 Tvådagars på Kinnekulle
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (11208 totalt)
¤pia¤
Kalmar
Här sen Maj 2004
Inlägg: 228



Pär Hylander skrev:
Blir ju nyfiken på det där med Fulda..?

Hade dom utlåningsverksamhet och en massa reklam i högtalarna eller?



Dom hade ett antal däck på fälg som man kunde få låna. Kravet var att man fyllde i en blankett om vad man tyckte om däcken.

Det va inte så mkt reklam i högtalarna. Mestadels musik med paus för info om vad som hände på banan tex dags för familjekörning eller paus för sanering. Självklart så hörde man då & då en uppmaning om att Fuldadäck fanns hos dom som man kunde få låna.

_________________
Pia Olofsson
www.stcs.nu
Sekreterare i www.eccc.se
SAAB 900-94
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare

Hur gjorde Fulda för att de skulle ha däck/hjul till såpass olika sorters bilar som var på träffen?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3959



Magnus Thomé skrev:
Hur gjorde Fulda för att de skulle ha däck/hjul till såpass olika sorters bilar som var på träffen?


De hade en långtradare full med prylar, så de krängde... sen hade de väl mest fälgar i div "standardbultmönster".

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Zolektric skrev:
https://rejsa.nu/im/_bilar/1983-new_2004-06-07-imgp0939.jpg
denna bilden tolkar man som att saaben tar in på volvon...blir du glad då Daniel?


hehe thumbs up

hmm undrar hur kullen är att köra med en og900... känns som att det blir mycket understyrande.

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3959



Daniel Ekström skrev:
Zolektric skrev:
https://rejsa.nu/im/_bilar/1983-new_2004-06-07-imgp0939.jpg
denna bilden tolkar man som att saaben tar in på volvon...blir du glad då Daniel?


hehe thumbs up

hmm undrar hur kullen är att köra med en og900... känns som att det blir mycket understyrande.


Slänger in ett svar då 99an är "rättså" lik 900. Har man en någorlunda vettig chassisättning tycker jag inte det är så farligt. Mest kvarnkurvan som är jobbig, annars går det bra tycker jag? Visst, det understyr ju lite, men inte så det känns onormalt för en fwd-bil.
Har man en mindre vettig chassisättning ska man innan man uttalar sig

(Säger inte att min chassisättning på något sätt är optimal, tvärtom, finns lite mer att pilla med... men den är iaf inte orörd).

Du hade kunnat prova under tvådagars....

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Ragnar skrev:
Daniel Ekström skrev:
Zolektric skrev:
https://rejsa.nu/im/_bilar/1983-new_2004-06-07-imgp0939.jpg
denna bilden tolkar man som att saaben tar in på volvon...blir du glad då Daniel?


hehe thumbs up

hmm undrar hur kullen är att köra med en og900... känns som att det blir mycket understyrande.


Slänger in ett svar då 99an är "rättså" lik 900. Har man en någorlunda vettig chassisättning tycker jag inte det är så farligt. Mest kvarnkurvan som är jobbig, annars går det bra tycker jag? Visst, det understyr ju lite, men inte så det känns onormalt för en fwd-bil.
Har man en mindre vettig chassisättning ska man innan man uttalar sig

(Säger inte att min chassisättning på något sätt är optimal, tvärtom, finns lite mer att pilla med... men den är iaf inte orörd).

Du hade kunnat prova under tvådagars....


Nja... hade körförbud pga lite klantig planering

Men jag kan tänka mig att det känns ungefär som startkurvan + parisern på mantorp.

Flitigt utnyttjande av lastväxlingar gjorde att det funkade fint thumbs up

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Eftersnack
2004-07-03/04 Tvådagars på Kinnekulle
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (11208 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande