Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E92 DKG 2011 (Ringtool)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
8 besök senaste veckan (37379 totalt)
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Kennie skrev:
Jag har satt Do88:s kylarpaket på min bil i vinter. Har haft ca 110 grader som varmast på bana nu i år. Fick upp den i 125 grader om jag ville innan och det var inte kul. Utsläpp i huven är nog kanon. Jag har iaf tagit bort gummiskyddet på det högra hållet i huven, gjorde det redan förra året.


Okej! Det stora paketet då? Det låter ju väldigt bra. Jag testade faktiskt att plocka bort detta när jag var och körde men det gjorde inte någon större skillnad för min del :/
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580



Nej det gjorde ingen skillnad. Men större utsläpp på huven är nog bra.

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Kennie skrev:
Nej det gjorde ingen skillnad. Men större utsläpp på huven är nog bra.


Okej, ja jag kikar på det nu faktiskt
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Hello!

Fick besiktigat bilen för ett par veckor sedan också. Problem i vanlig ordning.
Har alltid en väldig otur när jag skall besiktiga. Första stället fick jag inte ens komma in då han började klaga på vinge, spoiler etc etc. Fick inte ens klivit ur bilen. Så jag åkte till en annan station och testade där.

Att tillägga är att jag bytte till original 19" men fina däck så bilen blev lite högre.

Jag berättade för en kille på nästa station hur otrevliga dom var på första stationen och han sa att jag skulle boka här istället. Han var ute och tittade på bilen och sa att det inte skall vara några konstigheter. Det är ju en fin efterhållen bil. Super trevlig var han också, stort plus.

Jag fick bokat en tid ett par dagar senare. Då var tyvärr inte den första killen där utan fick en annan snubbe. Han var också jätte trevlig men lite hårdare med bedömmandet. Det hela var som en halvtimmes förhandling kan man säga. I slutändan åkte jag på att byta stolar samt att blinkersen var i fel färg (hade jag ingen aning om).

Så det blev att åtgärda detta, lite meck men vad skall man göra.

Jag har full förståelse för att alla regler och allt skall följas, det är inga konstigheter.
Nu hade jag tur denna gången, dvs inget gick sönder i alla fall. Alla mina tidigare bilar har gått sönder vid besiktning nämligen

Men nu är han besiktigad och godkänd. Längre ner är lite bilder på nya godiset jag hämtade hos M3 Jocke i helgen (lindstrom_joakim på instagram) Dessa skall monteras inom kort





]



Citera
Norris
Umeå
Här sen Jan 2015
Inlägg: 88



Det var hårt med stolarna tycker jag, frågat på 2 olika stationer och båda har sagt att fasta stolar utan skenor är ok om man kan krypa bak å kolla bälten i baksätet.

Vad hade dom för skäl?

_________________
Robin Karlsson
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Norris skrev:
Det var hårt med stolarna tycker jag, frågat på 2 olika stationer och båda har sagt att fasta stolar utan skenor är ok om man kan krypa bak å kolla bälten i baksätet.

Vad hade dom för skäl?


Det tyckte jag med. Jag pratade med en som jobbar med besiktning igår och han sa också att det var lite hårt.
Skälet var att dom inte var fällbara konstigt nog. Man måste kunna fälla stolarna om man bara har två dörrar och baksäte så folk som sitter bak kan komma ur bilen utan hjälp.
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470



Simonjanne skrev:
Norris skrev:
Det var hårt med stolarna tycker jag, frågat på 2 olika stationer och båda har sagt att fasta stolar utan skenor är ok om man kan krypa bak å kolla bälten i baksätet.

Vad hade dom för skäl?


Det tyckte jag med. Jag pratade med en som jobbar med besiktning igår och han sa också att det var lite hårt.
Skälet var att dom inte var fällbara konstigt nog. Man måste kunna fälla stolarna om man bara har två dörrar och baksäte så folk som sitter bak kan komma ur bilen utan hjälp.


Vadå? , jag behövde ju ingen hjälp att komma in och ut, hur smidigt som helst!... Fattar inte vad problemet är !

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Nu är det kapat, limmat, härdat och helt klart.

Det var lite pill för att få det bra men det blev det också. Riktigt bra skulle jag våga säga.
Jag rekommenderar verkligen de små klämmorna som jag tagit kort på, dom är ovärdeliga.
Jag fotade även var jag kapat förstärkningarna i huven och allt sådan ifall någon är nyfiken.

Jag låter bilderna tala för sig själva. Vad tycker folket? thumbs up / thumbs down

Tack till M3 Jocke för snygga vents.

:edit: Av någon konstig anledning så blev vissa bilder i väldigt dålig upplösning? Får kika på det till nästa gång.





















Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Hello!

Det har vart lite dåligt med uppdateringar det senaste. Fulle rulle med jobb och hobby. Har vart på lite trackdays och nu även ställt bilen inför vintern. Här kommer lite bilder från sensommaren.

Byte av bromsvätska.


Nya däck. Blev en till uppsättning Nankang AR-1 265-35 R18



Lite tvätt.


Trackday Kinnekulle. Har aldrig kört där innan så var nöjd med min tid. Hade gärna kört på 59,99 istället men men





















När trackdayn var klar tog jag lite foton på våra bilar. Fina pjäser










Nu inför vintern blev det service och komplett underredstvätt. Utvändig tvätt också såklart. Jag gjorde även rent hjulen ordentligt inför förvaring. Sedan monterade på 19" som den skall stå på över vintern.



















Har vart en helt grym sommar. ca 7-800mil har M3an rullat så jag är toknöjd
Nu får vi se vad som händer till våren. Är väldigt sugen på att köpa hus men vill inte göra mig av med bilen. Återstår att se
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Hej!
Längesedan jag vart online här.

Bilen såldes i höstas och husjakten är i full gång. Jag fick ett bud som jag inte kunde tacka nej till så det blev att jag fick sälja bilen. En vän till mig köpte bilen så jag kommer i alla fall att få se den ibland.
Nu letar vi hus med ett garage där nästa projekt skall få ta plats.

När huset väl är inköpt (planerar redan nästa bil haha) var jag var först inne på att köpa en E36 touring och bygga om. Men sedan kändes det lite tråkigt då man vill kunna åka till affären och kanske "finåka" lite så det blir det nog inte. Sedan funderade jag på en e90 325i touring med 3.0L maskinen. Dessa läste jag nämligen att med 330i insug, avgas och lite andra detaljer kan man få över 300hk i en sådan. Den blir ju riktig schysst med Wtcc breddning och rensad.
Men nu har jag börjat snegla lite mer mot en F80 M3. Dom är ju så jäkla schyssta.
Vi får helt enkelt vänta och se vad budgeten säger när huset är köpt

Tack till alla som följt projektet såhär långt.

/ Simon.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E92 DKG 2011 (Ringtool)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
8 besök senaste veckan (37379 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande