Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E92 DKG 2011 (Ringtool)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
9 besök senaste veckan (37380 totalt)
henrikm
Färila
Här sen Maj 2016
Inlägg: 133



Blev grymt bra dedär

_________________
Henrik Markusson

Volvo 850 T-5R
Renault Megane RS
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
N Wiberg skrev:
Oj då
Har man otur rensar man gängan på toppinnen på stötdämparen med!


Det har jag inte ens tänkt på, men risken finns säkert Som sagt, det är inte rätt
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
henrikm skrev:
Blev grymt bra dedär


Tackar
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8017



Riktigt nice. thumbs up
Citera
Alexus
Skåne
Här sen Mar 2015
Inlägg: 418



N Wiberg skrev:
Oj då
Har man otur rensar man gängan på toppinnen på stötdämparen med!


Min tanke också samt risken i övrigt

Kul bygge annars!

_________________
Alexander Johansson
330ti e46 projekt
@: alexus330ti
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Mats Karlsson skrev:
Riktigt nice. thumbs up


Tack
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Alexus skrev:
N Wiberg skrev:
Oj då
Har man otur rensar man gängan på toppinnen på stötdämparen med!


Min tanke också samt risken i övrigt

Kul bygge annars!


Skall ha en fjäderspännare till nästa gång

Tack
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Nu står han färdig och klar på jobbet inför rudskogen på måndag. Det enda som är kvar är att byta till svarta hjulbult bak samt en tvätt på söndag.

Efter Rudskogen kommer det fortsättas att skruvas. Inväntar GT4 splitter fram, bälten, mitt KW Clubsport och lite smågrejer.

Efter att mitt Clubsport monterats kommer jag att göra en ny hjulinställning och bygga lite bromskyl ect.

Det skall bli riktigt kul att ut och åka i helgen!

Trevlig helg!



Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Hemma igen efter ett spännande Norge.

Vi åkte från Göteborg vid 07:30 med blå himmel och vad som såg ut att bli en fantastisk dag.
Ju närmare vi kom ju sämre blev vädret. Väl på plats så var det spöregn och kallt som attans.

Perfekt med mina Nankang R-däck

Jag började att köra i gula(Mellan) gruppen men dom bestämde sen att slå ihop mellan och snabba gruppen till en grupp då regnet fortsatte att ösa ner. Dock var det bara på ett fåtal ställen som det stod vatten på banan så det var skönt. Började med att köra ut på ett kalltryck på 2,2kg.
Till en början så var det riktigt halkigt och man fick köra väldigt vackert men efter några timmar efter att det endast duggat lite så fanns det lite torra spår. Dock tog jag det ändå väldigt varsamt. Var en 2-3 gånger som man knappt fick stop och det bara gled
Bästa Wet lap blev 02:12:01. Känner mig ändå nöjd med det med tanke på väglaget och 3+ grader.

Några bilder från dagen.






Köpte även Harrys Laptimer och testade. Den verkar riktigt bra faktiskt men har inte fått ställt in allt än. Tiden funkar i alla fall
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Nu vart det något som ballade ut här
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Nu vart det något som ballde ur här
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Personligen så tycker jag Harrys är lite svårt att förstå sig på.


Den gröna M2an var kaxig thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489



Kul att se bilen live igår på banan
Hoppas jag får se den igen på torrt underlag när du känner dig varm i kläderna med den så att säga!

Mvh Fredrik, igår med svart Opel Corsa

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Personligen så tycker jag Harrys är lite svårt att förstå sig på.


Den gröna M2an var kaxig thumbs up


Ja, det kan jag hålla med om. Jag fick en liten snabbgenomgång av min vän Daniel men det hjälpte sådär

Ja den blev riktigt bra nu när den är klar. Det är Filip på Rennsport's bil
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Figgz skrev:
Kul att se bilen live igår på banan
Hoppas jag får se den igen på torrt underlag när du känner dig varm i kläderna med den så att säga!

Mvh Fredrik, igår med svart Opel Corsa


Jaja! Det får du garanterat, blir mycket trackdays i sommar

Jaha jäklar ja. Var det du som körde den, satan va den gick Var riktigt imponerad faktiskt

Vad åkte du för däck? Känns som du kunde ha bra mer fart än mig emellanåt? Kanske bara var jag som var feg
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489



Segmonsson skrev:
Figgz skrev:
Kul att se bilen live igår på banan
Hoppas jag får se den igen på torrt underlag när du känner dig varm i kläderna med den så att säga!

Mvh Fredrik, igår med svart Opel Corsa


Jaja! Det får du garanterat, blir mycket trackdays i sommar

Jaha jäklar ja. Var det du som körde den, satan va den gick Var riktigt imponerad faktiskt

Vad åkte du för däck? Känns som du kunde ha bra mer fart än mig emellanåt? Kanske bara var jag som var feg


Det var jag som tog bruksbilen på bana när det skulle vara kallt och ev regn
Jodå, den är väldigt tacksam att köra i regn, helt original men de hade den goda smaken att montera lamelldiffbroms från fabrik thumbs up
Vanliga gatdäck, Continental SportContact 2 (gamla, men försöker slita ut dem) är rätt konsekventa, så det är lätt att våga stå på.

Fördelen med fwd med diffbroms i regn är att det är lätt att gå på gas tidigt ur kurvorna, men jag tror när du känner dig bekväm i din bil så blir jag akterseglad rejält

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Figgz skrev:
Segmonsson skrev:
Figgz skrev:
Kul att se bilen live igår på banan
Hoppas jag får se den igen på torrt underlag när du känner dig varm i kläderna med den så att säga!

Mvh Fredrik, igår med svart Opel Corsa


Jaja! Det får du garanterat, blir mycket trackdays i sommar

Jaha jäklar ja. Var det du som körde den, satan va den gick Var riktigt imponerad faktiskt

Vad åkte du för däck? Känns som du kunde ha bra mer fart än mig emellanåt? Kanske bara var jag som var feg


Det var jag som tog bruksbilen på bana när det skulle vara kallt och ev regn
Jodå, den är väldigt tacksam att köra i regn, helt original men de hade den goda smaken att montera lamelldiffbroms från fabrik thumbs up
Vanliga gatdäck, Continental SportContact 2 (gamla, men försöker slita ut dem) är rätt konsekventa, så det är lätt att våga stå på.

Fördelen med fwd med diffbroms i regn är att det är lätt att gå på gas tidigt ur kurvorna, men jag tror när du känner dig bekväm i din bil så blir jag akterseglad rejält


Missade att du hade svarat Okej! Sitter det lamelldiff i?! Shit va schysst Ja jag vart riktigt imponerad Vi får la se
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Tjenixen!

Har spenderat en jäkla massa tid i garaget det senaste. Fått bytt chassi, Igen. Så nu sitter äntligen mitt Clubsport 2-way på. Dock så var det en annan dimmention på stötdämpar gängorna och det saknades tallrikar där stötdämparen möter bilen så fick bygga egna (Tillfälligt). Det blev helt i centrum men vinklade lite när jag tog bilden så ser snett ut Bilen har även fått sig en ny hjulinställning(papper kommer på spec). Sedan var jag hos Schmiedmann på 10-års jubileum och fyndade en kolfiber diffuser
Det trillade även in ett paket igår men mer bilder kommer på det så småningom. Ikväll skall det monteras kolfiber diffuser

Lite bilder på bytet av chassi


Observera att allt inte hänger i bromslinan utan det står på plankorna+gummi underlägget









Det bär av till ringen om ca 10 dagar. Just nu har jag problem med att bilen går in i limp home lite hux flux. Har läst ur bilen och spårat felet till en "Vacuum Pressure sensor" till bromssystemet. Den kan tydligen gå sönder om man råkar att spilla bromsvätska på den. Den sitter monterad under vätskebehållare och ner under huvudcylindern. Så om man spiller kommer det direkt ner på den. Perfekt! Jag skruvade inte åt påfyllningslocket ordentligt när jag luftade systemet sist så den tryckte ut 2-3 dl innan jag fick stängt av den. När jag skruvade ner all plast och allt runt omkring igår kväll så såg jag att den var helt kladdig så fick beställt en ny idag. Den skall förhoppningsvis komma på måndag Hela felet låter extremt konstigt men läste på m3 forums och det var tydligen jättevanligt på e92 M3

På återseende!
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Hej!

Nu är bilen helt klar för ringen! Det blev -2,5 i camber fram och -2,1 bak. Missade det i förra inlägget.
Nu är splitter och bromskyl(snik) monterat. Planen med bromskylningen från början var att borra hål och svetsa på ett rör på bromsskölden för att sätta slangen på med pga brist av tid fick jag göra som jag gjorde nedan. Nu kan man svänga fullt åta båda hållen utan att något tar i så det är väldigt smidigt.

Jag borrade alla hål och monterade splittern med brickor först men efter lite funderingar bestämde jag mig för att göra förstärkningar i aluminium just in case. Sedan satte jag dubbla muttrar på varannan bult ifall något skulle vibrera loss. Jag fick även höja bilen en cm då den blev väldigt låg med splittern fram.


























Någon mer som skall ner till ringen i veckan? Vi åker på tisdag den 15e och är där en vecka
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Slangen såg ju bra ut thumbs up men har du hela bromssköldarna kvar? Slangen hjälper säkert ändå även om de är kvar men knappast lika mycket.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Slangen såg ju bra ut thumbs up men har du hela bromssköldarna kvar? Slangen hjälper säkert ändå även om de är kvar men knappast lika mycket.


Tack

Ja skölden är kvar än så länge, som sagt det fick bli såpass tills vidare. Tanken är ju sen att borra ett stort hål i bromsskölden och montera ett rör på som man kopplar slangen till. Nu är slangen bara riktad mot hålet vid oket. Så kommer luft på ok+belägg lite grann. Bättre än inget tänkte jag
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E92 DKG 2011 (Ringtool)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
9 besök senaste veckan (37380 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande