Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E92 DKG 2011 (Ringtool)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
8 besök senaste veckan (37379 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Jag kör ju också en "bättre än ingetlösning" med Porsches luftscoop. Som sitter lite i fel vinkel och blåser på skivans ytterkant Meeeen, bättre än inget! thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Jag kör ju också en "bättre än ingetlösning" med Porsches luftscoop. Som sitter lite i fel vinkel och blåser på skivans ytterkant Meeeen, bättre än inget! thumbs up


Haha, det kommer alltid finnas förbättringar att göra
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Några bilder från Pop The Hood Meet #8 i lördags. Imorgon bär det av till Ringen







Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Hare så kul och kom hem med en hel bil!! thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Oh så vackert med en BRG M2a, man blir ju nästan lite knäsvag thumbs up

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Hare så kul och kom hem med en hel bil!! thumbs up


Tack Jag skall försöka
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Marcus S skrev:
Oh så vackert med en BRG M2a, man blir ju nästan lite knäsvag thumbs up


Ja visst är den. Mycket tid och pengar nerlagt på den.
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4016



Segmonsson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Slangen såg ju bra ut thumbs up men har du hela bromssköldarna kvar? Slangen hjälper säkert ändå även om de är kvar men knappast lika mycket.


Tack

Ja skölden är kvar än så länge, som sagt det fick bli såpass tills vidare. Tanken är ju sen att borra ett stort hål i bromsskölden och montera ett rör på som man kopplar slangen till. Nu är slangen bara riktad mot hålet vid oket. Så kommer luft på ok+belägg lite grann. Bättre än inget tänkte jag



Är det 76mm slang till bromskylningen? Letar efter sån. Var kan man hitta det? 🤗

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare


_________________
Magnus Thomé
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
qvisfr skrev:
Segmonsson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Slangen såg ju bra ut thumbs up men har du hela bromssköldarna kvar? Slangen hjälper säkert ändå även om de är kvar men knappast lika mycket.


Tack

Ja skölden är kvar än så länge, som sagt det fick bli såpass tills vidare. Tanken är ju sen att borra ett stort hål i bromsskölden och montera ett rör på som man kopplar slangen till. Nu är slangen bara riktad mot hålet vid oket. Så kommer luft på ok+belägg lite grann. Bättre än inget tänkte jag



Är det 76mm slang till bromskylningen? Letar efter sån. Var kan man hitta det? 🤗


Såg att Magnus hade svarat Precis sådan som jag har.
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Nu är vi hemma igen efter lite drygt en vecka på Ringen. Allt gick hur bra som helst och inga olyckor(för vår del). Vi kom fram i onsdags på eftermiddagen och hann inte med någon körning. Torsdag-Fredag var det kvällskörning 17:15-19:30 och Lördag-Måndag var det heldagar. Det börjar att bli riktigt roligt nu när man hittar runt och det går fortare och fortare. Vi träffade mycket trevlig folk, bland annat några herrar från Norge som hänger här på Rejsa Vi sprang även på Mårten och gänget från Team Lovetap som var där och tävlade i Drifting.

Vi var även förbi Christian på Mantey och kikade lite. Jag fick en ny streamer till bilen med raeder motorsport på

Våra bilar var även med i Mishas video så det var skoj Kolla från 10:50



Utvärdering av bilen.

Nankang AR-1.

Jag är supernöjd med däcken. Det är ett helt fantastiskt grepp i dom, vid släpp är dom förutsägbara och snälla. Ger mycket självförtroende och bra feedback. Alla som åkt med har varit superimpade av greppet speciellt. Åkt ut på 2kg kalltryck och kört ett varv, sedan parkerat för att låta bilen vila lite. Det har funkat amazing. Dock, något som jag märkte nu i slutet av resan. Under 200 km/h funkar däcken hur fint som helst. Men, när man kommer över 200 och upp mot 240. Då blir bilen väldigt orolig i sidled. Jag vet inte om det kan ha att göra med att däcken inte har några med spår i färdriktningen eller vad det kan bero på. Men det måste kikas på. Kanske behöver mer aero bak? Har kikat på antingen en gts vinge eller GT4 vinge men vi får se vad det blir.

KW Clubsport 2-way.

Ja det är väl som alla andra säger. Helt fenomenalt chassi. Kände nu på slutet av veckan när det började att gå fortare att man kanske skulle labba lite med hårdheten men jag struntade i det och körde bara. Nu var det inställt på track men det kunde gärna varit lite hårdare.


Jag måste definitivt uppgradera bromsar. Det skakar något vansinnigt efter bara några kurvor. Semiflytande gyrodisc blir det i vinter. Därav körde jag bara ett varv i stöten. Annars blev det nästan olidligt.


Nya bussningar i främre bärarmarna skall bytas till uniballs. Den är lite orolig vid hårdare inbromsningar och som jag förstått det så är det på grund av att dessa flexar.


Men vilken jäkla bil. V8, DKG och allt annat godis som är. Shit va nöjd jag är. Pojkdröms bil. Nedan kommer en satans massa bilder. Sen även några filmer. Jag glömde självklart min GoPro men fick köpt ett sugpropps fäste och filmade med telefonen, inte optimalt men bättre än inget. Mitt bästa varv blev 8:40 BTG med lite trafik. Nu känner jag att jag inte riktigt vågar att lita 100% på bromsarna då det skakar så in i. Det är säkert ingen fara men ändå. Nästa år kommer jag sikta på att komma ner mot 8:20 BTG. För övrigt är jag grymt nöjd med min 8:40 tid , det är ändå andra gången jag är nere och kör Här kommer lite bilder. Video längst ner.































































Mitt 8:40 BTG varv. Jag har ingen exakt tid men jag gick frame by frame när jag passerade bridge och gantry och klippte filmen därefter.



Ett varv där jag inte brydde mig om tid utan bara körde



Sen ett varv som också bara är skoj. Kom ikapp lite trafik i slutet och tog det lite piano.




Mvh Simon J
Citera
Glenn M.
Kongsvinger
Här sen Aug 2014
Inlägg: 109



Hej Simon,

Tack for senast. Trevligt å träffas

Vi ses snart igen

_________________
Glenn Melbye

Clio RS 201 Ringtool "Kirfel edition''
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Glenn M. skrev:
Hej Simon,

Tack for senast. Trevligt å träffas

Vi ses snart igen


Hej!

Detsamma, kul att träffa likasinnade Det gör vi säkert
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Hej!

Här har jag glömt att uppdatera lite. Bilen står inställd för vintern. Men innan dess så rök folien. Jag måste säga att jag är sjuk nöjd









Men nu står den inne för resten av vintern.

Smyger in en bild på nya vardagsbilen. Har aldrig varit ett "fan" av volvo men jag är riktigt nöjd faktiskt.




Sedan har även far köpt ny leksak Så den kommer jag att kopiera lite ifrån. Bland annat är tanken är att bygga ett likadant bromskyl. Mitt funkar lite "sådär" medans schirmers är tokbra.

God Jul och Gott Nytt År!


Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Segmonsson skrev:

Sedan har även far köpt ny leksak Så den kommer jag att kopiera lite ifrån. Bland annat är tanken är att bygga ett likadant bromskyl. Mitt funkar lite "sådär" medans schirmers är tokbra.


Är skillnaden att du fortfarande har slangen lös som på bilden och sköldarna kvar "ivägen" och hans sitter med en slangstos nära bromskivans centrum? Eller har du uppdaterat något och ändå inte fått toppresultat?




_________________
Magnus Thomé
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Segmonsson skrev:

Sedan har även far köpt ny leksak Så den kommer jag att kopiera lite ifrån. Bland annat är tanken är att bygga ett likadant bromskyl. Mitt funkar lite "sådär" medans schirmers är tokbra.


Är skillnaden att du fortfarande har slangen lös som på bilden och sköldarna kvar "ivägen" och hans sitter med en slangstos nära bromskivans centrum? Eller har du uppdaterat något och ändå inte fått toppresultat?






Jag har inte gjort några uppdateringar mot bilden. Det gjorde absolut skillnad med inte i den utsträckningen jag ville. Det är en del som skiljer deras lösning mot min. Det är större slangar, så schirmer har sågat hål i innerskärmen för att dra igenom dom. Medan jag har något mindre slang och klämt den emellan innerskärm och kaross. Där tappar man luftflöde. Sedan med större slangar kommer däcken att ta i slangen vid fullt rattutslag så då får man svarva "stopp" till styrsväxeln så att man inte kan ratta fullt och ta i slangen helt enkelt. Sedan har schirmer en stor kolfiber bromssköld med luftintag på så slangen blåser rätt på skivan. Där tänker jag nog modiviera mina bromssköldar som redan sitter så jag får samma lösning. Det skall bli kul att labba lite och se vad man får för resultat Jag kan tänka mig att när systemet är "slutet" hela vägen. Dvs att slangen är tätmonterad mot bromsskölden så gör det nog stor skillnad
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Heej!

fråga till panelen:
https://airbaglightoff.eu/bmw-3-series-e90-e91e92e93-passenger-occupan . . . .

Någon som testat Airbag 360 emulator? Man kopplar in den i airbagkontakten där originalstolen satt för att lura systemet att det är en originalstol med airbag i samt att någon sitter i den. Vad jag lyckats läsa mig till så behöver man en sådan för att passagerar airbagen skall funka i bilen. Om bilen inte vet att någon sitter i sätet går inte heller airbagen av
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580




_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
kennie skrev:
Jag gjorde så här. Kolla min tråd.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113317&postdays=0&posto . . . .




Hej!

Jag jag faktiskt kikat på detta innan. Riktigt snyggt gjort. Men jag har jagat och jagat dessa sensormattor men dom verkar att vara omöjliga att hitta. Sedan om jag hittat en så har det varit till 7-serie eller liknande och jag har inte hittat någon information om det är samma som på min bil, därför har jag letat efter "ful" lösningar
Du har möjligtvis inte "part number" till din matta?

Mvh Simon
Citera
nicke.t
Motala
Här sen Maj 2007
Inlägg: 60



Jag har 2 nya sensormattor med artikelnummer 65776921952 , tror det är till e46 bland annat.
Hojta till om du tror att det är något du kan använda, dom behöver nog inte kosta skitmycket

_________________
Nicklas Törnros
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580



Jag kollade på samma lösning som du är inne på. Men jag vill ha allt som "original" så långt det går så jag vet att säkerheten funkar. Hoppas jag iaf... 🤔

Finns sensormattor på ebay för runt 1500kr. De säljs inte lösa på Bmw verkar det som. Dessutom är de mer eller mindre ingjutna i sitsen. Inte helt lätta att operera ut.

Kolla länken så ser du på vilka modeller de sitter på som bör passa din bil. Som du ser så finns det en hel del nummer som ersatts osv.
Tänk på att du måste släcka ev felkod efteråt.
Hoppas det kan vara till hjälp.
http://www.realoem.com/bmw/sv/partxref?q=65779153119&series=E92

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E92 DKG 2011 (Ringtool)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
8 besök senaste veckan (37379 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande