Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E92 DKG 2011 (Ringtool)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
5 besök senaste veckan (37380 totalt)
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
kennie skrev:
Jag kollade på samma lösning som du är inne på. Men jag vill ha allt som "original" så långt det går så jag vet att säkerheten funkar. Hoppas jag iaf... 🤔

Finns sensormattor på ebay för runt 1500kr. De säljs inte lösa på Bmw verkar det som. Dessutom är de mer eller mindre ingjutna i sitsen. Inte helt lätta att operera ut.

Kolla länken så ser du på vilka modeller de sitter på som bör passa din bil. Som du ser så finns det en hel del nummer som ersatts osv.
Tänk på att du måste släcka ev felkod efteråt.
Hoppas det kan vara till hjälp.
http://www.realoem.com/bmw/sv/partxref?q=65779153119&series=E92


Vi tänker likadant där. Helst originallösningen som du har gjort. Jag skall gräva lite mer i det och se vad som finns. Det kanske inte behöver att vara exakt samma matta heller, att dom bara har olika utforming . Vi får se vad jag hittar. Tack för hjälpen
Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 895



Jag stjäl tråden lite

Hur har ni gjort på förarsidan? Man köper ett 3,3 ohms motstånd från MrTuning. Men måste man löda nåt osv? Tänker på hur man "pluggar" in det i bilen.
Tänkte börja montera mina stolar och funderar på vad mer man behöver beställa.

_________________
Peter Fröjd
--------------
BMW M3 e90
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Peppe Fröjd skrev:
Jag stjäl tråden lite

Hur har ni gjort på förarsidan? Man köper ett 3,3 ohms motstånd från MrTuning. Men måste man löda nåt osv? Tänker på hur man "pluggar" in det i bilen.
Tänkte börja montera mina stolar och funderar på vad mer man behöver beställa.



Jag har inte löst det än, försökte lite med resistorer men det löste sig inte. Satte till och med dit 3,3 ohm men det funkade inte ändå även om jag släckte felkoderna. Men skall testa dom Kennie rekomenderade från Mr. Tuning och se om det funkar. Just nu har jag en julgran i instrumentet haha
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580



Peppe Fröjd skrev:
Jag stjäl tråden lite

Hur har ni gjort på förarsidan? Man köper ett 3,3 ohms motstånd från MrTuning. Men måste man löda nåt osv? Tänker på hur man "pluggar" in det i bilen.
Tänkte börja montera mina stolar och funderar på vad mer man behöver beställa.


Så gjorde jag på både höger och vänster sida. Behövs ingen lödning. Bara att sticka i stiften på motståndet i kontakten. och säkra med lite tejp av bra kvalité. Inga konstigheter.

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Blev en långdag i garaget i lördags. Fick förstärkt stolsfästerna, monterat bälten samt monterat Catless downpipes. Nu är det bara småpill kvar innan sommaren

Ljudet: https://www.instagram.com/p/Bu29ah5l2kb/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

Nya downpipesen. Skall givetvis mappa bilen också


Uppställningshjulen på, sitter inte så snyggt.


Bälterna på plats. Monterade dom i "Hatthyllan" bak. Sitter tjock styv plåt där. Det finns ett större hål i mitten av hatthyllan så man kan pilla in bältesbrickor och använda befintliga hål. Missade att fota detta så skall posta en bild på det vid ett senare tillfälle.


Gamla dp


Sitter som en smäck!


Fick på finhjulen också Snart klar för ringen. Vi åker ner i slutet av April, någon mer som skall ner?
Citera
Franz93
Helsingborg
Här sen Feb 2019
Inlägg: 39



Segmonsson skrev:
Blev en långdag i garaget i lördags. Fick förstärkt stolsfästerna, monterat bälten samt monterat Catless downpipes. Nu är det bara småpill kvar innan sommaren

Ljudet: https://www.instagram.com/p/Bu29ah5l2kb/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

Nya downpipesen. Skall givetvis mappa bilen också
https://rejsa.nu/im/user/27025/2019-03-11-12-59-52_20190308_112424.jpg . . . .

Uppställningshjulen på, sitter inte så snyggt.
https://rejsa.nu/im/user/27025/2019-03-11-12-59-52_20190309_113714.jpg . . . .

Bälterna på plats. Monterade dom i "Hatthyllan" bak. Sitter tjock styv plåt där. Det finns ett större hål i mitten av hatthyllan så man kan pilla in bältesbrickor och använda befintliga hål. Missade att fota detta så skall posta en bild på det vid ett senare tillfälle.
https://rejsa.nu/im/user/27025/2019-03-11-12-59-52_20190309_185316.jpg . . . .

Gamla dp
https://rejsa.nu/im/user/27025/2019-03-11-12-59-52_20190309_212202.jpg . . . .

Sitter som en smäck!
https://rejsa.nu/im/user/27025/2019-03-11-12-59-52_20190309_222949.jpg . . . .

Fick på finhjulen också Snart klar för ringen. Vi åker ner i slutet av April, någon mer som skall ner?
https://rejsa.nu/im/user/27025/2019-03-11-12-59-52_20190309_223432.jpg . . . .


Ta gärna närmare foto på hatthyllan, är inne på göra likadant med min m3a, Vad får man betala för göra en sådan resa till nurburgring? Vill också göra det!

_________________
Franz Harlegård

BMW E92 M3 DKG
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Franz93 skrev:
Segmonsson skrev:
Blev en långdag i garaget i lördags. Fick förstärkt stolsfästerna, monterat bälten samt monterat Catless downpipes. Nu är det bara småpill kvar innan sommaren

Ljudet: https://www.instagram.com/p/Bu29ah5l2kb/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

Nya downpipesen. Skall givetvis mappa bilen också
https://rejsa.nu/im/user/27025/2019-03-11-12-59-52_20190308_112424.jpg . . . .

Uppställningshjulen på, sitter inte så snyggt.
https://rejsa.nu/im/user/27025/2019-03-11-12-59-52_20190309_113714.jpg . . . .

Bälterna på plats. Monterade dom i "Hatthyllan" bak. Sitter tjock styv plåt där. Det finns ett större hål i mitten av hatthyllan så man kan pilla in bältesbrickor och använda befintliga hål. Missade att fota detta så skall posta en bild på det vid ett senare tillfälle.
https://rejsa.nu/im/user/27025/2019-03-11-12-59-52_20190309_185316.jpg . . . .

Gamla dp
https://rejsa.nu/im/user/27025/2019-03-11-12-59-52_20190309_212202.jpg . . . .

Sitter som en smäck!
https://rejsa.nu/im/user/27025/2019-03-11-12-59-52_20190309_222949.jpg . . . .

Fick på finhjulen också Snart klar för ringen. Vi åker ner i slutet av April, någon mer som skall ner?
https://rejsa.nu/im/user/27025/2019-03-11-12-59-52_20190309_223432.jpg . . . .


Ta gärna närmare foto på hatthyllan, är inne på göra likadant med min m3a, Vad får man betala för göra en sådan resa till nurburgring? Vill också göra det!


Det kan jag absolut göra Budget är typ 30.000kr. Båt göteborg-kiel 3500 tur och retur. Sedan är det 60mil ner från kiel så 120mil tur och retur * 1,5L/mil = 180 liter soppa * 18kr/L = ca 3300kr tur och retur. Så typ 7000kr i resa. Sedan kostar hotellet 2500kr för fem nätter. 300kr per varv * 25varv = 7500kr i varvkostnad. Varven kostar ca 250kr på vardagar och 300kr på helger men jag räknar med 300kr. Ett varv är cirka 10-15L soppa. Jag har räknat på 15L * 25varv = 375L soppa * 18kr = 6800kr i soppa. Då är vi uppe i ungefär 25.000kr. Plus lite käk och annat mys så landar man strax under 30.000kr Sen när man kommer hem är det bara att börja spara till nästa år
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509



Sjukt va mycket snyggare den var utan den där hemska foilen
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Finns där NÅGON bil som drar 15 liter soppa på ett varv nere på ringen? (finns det såklart säkert) 997 Turbo drar runt 5 liter milen och dom är rätt extrema. min drar runt 2.5 liter milen på banan och den piskas rätt bra.

Men visst kostar det pengar där nere, hälsar man sedan på i räcket ja då blir det plötsligt mellan en hel del dyrare och väldigt dyrt.




_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
alindquist skrev:
Sjukt va mycket snyggare den var utan den där hemska foilen


Jag håller med
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Finns där NÅGON bil som drar 15 liter soppa på ett varv nere på ringen? (finns det såklart säkert) 997 Turbo drar runt 5 liter milen och dom är rätt extrema. min drar runt 2.5 liter milen på banan och den piskas rätt bra.

Men visst kostar det pengar där nere, hälsar man sedan på i räcket ja då blir det plötsligt mellan en hel del dyrare och väldigt dyrt.





Min tank rymmer 63L. Jag får tanka vart 5e varv ungefär. Men då brukar jag tanka när det är 15-20% ish kvar just in case. Så törstig är han. Men 15L är att ta i såklart. Men räknar man högt så blir det "Billigt"
Ja räcket skall man hålla sig ifrån Personlig konkurs AB blir det då haha.
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Vem gör mappningen på bilen?

//AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
R Andersen
Norge
Här sen Mar 2005
Inlägg: 784



Vart köpte ni 2Forge fälgarna, och vad var priset?

_________________
Raymond Andersen
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
AL skrev:
Vem gör mappningen på bilen?

//AL


Hej! Tm Chiptuning har gjort min fars så blir förmodligen han som gör min också
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
R Andersen skrev:
Vart köpte ni 2Forge fälgarna, och vad var priset?


Fälgarna är från https://www.demon-tweeks.com/uk/2forge-zf1-alloy-wheels-in-gloss-gunmetal-set-of-4-2001237/

940£ kostar dom. Då med 18x10 runt om.
Citera
Lagnelov
Ekholma
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1631



Jag är svensk ÅF för 2Forge

Pma gärna om ni vill ha pris

_________________
Simon Lagnelöv
www.FartFabriken.se

Cadillac CTS-V 2009
Mitsubishi Pajero MK1 1989
Saab V4 T16 1974
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Lagnelov skrev:
Jag är svensk ÅF för 2Forge

Pma gärna om ni vill ha pris


Jaha, jag visste inte att det fanns en svensk åf, kul!
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Har ingen direkt koll på M3:or mer än att det verkar prisvärt bra för Ringen och banträffar.
Tror du skall kopiera din fars lösning på vinge bak. Gärna justerbar i vinkel. Ger väsentligt bättre stabilitet i bakvagnen på de bilar jag tävlat med av andra märken. Satt och gick igenom din föredömliga tråd och funderade just på när du skulle skriva om att du upplever baken lite orolig.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
JohnC skrev:
Har ingen direkt koll på M3:or mer än att det verkar prisvärt bra för Ringen och banträffar.
Tror du skall kopiera din fars lösning på vinge bak. Gärna justerbar i vinkel. Ger väsentligt bättre stabilitet i bakvagnen på de bilar jag tävlat med av andra märken. Satt och gick igenom din föredömliga tråd och funderade just på när du skulle skriva om att du upplever baken lite orolig.


Ja det är mycket "bang for the buck" med M3:orna Lite i tyngsta laget kanske men det funkar. Ja absolut, en vinge hade vart på sin plats. Den blir väldigt orolig bak i högre fart Jag har inte skrivit något om det än men det kanske kommer en justerbar gts vinge inom kort
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Hej!

Ursäkta fördröjningen, här kommer bilder på hur jag monterat bältet bak.

I hålet mellan öglorna kan man pilla in brickorna om man kapar hörnen som jag målade på bilden.
Sedan var hålen som man stoppar bulten i där sedan innan så det gick ganska fort hela processen.

Se till att skruva åt tills dubbelplåten har klämt ihop sig så det sitter ordentligt bara




Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Bilen var uppe hos TM Chiptuning härom veckan och är nu mappad och kodad.
Den skall lämna ca 440hk. Efter att ha kört den lite så tycker jag defnitivt att den upplevs som rappare och mer tryck i mellanregistret.

Bortkodat är nu stolairbags, edc och tmps. Sedan är det även kodat så att bilen alltid tror att det sitter någon i passagerarstolen. Dvs att airbagen på passagerar sidan fungerar som den skall.

Nu är det inte mycket kvar att fixa inför säsong. Montera nya vingen Samt ge sig på lite bromskylning igen.


25 Dagar kvar till ringen

Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E92 DKG 2011 (Ringtool)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
5 besök senaste veckan (37380 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande