Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
SDC5000 år 2018 - långloppsbanracing i Norrland!
2641 besök totalt
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5735


Trådstartare
Vi finns med i kalendern och listan över arrangörer (Tack Magnus!) men jag tänkte att fler ser oss om det kommer som ett eget inlägg också.

SDC5000 är en endurancecup med 4-timmarsrejs, som körs i Fällfors, Skellefteå. Kort sagt är det ganska enkel budgetracing ("5000-kronorsbilar" med max 150 hk, begränsade ändringar) utan att för den skull vara skrotbilsrejs. Vi kör under SMA.

Regler och mer information finns på vår hemsida, https://sdc5000.weebly.com/

Planerade tävlingsdatum 2018 är 19/5 - 9/6 - 18/8- 1/9 - 15/9

Den 5 april kör vi också ett Säkerhetsseminarium med Simpson Europe i Skellefteå, mer info om det på vår facebook (https://www.facebook.com/events/1110636502412759/). Seminariet är öppet för alla som är intresserade av motorsport, inte bara SDC5000-team.

Det ryktas om ett flertal nya team på väg in i serien och vi hoppas på fler. En lite inofficiell målsättning hos mig är att vi ska få trångt i depån (20-22 depårutor är klara, skitkul om vi måste lösa fler på ett kreativt sätt).

Välkomna :-)

Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Döp om trådrubriken till

"SDC5000 år 2018 - Ja det finns långloppsrace i norra halvan av Sverige också!!"


(tyvärr får inte hela rubriken plats men du fattar hur jag tänker :-)

_________________
Magnus Thomé
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5735


Trådstartare
thumbs up

Tack för tipset :-)

Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Allmänt banåkaforum
SDC5000 år 2018 - långloppsbanracing i Norrland!
2641 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande