Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
läckage hydraulisk koppling..
3 besök senaste veckan (1572 totalt)
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863


Trådstartare
Denna j---a pontiac alltså!

Har ett mycket olustigt problem som jag dras med och eftersom jag har slut på ideer tillfrågar jag er istället.


Varje gång jag kommer till garaget har jag en fläck under bilen på vänstra sidan. Detta är vätska från urtrampningslagret som rinner ner längs ramen och droppar ut på golvet.
På en dag, blir det en ca 10 cm i diameter fläck på betonggolvet...

Urtrampningslagret är saab (9000 -88 har jag för mig) och jag försöker hitta var det läcker, men utan framgång. Har gjort en markering på nivån i kärlet och den har varit lika hög hela veckan. Har kört bilen och kopplingen är följsam och konstant, även om den varit nertrampad en längre stund.
slangen mellan huvudcylindern och lagret är pressad av en firma (inte saaboriginal alltså). Jag har kännt på samtliga anslutningar från kärlet ner till cylindern och från cylindern ner till lådan och alla är torra!
har försökt söka varifrån vätskan rinner, men det är någonstans mellan kaross och ram vilket gör att det är omöjligt att se/känna..

blir förbryllad eftersom ingen vätska fattas i kärlet heller
Det kan bara vara från kopplingshydraliken eftersom färgen är identisk (bromsvätskan råkar vara blå ) med den


hjälp!!!!

det kan inte komma innifrån lådan eftersom vätskan då måste rinna upp längs slangen.. Finns ingen vätska rakt under lådan heller..
Kompisen har kännt på alla anslutningar medans jag haft pedalen nertryckt, men inget som läcker då heller...

Blir galen!
Citera
tvåtaktsmicke
Örnsköldsvik
Här sen Sep 2003
Inlägg: 662



Är du säker på att det är bromsvätskan från kopplingen som droppar fram? Har du känt på den mellan fingrarna och luktat på den? Bara så att du är säker på vad det är tänkte jag......... Det försvann ju inget ur burken som sagt.

Konstigt fel.

_________________
//Mikael Jardstam
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863


Trådstartare
tvåtaktsmicke skrev:
Är du säker på att det är bromsvätskan från kopplingen som droppar fram? Har du känt på den mellan fingrarna och luktat på den? Bara så att du är säker på vad det är tänkte jag......... Det försvann ju inget ur burken som sagt.

Konstigt fel.


japp, det är bromsvätska... Jag har blå vätska i bromssystemet och 'standardfärg' till kopplingen..
när man tar den på fingrarna så är den starkt basisk. (och den smakar som bromsvätska brukar göra )
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Kan det inte komma från huvudcylindern? Rinner någonstans där det är svårt att se?

_________________
Pär Hylander
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863


Trådstartare
Pär Hylander skrev:
Kan det inte komma från huvudcylindern? Rinner någonstans där det är svårt att se?


nja, har försökt känna över allt på den och den är snustorr.. Ingen vätska har runnit längs med torpedväggen heller
Citera
Skruva banåkabil
läckage hydraulisk koppling..
3 besök senaste veckan (1572 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande