Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Bakre nav på 99 och og900. (Saab såklart) | 1173 besök totalt |
om man vill byta bromssystem på 99/90/og900-87 så att man får det nyare utförandet, måste man byta bakaxeln då också? Eller passar de nyare naven på den gamla axeln? Kan man rent av bara byta ut oken och behålla de befintliga skivorna (och bultcirkeln)
_________________ //Mikael Jardstam |
Det sitter ju ventilerade skivor fram på dom nyare -> tjockare skivor
Infästningen mätte jag lite på förut och kom fram till att cc-måttet mellan bultarna var samma. (med reservation för felmätning..) Bak kan jag inte uttala mig om... _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
Nu lär jag väl inte kunna byta bakaxel rakt av eftersom bromsarna ska monteras på en bil med rattväxel...... Jag börjar nämligen bli less på att söka efter fräscha trummor att ha där bak. De vibrerar kraftigt när de blivit varma. Dessutom så måste jag justera backarna åtskilligt efter varje bandag.
Jag har bara inte bestämt mig riktigt hur jag ska gå tillväga fram, om jag ska använda nav från SAAB Sport (114,3/4) eller göra någon slags bultmönsterkonvertering på originalnaven och mecka dit 9000 bromsar (108/4) Jag har lite lösa nav liggande så jag får kolla, man vill ju ha likadana hjul på alla fyra. Sedan återsår att matcha huvudcylindern också......... _________________ //Mikael Jardstam |
Jag skulle konvertera till 4-bult (114,3/4).
Fram finns det en killa i Saabklubben som fixar detta. Bak kan du få ett färdigt resept om ett par månader, jag har alla grejor utom exakt hur jag skall få fast bakoken. _________________ Johan Sjölinder |
Skruva banåkabil Bakre nav på 99 och og900. (Saab såklart) | 1173 besök totalt |