Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2018-03-24 Temakväll om Super Saloon!
2 besök senaste veckan (2617 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Kontakta Bosse på anckarmanracing@hotmail.com om du undrar något!


_________________
Magnus Thomé
Citera
Bo Anckarman
Linköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 40



Det skall alltså bli en bok om Super Saloon, enligt mitt tycke den i särklass häftigaste klass som nånsin har gått på svenska banor. Det blev bara tre år i sin ursprungliga form, och nu är det ganska länge sedan...

Träffen i Göteborg är till för att fånga alla gubbarna från delen av Sverige, och försöka få fram så mycket bilder och historier som möjligt. Vår ambition är att boken skall vara full av bilder!
Tack vare Bengt-Åces suveräna sida svenskracing.se kommer vi att ha tillgång till förhoppningsvis alla resultat, med tider och allt. Själv har jag ägnat större delen av mitt liv åt att samla på mig artiklar från svensk press som handlar om dessa år, och det visar sig funka fint att använda för att skriva ihop racereportage.

Så jag uppmanar alla som har bilder, eller vet nån som har, att kontakta oss. Kanske sitter just du på den bilden vi söker? Dekaler, planscher, historier: allt är av intresse.

Om allt går enligt plan den 24/3 kan vi tänka oss ha en ny träff i Stockholmstrakten, ifall intresse finns.

_________________
Bo Anckarman
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2478



Min pappa har massor av bilder, vilka år är ni intresserade av?

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Bo Anckarman
Linköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 40



Hej Thomas.
Vi söker efter de tre år som klassen hade SM-status, dvs 1982-1984. Först och främst de svenska tävlingarna, men även danska eller finska (under dessa år) är av intresse. Du får gärna maila mig en beskrivning på vad ni har. anckarmanracing@hotmail.com

Jag håller tummarna, de saknas fortfarande mycket bilder!

_________________
Bo Anckarman
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2478



Jag ska be honom kolla vad han har från dessa år.

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Jörgen Jespersen
Köpenhamn
Här sen Sep 2010
Inlägg: 296



Har ett Facebook tip till dig.
En dansk sida omhandlande gamla Special Saloon Car i Danmark.
Sök "special saloon car historie".
Här finns gott om bilder. Också en del svenska tidningsklip m.m.

Lycka till med boken.


_________________
Jörgen Jespersen
Citera
Bo Anckarman
Linköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 40



Hej Jörgen,
tack för ditt tips.
Jag har god kontakt med Allan Andersen (som driver den sidan), han har hjälpt mig med många föraruppgifter. Det är ju nämligen så att detta projekt aldrig skulle kunna genomföras utan hjälpen från svenskracing.se Där finns ju alla resultat samlade, på ett enkelt sökbart sätt. Ibland saknas en och annan uppgift, till exempel vilken klubb chauffören tävlade för. Eftersom det var rätt så många danska chaufförer inblandade i detta så har vi många gemensamma frågor.

I helgen hade vi förresten vårt första möte: 20 gubbar, som i flera fall inte hade sett varandra på 20 år! Det var spännande, och en hel del material fick vi in. Arbetet med boken går vidare!

_________________
Bo Anckarman
Citera
Inför träffar
2018-03-24 Temakväll om Super Saloon!
2 besök senaste veckan (2617 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande