Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Vad är knökigast med att besöka Rejsa på mobilen???
1 besök senaste veckan (1802 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tyvärr går det inte att köra Tapatalk.


Men jag skulle verkligen uppskatta era åsikter på vad ni tycker är knökigast med Rejsa på mobiltelefon!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Det är ett stort plus att det går att zooma och inte är ett låst format.
Men det som är lite jobbigt är att texten är så liten mot bilder, så det blir att zooma in för texten och sen ut för bilderna.

XZ1 compact (oreo) och utan läsglasögon, för att beskriva usecaset.

Sen kan edit rutan bete sig lite vid längre inlägg men det är ju inte lika ofta.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



Att skärmen är för liten och att jag köpte en S8 istället för en I8.
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12855



Vad som är jobbigt?

Vad som inte är jobbigt menar du?


Jobbigt:
Text för liten i förhållande till bilder
För mycket info på skärmen
För små knappar på länkar så att man behöver zooma in dem.

Jobbigast: När man ska skriva en post, zoomar telefonen in fönstret så mycket att texten faktiskt hamnar utanför skärmen. Får skriva lite i blindo och sen zooma ut och kolla att det blev rätt.

Men tyvärr är det mesta rätt osmidigt på telefonen. Trots det är det telefonen jag besöker rejsa mest från. Dock gör nog det att jag egentligen postar mindre än om upplevelsen varit lite smidigare.

Tror det är svårt och göra något åt det som jag klassar som jobbigt. behövs gissningsvis ett helt nytt upplägg för att det ska upplevas som smidigare.
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3192



Jeppson sammanfattade det ganska bra

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5165



+1 på Jeppsson. Sitter med telefonen just nu så orkar inte skriva något längre

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11239



Jag vet inte, jag surfar i princip alltid på Rejsa från dator (kanske platta någon enstaka gång i månaden).

Om jag tittar på Rejsa från mobilen så är det för att jag är i verkstan och vet att det står något här som jag glömt bort.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



+1 på Jeppsson
Jag har mer eller mindre blivit tvingad att surfa rejsa på telefon och en justering av gränssnittet för telefonbukare hade varit uppskattat

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Bra info. Jag har också misstänkt att många tycker just att skriva inlägg är jävligt knökigt.

Numera när mobiltrafiken står för 40% av all trafik så märks det att det är jobbigt att skriva inlägg med mobilen för tyvärr så har mängden skrivna inlägg per dag minskat tydligt. Visserligen så har antalet som läser inte alls minskat i samma omfattning men på sikt om alla ni som kikar förbi här på Rejsa skriver markant mindre så riskerar man ju på sikt att Rejsa tunnas ut betydligt. Forumdöden har drabbat många andra ställen, Rejsa har klarat sig förvånansvärt bra men jag blir lite orolig över trenden med tydligt färre skrivna inlägg. Även om ni alla läser en faslig massa

Jag har lagt en del tid på att göra en mobilanpassad version av hela Rejsa vilket visat sig vara en hel del jobb att gå i mål med. Just därför startade jag den här tråden för att se om jag istället ska göra punktinsatser, beta av de grejer som är värst först och sen ta nästa osv. Det verkar utkristallisera sig lite som jag misstänkte.

Men fortsätt gärna skriva åsikter här, och som sagt, gärna rangordnat i vad som är knökigast thumbs up



_________________
Magnus Thomé
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1826



Det är nog posta inlägg jag tycker är knöligast, textinmatningsrutan kan bete sig lite dumt (den är för bred), det är pilligt att få dit smileys. Kör Firefox på Sony Android 7.1.1.

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



**

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
SHySwe
Fagersta
Här sen Aug 2010
Inlägg: 358



Håller med om att skriva text via mobilen kan strula.
Annars, jag jämför då med andra forum, så funkar det riktigt bra att zooma och panorera.
Långa inlägg ( ibland en hel novell ) är lättare att läsa. Tom den nya modelltråden med massor av bilder, som andra citerar... , är acceptabla. Det går ju inte att jämföra med Twitter?
Att skrivandet minskar har jag åxå noterat men har kanske en annan teori om orsaken. Som nog inte ska debatteras i denna tråd.

_________________
Samuel Hyving
Lekbil: Chrysler PT Cruiser GT
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3059



Har nog mycket med mobiler att göra. Det är rätt segt att skriva nåt av vettig längd på en telefon tyvärr, inte rejsas fel, men jag tror att många läser mer än skriver av den anledningen. Inkl mig själv.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Torbjorn968
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 224



Diverse "knapphantering" (hitta dem utanför en zoomad vy ex vis) är pilligast.

Torbjörn

_________________
Torbjörn Linderson
Citera
Foruminfo/frågor
Vad är knökigast med att besöka Rejsa på mobilen???
1 besök senaste veckan (1802 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande