Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2018-09-01 Ba(r)ndagen Gröndal
849 besök totalt
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5496


Trådstartare
Upplägget brukar vara 2 dagar på banan, där vi med bilar får leka själva under första dagen. Förutom bankörning brukar det finnas en tre-kamp för oss förare. På Gröndal tidigare år så har hyr-kartarna puttats ut på Speedway-ovalen och så har det varit tävling, kval, final osv. Sjukt kul!

Andra dagen kommer familjerna och då är det medåkning på banan. Det är verkligen helt fantastiskt och måste upplevas.


Några jag pratat med har undvikit att anmäla sig för att dom inte har en bil som mäter sig med Lamborghini eller Ferrari. I barnens ögon så är det minst lika spektakulärt att få åka i en riktig räserbil. Häng med!


Citat:
På Ba(r)ndagen bjuder vi in till fest för barn från hela Sverige som har haft en alldeles för tuff start i livet. Det kan vara allt ifrån svår jukdom till andra trauman. Oavsett vad det är så är det inget barn i hela Världen som förtjänar att uppleva det. Vi gör vad vi kan för att ge dem något annat att tänka på, om än bara för en dag. Förhoppningsvis lämnar de oss med ett stort leende på läpparna, och ryggsäcken fylld med positiva tankar, och förhoppningsvis ger vi dem några riktigt roliga minnen de kan bära med sig, och berätta om för sina kompisar.
Den här dagen är det inte heller bara barnen som är VIP, hela familjen är det! Både bröder, systrar, mammor och pappor! Det som möter familjerna när de kommer är en uppsättning bilar värda sin egen bilutställning! Enda skillnaden här är att man får åka med dem också! Så mycket man orkar!
Har man alltid drömt om att åka en röd Ferrari så är det här den drömmen kommer infrias. Har pappa kanske drömt om en tur i en Larmborghini? Inga problem, vi fixar det med!
Flera företag med hjärtat på rätt ställe är med och hjälper till för att få ihop arrangemanget, och många av dem är på plats under dagen för att få ta del av festligheterna och kanske ge bort en liten goodiebag till barnen.
Allt som allt så är detta en helt underbar dag, både för barnen och deras familjer, men också för de bilägare som kommer för att köra, och de sponsorer som är med.
Har du en fin bil och vill vara med? Eller kanske ett företag som vill vara med och stötta? Hör av er direkt till info@racingrascals.se


https://www.facebook.com/Racing-Rascals-237386056298571/

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Mailade in intresseanmälan. Det är en av de största upplevelserna i mitt liv när vi var på Mantorp. Alltså en upplevelse för mig. Och då var upplevelsen för alla barnen ändå det stora.

_________________
Magnus Thomé
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1363



Johan som har gröndal sa att jag måste komma med Polon, bor ju bara några kilometer bort. Han skulle fixa resten.

Så funkar bilen då så kommer jag.

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
Inför träffar
2018-09-01 Ba(r)ndagen Gröndal
849 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande