Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 F87 LCI 2018 *Clubsport* | << 1, 2, 3, 4 >> 20 besök senaste veckan (16327 totalt) |
Premiärkörning på ringen avklarad, blandade känslor helt klart!
I och med att bilen är otroligt tyst inuti trots raka rör mer eller mindre och med 3-vägs chassit gör att den på vägen upplevs som en originalbil vilket i och för sig är skönt när man kör tranportsträckor på nära 130 mil enkel resa men man tror inte man sitter i ett banvapen:-) Dock vill man kanske på bana ha den lite mer hardcore och med de modifieringar som gjorts bör den redan vara det tycker jag men så är inte fallet, Men nu skall bilen funka som Clubsportkärra så jag skall vara nöjd! Körmässigt på bana då..!? Motorn har ett enormt vrid som man inte är van vid och ligger av vana en växel lägre än vad som är optimalt, efter att "lärt" sig att åka en växel högre inser man att vridet är galet bra och bara att låta vridet jobba, även bra ork ändå ut på maxvarv, så motorn levererar verkligen men saknar lite stökigt ljud i kupén, men utvändigt låter det desto mer! Chassimässigt är den helt grym, Instyrning magisk! Upplever den orolig i baken vid hård inbromsning på vissa partier av banan och vet inte varför, kan ha kört med lite för högt däcktryck eventuellt. Bilen är otroligt följsam och "mjuk" och elservo stör mig inte det minsta! Otroligt stabil i baken vid aggressiva nerväxlingar, inga släpp eller kast utan lugn o stabil. Temperaturen var uppe på +20 grader och då jag inte har bromskylning funkar inte bromsarna optimalt då bromspedalen tar olika i varje kurva.. Ska prova Endless vid nästa skifte och se om det blir bättre! När tempen sjönk ner till +8 och utan passagerare blev det betydligt bättre! Har varit väldigt osäker på vilka hjul jag skulle köpa för att ha till bana och valet föll på 10x18 ET30 med en spacer fram på 4mm har jag för mig, Direzzor 265/35 runt om, Trofeo kommer inte passa fram utan att tjockare spacer monteras i fram men kommer nog i fortsättningen åka på Dunlop då jag gillar dom på bilen! På det stora hela är det en riktigt vass Clubsportbil som funkar hur bra som helst på gata! Blev 25 varv Lör-Mån, varit mycket trafik på banan samt en del stök och som vanligt gott om regn så får känna mig helt nöjd ändå! Hade dottern med mig på denna resan så har inte gjort några hårdsatsningar utan kört så jag känner mig bekväm och på rätt sida gränsen, Tar aldrig tid själv utan kör för att ha kul! Kompisen som köpte min E92 klockade när vi låg ihop hela varvet och med gulflagg och koner utställda vid Hohe Acht-Hedwigshöhe samt 2 riktigt sega omkörningar i Hatzenbach fick vi ändå till 8.12. Farten känns inte alls i M2:an, tror faktiskt jag åker fortare i M2:an även om M3:an har mer potential med rätt gubbe i! Har haft en riktigt bra resa och längar redan tillbaka! _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||
Ja det är lite märkligt. M4 låter bättre inne i bilen och inte lika kul på utsidan. IMHO. _________________ Magnus Thomé |
||||
Åker normalt alltid med hjälm men då jag är tveksam till om hjälm på barn är bra för nacken vid en eventuell olycka så åkte jag själv utan hjälm denna helgen då det ser "annorlunda" ut med hjälm enbart på förare. Japp bilen blev go till slut _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||
Och inte veta var pedalen tar är inte häftigt alls, bromsarna har alltid funnits även om man fick krampa på vissa ställen, har kört mycket RS29 genom åren och haft endast haft detta fenomen på en Golf Gti 35 med Rs29 och stålspunnen slang samt riktig vätska förstås. Får helt enkelt se hur Endless ter sig! Har fått problem med att muttrana till spindellederna släpper, dragna med rätt moment men släpper efter 3 varv på nordslingan!? Efterdragit dom flera gånger och den senaste med loctite och höll i 100 mil landsväg men hör nu klickljudet igen, var och hämtade nya på BMW idag och skall försöka få dit dem i veckan. _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||
Hör först ett litet klapprande ljud vid körning över brunnslock typ, när sedan muttrarna släppt ytterligare dunkar det till ordentligt när man lägger på broms, hjulen glappar då närmre 10mm. _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||
[quote="Peo.K"]
hålborra genom muttern och spindelleden å sätt i en låspinne,tar tid å tålamod borra genom spindelleden men det är värt det, jag valde 3,5mm _________________ janne pettersson |
||||
[quote="jägerjanne"]
Idén är inte tokig! _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 F87 LCI 2018 *Clubsport* | << 1, 2, 3, 4 >> 20 besök senaste veckan (16327 totalt) |