Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 F87 LCI 2018 *Clubsport*
<<   1, 2, 3, 4   >>
20 besök senaste veckan (16327 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Peo.K skrev:


Raeder? längtar ner som fan, en rapport o mer än gärna en film från framfarten på NS hade smakat mumma

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
wolfbane1967
Göteborg
Här sen Dec 2006
Inlägg: 261



Vill se stolarna å hur buren ser ut med

_________________
Jerker Garpensten
718 GT4
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Premiärkörning på ringen avklarad, blandade känslor helt klart!
I och med att bilen är otroligt tyst inuti trots raka rör mer eller mindre och med 3-vägs chassit gör att den på vägen upplevs som en originalbil vilket i och för sig är skönt när man kör tranportsträckor på nära 130 mil enkel resa men man tror inte man sitter i ett banvapen:-)
Dock vill man kanske på bana ha den lite mer hardcore och med de modifieringar som gjorts bör den redan vara det tycker jag men så är inte fallet, Men nu skall bilen funka som Clubsportkärra så jag skall vara nöjd!
Körmässigt på bana då..!? Motorn har ett enormt vrid som man inte är van vid och ligger av vana en växel lägre än vad som är optimalt, efter att "lärt" sig att åka en växel högre inser man att vridet är galet bra och bara att låta vridet jobba, även bra ork ändå ut på maxvarv, så motorn levererar verkligen men saknar lite stökigt ljud i kupén, men utvändigt låter det desto mer!
Chassimässigt är den helt grym, Instyrning magisk! Upplever den orolig i baken vid hård inbromsning på vissa partier av banan och vet inte varför, kan ha kört med lite för högt däcktryck eventuellt.
Bilen är otroligt följsam och "mjuk" och elservo stör mig inte det minsta!
Otroligt stabil i baken vid aggressiva nerväxlingar, inga släpp eller kast utan lugn o stabil.
Temperaturen var uppe på +20 grader och då jag inte har bromskylning funkar inte bromsarna optimalt då bromspedalen tar olika i varje kurva.. Ska prova Endless vid nästa skifte och se om det blir bättre!
När tempen sjönk ner till +8 och utan passagerare blev det betydligt bättre!
Har varit väldigt osäker på vilka hjul jag skulle köpa för att ha till bana och valet föll på 10x18 ET30 med en spacer fram på 4mm har jag för mig, Direzzor 265/35 runt om, Trofeo kommer inte passa fram utan att tjockare spacer monteras i fram men kommer nog i fortsättningen åka på Dunlop då jag gillar dom på bilen!
På det stora hela är det en riktigt vass Clubsportbil som funkar hur bra som helst på gata!
Blev 25 varv Lör-Mån, varit mycket trafik på banan samt en del stök och som vanligt gott om regn så får känna mig helt nöjd ändå!
Hade dottern med mig på denna resan så har inte gjort några hårdsatsningar utan kört så jag känner mig bekväm och på rätt sida gränsen, Tar aldrig tid själv utan kör för att ha kul! Kompisen som köpte min E92 klockade när vi låg ihop hela varvet och med gulflagg och koner utställda vid Hohe Acht-Hedwigshöhe samt 2 riktigt sega omkörningar i Hatzenbach fick vi ändå till 8.12.
Farten känns inte alls i M2:an, tror faktiskt jag åker fortare i M2:an även om M3:an har mer potential med rätt gubbe i!
Har haft en riktigt bra resa och längar redan tillbaka!

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare



Bilder på en ostädad interiör!

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare



_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare

Peo.K skrev:
...levererar verkligen men saknar lite stökigt ljud i kupén, men utvändigt låter det desto mer!


Ja det är lite märkligt. M4 låter bättre inne i bilen och inte lika kul på utsidan. IMHO.

_________________
Magnus Thomé
Citera
wolfbane1967
Göteborg
Här sen Dec 2006
Inlägg: 261



Jäklar vilken dräpar bil
Men för gudsskull , köp en hjälm te tösa med

_________________
Jerker Garpensten
718 GT4
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
wolfbane1967 skrev:
Jäklar vilken dräpar bil
Men för gudsskull , köp en hjälm te tösa med


Åker normalt alltid med hjälm men då jag är tveksam till om hjälm på barn är bra för nacken vid en eventuell olycka så åkte jag själv utan hjälm denna helgen då det ser "annorlunda" ut med hjälm enbart på förare.

Japp bilen blev go till slut

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
henrikm
Färila
Här sen Maj 2016
Inlägg: 133



Grymt stuk på inredningen!

_________________
Henrik Markusson

Volvo 850 T-5R
Renault Megane RS
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2087



Kul med rapport!

Jag hoppas nya belägg löser problemen med pedalen, det är inte kul när man tappar förtroende där.

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
dvorak skrev:
Kul med rapport!

Jag hoppas nya belägg löser problemen med pedalen, det är inte kul när man tappar förtroende där.


Och inte veta var pedalen tar är inte häftigt alls, bromsarna har alltid funnits även om man fick krampa på vissa ställen, har kört mycket RS29 genom åren och haft endast haft detta fenomen på en Golf Gti 35 med Rs29 och stålspunnen slang samt riktig vätska förstås.
Får helt enkelt se hur Endless ter sig!

Har fått problem med att muttrana till spindellederna släpper, dragna med rätt moment men släpper efter 3 varv på nordslingan!? Efterdragit dom flera gånger och den senaste med loctite och höll i 100 mil landsväg men hör nu klickljudet igen, var och hämtade nya på BMW idag och skall försöka få dit dem i veckan.

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare

Hur märker du att de släppt?



PS:
Dags att uppdatera signaturen?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Hur märker du att de släppt?



PS:
Dags att uppdatera signaturen?


Hör först ett litet klapprande ljud vid körning över brunnslock typ, när sedan muttrarna släppt ytterligare dunkar det till ordentligt när man lägger på broms, hjulen glappar då närmre 10mm.

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare

Ouch! Men jag gillar fel som är übertydliga att upptäcka innan det är för sent

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Ouch! Men jag gillar fel som är übertydliga att upptäcka innan det är för sent


Sant

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
FPSJ
Småland
Här sen Okt 2009
Inlägg: 83



Redan sälja?

_________________
Filip Johansson

BMW M2 Manuell -17
Citera
jägerjanne
ölme kristinehamn
Här sen Jul 2016
Inlägg: 532



[quote="Peo.K"]
dvorak skrev:


Har fått problem med att muttrana till spindellederna släpper, dragna med rätt moment men släpper efter 3 varv på nordslingan!? Efterdragit dom flera gånger och den senaste med loctite och höll i 100 mil landsväg men hör nu klickljudet igen, var och hämtade nya på BMW idag och skall försöka få dit dem i veckan.

hålborra genom muttern och spindelleden å sätt i en låspinne,tar tid å tålamod borra genom spindelleden men det är värt det, jag valde 3,5mm

_________________
janne pettersson
Citera
wolfbane1967
Göteborg
Här sen Dec 2006
Inlägg: 261



Det är väl lite synd å sälja den Peo

_________________
Jerker Garpensten
718 GT4
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
[quote="jägerjanne"]
Peo.K skrev:
dvorak skrev:


Har fått problem med att muttrana till spindellederna släpper, dragna med rätt moment men släpper efter 3 varv på nordslingan!? Efterdragit dom flera gånger och den senaste med loctite och höll i 100 mil landsväg men hör nu klickljudet igen, var och hämtade nya på BMW idag och skall försöka få dit dem i veckan.

hålborra genom muttern och spindelleden å sätt i en låspinne,tar tid å tålamod borra genom spindelleden men det är värt det, jag valde 3,5mm


Idén är inte tokig!

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
wolfbane1967 skrev:
Det är väl lite synd å sälja den Peo


Apex Taxi-M3 är ju så go! Så kan man åka 4 rätt bekvämt också:-)

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
wolfbane1967
Göteborg
Här sen Dec 2006
Inlägg: 261



Peo.K skrev:
wolfbane1967 skrev:
Det är väl lite synd å sälja den Peo


Apex Taxi-M3 är ju så go! Så kan man åka 4 rätt bekvämt också:-)


Nått dom ska bygga åt dig, eller är deras tillsalu

_________________
Jerker Garpensten
718 GT4
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 F87 LCI 2018 *Clubsport*
<<   1, 2, 3, 4   >>
20 besök senaste veckan (16327 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande