Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Ring Knutstorp i en BMW M2 - 1.06.2 | 2920 besök totalt |
Tjena,
Tänkte dela med mig av mitt första besök på Ring Knutstorp i M2an. Fick start/mål linjen på lite fel ställe i stressen men får duga. Bilen är standard bortsett från belägg, sänkfjädrar, camberplattor och 18" fälgar med Michelin Cup2 Jag tror själv där är lite att kapa på tiden med fler varv och analys . 1.06.250 är varvet. Delar även med mig av ett roligt varv med passagerare! _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||
Tack, ja dem biter i bra men skillnaden var ändå inte så stor som jag förväntat mig. Skiljer ungefär 1 sekund mot original Continental som jag fick på min _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||
Låga 1:08 fick jag ner den vita manuella std M2:an till som står på Knutan. Svårt att åka manuell tycker jag, känns som man tappar mycket laddtryck vid växlingarna _________________ Patrik Skoog |
||||
Shit va snabbt! Imponerad!
Var på Knutan igår med min M2:a. Helt original, med 18 tum M3/M4-hjul (Michelin Super Sport - 255 fram, 275 bak). Blev nog ca 50-tal varv, 1.11.19 som bäst. Känns som det knappt skulle kunna gå fortare än så med de däcken och med mig bakom ratten. Men vad är egentligen möjligt tidsmässigt med en original M2:a (t ex med dig bakom ratten)? Och hur mycket är det värt med r-däck om jag inte vill (har råd) att göra ytterligare uppgraderingar? Bilen skötte sig fint, det man märker är att den kränger en del på originalfjädrarna samt att bromspedalen blir lite väl mjuk efter några varvs intensiv körning. Men så är det väl med originalgrejorna antar jag. Som snabbast har jag tagit mig runt på 1.10.16, med en Cayman S -06 på Michelin Cup 2:or... _________________ André Andersson |
||||
Hej Andrè,
Gabbe är duktig bakom ratten och jag tror vi åker ganska lika runt Knutan. Låga 1.08 med en 100% std, manuell M2:a åkte jag för några veckor sedan och då har inte jag speciellt många varv i en M2:a i "ryggen". Desto fler på Knutan i andra bilar dock. DCT lådan tycker jag är klart bättre så där kan man nog kapa någon tiondel. De svaga punkterna efter tiotalet varv enligt mig är bromsarna och att det känns som bilen tappar effekt, kanske för dålig intercooler? I övrigt fantastiskt balanserad! Börjar du ändra i någon ända påverkar du som vanligt mycket annat som då också behöver byggas om. Sen är snöbollen i rullning... Gabbes "justeringar" är troligen de som är vettiga utan att påverka resterande setup för mycket. _________________ Patrik Skoog |
||||
Bilder o videos Ring Knutstorp i en BMW M2 - 1.06.2 | 2920 besök totalt |