Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2018-05-12 Timeattacknu.se, Ring Knutstorp.
<<   1, 2
22 besök senaste veckan (7210 totalt)
andreasivarsson
Svanesund
Här sen Okt 2014
Inlägg: 117



salis skrev:
Grymma bilder!

Kul att se att det blev något av bygget jag påbörjade för 10år sedan



Häftigt jag hade ingen aning om att bilen varit svart innan! Kul att se hur den såg ut i sin prakt!

MvH

_________________
Andreas Gottfridsson
Tanu.se
1:a 2018 Club Challenge
4:a 2017 Club Challange
6:a 2016 Club Challenge
2:a 2014 club
Facebook.com/TimeAttackTeam91
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476



Grymma bilder, fan att man inte var där nere och kollade

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare




_________________
Magnus Thomé
Citera
Pelle_MX5
Bro
Här sen Maj 2016
Inlägg: 140



Imponerande att om nåt som är så actionfylld och fullt med fart kan man göra en trailer som är så långsam och där soundtracket påminner om en women friendly porrrulle

_________________
Per Nilsson
Citera
FreddieL
Vårsta, Grödinge
Här sen Feb 2014
Inlägg: 157



Pelle_MX5 skrev:
Imponerande att om nåt som är så actionfylld och fullt med fart kan man göra en trailer som är så långsam och där soundtracket påminner om en women friendly porrrulle


Vet inte om du missade det, men detta är en promotionvideo till Veidec. Inte om R1 i Timeattack

_________________
Fredrik Liljeroth
TimeAttackNU.se crew
Citera
Pelle_MX5
Bro
Här sen Maj 2016
Inlägg: 140



FreddieL skrev:
Pelle_MX5 skrev:
Imponerande att om nåt som är så actionfylld och fullt med fart kan man göra en trailer som är så långsam och där soundtracket påminner om en women friendly porrrulle


Vet inte om du missade det, men detta är en promotionvideo till Veidec. Inte om R1 i Timeattack


Det gjorde jag säkert när jag kolla i mobilen.. tyckte bara jag va rolig i vanlig ordning

_________________
Per Nilsson
Citera
Hellas
Stockholm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 440



Wärhner skrev:
erikjakan skrev:
ButterflyRacing skrev:
erikjakan skrev:
Grymma bilder!

Resten av världen måste skratta åt våra avgassystem här i PK sve :P


Men..... hur svårt kan det vara att bygga en bil efter dom regler som finns...... när man vet förutsättningarna...?


Nej det håller jag med dig om


Sant, men på vissa bilar är det svårare än andra.

Svansmotor porscharna har begränsat med utrymme där bak, jag fick testa 3 olika uppsättningar innan jag hittade rätt, just i mitt fall hade jag till en början för klena rör (2x2,5") vilket orsakade blåsljud med hög DB som resultat.

Nu funkar det kanon med dubbelt 3" och racekattar och en stor ferrita ljudämpare i bak med X-pipa inuti. Inga problem med hög DB längre thumbs up

De flesta i serien har gjort sin hemläxa men några få har fortfarande problem att hitta lämpliga lösningar.

Sedan är det ju alltid lite vanskligt med ljud, det kan variera från dag till dag och bana till bana.


Ett fel jag sett att många gör (även vi innan vi lärde oss) är att lassa på massor med ljudämpare av sämre kvalite tex simons eller dyl och att även insugsljudet på en NA-motor kan vara ett problem.

https://youtu.be/pZDqUmRcaPY?t=6
Citera
Eftersnack
2018-05-12 Timeattacknu.se, Ring Knutstorp.
<<   1, 2
22 besök senaste veckan (7210 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande