Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Spa server# 3 -Inklusive bildcollage!! :)
<<   1, 2
4041 besök totalt
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
zeddie skrev:
Hmm....

Jag vill inte låta bitter eller som dålig förlorare men jag tittade precis på replayen och undrar lite om det bara är jag som inte fuskar i Eau Rouge? (Med fuskar menar jag alltså genar över beläggningen utanför kurbsen)


Jag kan lugnt säga att jag var en av de som "genade" där.. Var lite tveksam till det - men efter vi körde vårt långa träningspass i mitten av förra veckan diskuterade vi det där lite o vi kom väl fram att i stort sett alla gjorde det och att det väl var ok.. Efteråt tänkte tyv'ärr inte jag eller någon annan på att ta upp det här på forumet innan rejset.

Som jag ser det är det ok att ta ut svängar alternativt "gena" så länge det e asfalt o inte gräs.. Jag tycker det är lika bra att tillåta asfaltkörningar - det skulle bli så krånglit om man inte gjorde det.. skulle man vara tvungen att släppa förbi bakomvarande bil om man råkade klämma på extra o glida ut lite ur kurvan t.ex? När man gasar rakt igenom tighta chikaner över gräset är det bara tråkigt - om man tar ut en kurva lite extra o utnyttjar asfalten tycker jag inte det är en lika stor grej.. Men självklart - alla ska ju vara medvetna om att det är ok! Så.. vi får väl diskutera det här o komma fram till något innan Monza kommer där jag vet samma sak kommer hända

PS. Om du vill kunna ta fler screenshots efter varandra kan du använda http://www.fraps.com t.ex!

Andreas A: Sköna omkörningar o kul bildsekvens!! thumbs up thumbs up

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Racingsimulatorer
Spa server# 3 -Inklusive bildcollage!! :)
<<   1, 2
4041 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande