Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Skoda Pick-up 4,2 RT | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15 >> 20 besök senaste veckan (70862 totalt) |
Tjena!
Fräna grejer! Såg att ni också åker e39 bakvagn. Har ni fått fart på nån absgivare för hastighet? Av någon outgrundlig anledning får jag inte signal och fattar inte hur det ska kopplas. mvh Eric J _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||||
Både Peter och jag har provat, men tyvärr inte lyckats. Det är mest ett konstaterande som gjorts och inte någon riktig troubleshooting. Men vi måste väl ta tag i det snart. _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||||
Detta relä kanske kan fixa signal från era abs givare.
Relä't har fem kontaktstift, 15 och 31 = Plus och minus, IN1 och IN2 = abs givaren Out vilket ger en fin fyrkantssignal, har själv gjort detta på min bil och fått maxxecu att acceptera signalen. |
||||||
Hej!
Kan du berätta mer om detta relä, vad kommer den från för bil? och vart du fick den ideen ifrån? Det verkar som bmw e39 har en egen typ av abs givare en sk 2-wire hall. Verkar kopplas likt på denna bild: Får lite känslan av att just denna koppling är det som görs i detta "relä" därför jag undrar vad det kommer från för bil. Har du en e39? som du gjort det på? Tack för info. Jag drog igång en egen tråd om detta under Skruva banåka bil. Vi kan väl fortsätta där? mvh Eric J _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||||
Så var det då dags att gå in i slutmontagestadiet. En bit av torpedväggen bakom pedalstället var tvunget att byggas innan stället kunde skruvas fast.
Här ser det luftigt och fint ut...sen ska bara resten dit. Motor och låda lyftes på plats och kuggväxel skruvades fast. Bakaxeln bänglades dit och verkade fortfarande passa. _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||||
Ger inte MC lampor ett symetriskt ljusbild? Isf tror jag inte det går att besiktiga med de - eller är jag ute och cyklar? Kul idé med breddarna förövrigt. Det påminner lite om Super Saloon. _________________ |
||||||
Jag har för mig att dom inte ens är godkända för motorcyklar. Vill man vara fin får man lida pin...och byta till originallyktor när det behövs _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||||
Oj oj, vilken sommar vi har haft! Har haft fullt upp med annat så byggtråden har fått vila. Men nu så ska det skrivas!
T3-fläns bonnsvetsades fast på originalheadersen. Några sprickor i gjutjärnsklumpen stektes också ihop när svetsen ändå var igångvevad. Generator från Lupo micklades dit med specialfästen. Elservo från Opel Astra -03 funkar fin fint...än så länge. Motorns kringutrustning kläs sakta men säkert på. Turbo och tryckrör. Ursprungligen var planen att köra med inbyggd wg...blev som så mycket annat ändrat. Original wg var att föredra tillsammans med TB60 och billetimpeller. Notera de underbart harmoniska svetsarna i avgasröret. _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||||
Det är många grejjer som skall få plats så tryckröret kan inte få gå så rakt som möjligt...
Avgas rör och dämpare från hovleverantören såklart! El och lite till el. Mer el... Ja just det nu är det ju dags för tanken. Kinestanklocket var så sämst så det passade bäst i sopkorgen. Lock för hålet snidades till och förhöjningsrör med tillhörande gänga/lock svetsades dit. Tätningslimmet tränger ut fint. _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||||
Splitter och sidoplankor gjordes i formplyfa. Billigt, stabilt och hållbart.
Oj hoppsan, nu står den ju på hjul...äntligen. Premiärburnis, det här blir bra! Den är ju så tuff utan kaross... _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||||
Här på bilden är den så... helt perfekt som den är!
Varför tynga ner den. Men Skodastuket är ju sjukt kul det med Man borde kunna köpa bil precis såhär som den ser ut så man sen kan göra lite vad som helst för bil av den efter eget huvud PS: Står säkert i tråden men vad väger den som på bilden? _________________ Magnus Thomé |
||||||
Jag håller med dig, illa att behöva paketera in nåt så ballt! _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||||
En dum motfråga, vad är axelbanden? För mig är det banden sitter i fruns BH. Är det infästningen för att dra fast bakvagnen, då har jag bilder och lite text ang det lite tidigare i byggtråden. Återkom om jag fattat fel _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||||
Helt klart perfekt! Det är ju lite opraktiskt att åka sådär, men jag var ju tvungen att testa åka efter den långa byggvintern och varenda gruskorn efter vinterns sandningar åkte in i skapelsen Men det var det värt Man skulle precis som du säger ta fram ett rullande koncept och sedan får köparen själv avsluta med sina egna lösningar. Vi har spånat om det men insett att vi har för många andra idéer att göra före en ev halvfabrikattillverkning. Men vad skulle ett rimligt pris för ram axlar, styrinrättning och bottenplatta(alltså inte lika långt gånget som på fotot) vara? Vikten där är ca700kg. Audi 5a m dubbelmassesvänghjul är tuuuungt _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||||
Axelbanden till sexpunktsbältet _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||
Jag löste detta med att göra ett fäste med en induktionsgivare och monterade det vid bakaxeln så att bultskallarna på kardanen fick agera triggers. Funkar kanon! _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||||
HAHAHA! Jag borrade ett hål genom rambågen för stötdämparen, valsade en 4-kantbricka konkav så den passade rörets radie la den bakom muttern, sen drog jag i bältesöglan och det blev fina fisken _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||||
Alpinvitt blir...vitt.
Jockes Korv & Lack bistod med lokal, energi och kunnande. Tack Jocke! Skärmarna fogades med elastiskt lim för att inte spricka när allt rör på sig. Vitt! En annan skodaägare står och tjuvkikar på framstegen. Lite polering på den skärmen och det blir kanon! Om jag kommer ihåg rätt väntade han på sina karossdelar som låg i ett annat garage för målning. _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||||
Diffen kan ju inte lämnas "öppen"!
Eftersom att byggets ena hörnsten är budget löstes upplåsningen på ett ekonomiskt sätt med ett helt ok resultat. En firma i Serbien tillverkar denna applikation. 2st stålklotsar som pressas isär med fjädrar monteras mellan drivaxeldreven, och på det viset bromsar "frisnurret". Stomme för sidolådor i alu-profil. Sidolåda på plats utan avgasöpping...eller lack. Plastfönster runt om blir bra...men såhär efteråt kanske framrutan ändå borde varit i glas. Hjulhus tillsnickrade, som minskar utrymmet i skrotkällaren ytterligare. Nu börjar det brännas, snart klart! Ska bara göra klar inredningen. Provkört och klart, utan minsta bekymmer eller ändring såklart, haha närå... Vackert! _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Skoda Pick-up 4,2 RT | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15 >> 20 besök senaste veckan (70862 totalt) |