Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Skoda Pick-up 4,2 RT | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15 >> 12 besök idag (71515 totalt) |
FILM från i maj
Vita Skodan är jagad av Röda Skodan och den vita kör av banan två gånger i denna film 18 Tyvärr den enda filmen från i maj eftersom jag körde bil själv så hade inte jag tid att sätta på och av kamerorna i Skodorna, men denna film satte jag igång kameran åt honom och Peppe lyckades efter lite funderade stänga av den som syns i filmen, men tyvärr fick han inte igång den på något mer pass Så detta blir sista filmen jag lägger upp från i år från körningen med denna vita bil. (men några bilder finns kvar och kommer upp kommande dagar) Men röda finns massa filmer ifrån men Peter är ju så lat med att uppdatera sin tråd så hans bil är ju inte ens visad färdigbyggd ännu i hans projekt tråd Vakna Peter och uppdatera din tråd NU! _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Jahaja, det var ett tag sedan senaste uppdatering.
Jag har alltid gillat v8ans vrid, särskilt när den tvångsmatas av en turbo. 5an fick helt enkelt stryka på foten och pensioneras...från mitt bygge åtminstone. Motor Audi 4.2 ABZ inhandlades från en skrot i Småland. Hittade den på Bildelsbasen. När jag ringde till dom hade dom ingen aning om vad jag pratade om. Det visade sig att den stått på hyllan så länge att dom glömt den. Idag har artikelnumren 6-7 siffror, denna hade endast 4, så det var ett tag sedan den sist såg dagens ljus. Tvättade av den och strippade den från allt onödigt. Köpte även en v-låda från fwd Audi A6 Diesel. Ett trevligt paket med grejer landade in. SQS-diff och DLIs lätta svänghjul. Vattenpumpen och lite annat byttes i förebyggande syfte. Detta svänghjul komplett med lamell och tryckplatta väger nästan lika som vad endast originalsvänghjulet gör. SQS-diffen av typen LSD åkte i lådan utan några problem. Det gamla ratet åkte i soporna. _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||
Inpassningen i bilen börjar.
Sågar bort de delar på bakaxeln och ramen som är i vägen. Känslan när man får ner klumpen på plats och allt passar som planerat är obeskrivbar. Men nu är det ju bara resten kvar. Drivaxlarna byttes från 100mm knutar till 108mm. Det gjorde det möjligt att använda medbringare med invändiga bultar. Drivaxlarna nådde inte riktig fram så distanser tillverkades. _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||
Svarvade distanser på kompisens svarv. Gjorde dom så att de passar in i v-lådans medbringare. Svarvade även ur dom så att drivknutarna fick stöd av en kant. Mallade ut var hålen ska vara och borrade med min "extraheavyduty"-pelarborrmaskin. Köpte insexbult 12.9 för att underlätta skruvandet. Det blev kanonbra. _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||
_________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
what they said!! /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||
Nya spolar monterade, turbo börjar passas in. Jag ville att ingen skulle se eller veta att motorn flyttats till flaket, därför var jag tvungen att dra ut avgasröret på samma ställe som tidigare. Därför blev avgasröret lite av en trombon. Motorrummet börjar ta form. _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||
Gissar att du tänker på avloppsröret. Dom är klassade för 1bar vid 100grader, så det är en gångbar lösning om än inte så snygg _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||
Jag har själv spikband ifrån brädgården i min bil. Alla lösningar som fyller avsedd funktion är bra lösningar! _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||
Har man motorn fram så är det oftast ganska enkelt att få till växellänkaget...men när det flyttas bak så blir det lite pyssligare. Jag löste det genom att köpa spak, spakställ och wire från Volvo 850. Skruvade loss det själv på skroten för 250 spänn. Prisvärt! Wirearna var något korta, men det löste jag med långa anslutningar... Visste inte riktigt hur det skulle utformas så jag byggde ihop ett testlänkage som funkade förvånansvärt bra. Här ser man också motorinfästningen/plåten som förbinder motorn med bakaxelramen. Inte snyggt men det funkar. Från detta kan jag bygga något mer varaktigt som också kanske är lite mer estetiskt tilltalande. Lite annan vy. Spakstället passas in och monteras i lagom rejsig possition. _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||
Häftigt bygge, känner igen så många av detaljerna , funderingarna och lösningarna från mitt eget projekt, (även om mina egna sedan blivit ändrade estetiskt bortom igenkänning)
Men tex spakstället du har är samma som mitt och växelådan med nog ingen som skulle känna igen det om man ställde bilarna bredvid varandra. Häftigt iallafall, men hoppas du får lite ordning på utseendet, lite räker _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Funktion före glitter _________________ Peppe Allvise Skoda Pick-up 4.2 T Mustang "Cobra"-style 4.6 T Golf II 4.2 T |
||||
Våra race- och banåkarbilar Skoda Pick-up 4,2 RT | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15 >> 12 besök idag (71515 totalt) |