Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar P3000E Chassie mod av en P1800. 55+ bil :-) | << 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 13, 14, 15 >> 42 besök senaste veckan (66875 totalt) |
skulle mäta upp hjulbas å spårvidd på karossen du vill ha sen stämma av mot nån bmw 3 serie,e36 e46 sen montera karossen på den befintliga plattformen, sulle kräva lite tankekraft med bur runt kupen som kompensation för bmwns original men mycket komfort och rejäl prestanda samt billigt att få iordning, jag har en lös platta om du vill ha några rferensmått, bmwn har lite som p1800n kort överhäng fram så tror det skulle bli skitbra, nackdelen tror jag är att volvon e så jädra liten så då kanske en miata platta kan bli intressant, el rx7 tidiga, finns sjukt billiga i uk tex _________________ janne pettersson |
||||
BMW Z3 cab har liksom föregångaren Z1 en självbärande stomme. Man kan skruva av de utvändiga karosspanelerna och köra vidare. Z4 cab också. Z3 coupé har ett fast tak, men i övrigt lika med cabben. Skillnaden mellan Z3 och Z4 är att Z4 är ca 5 cm bredare och har E46 hjulupphängningar. Båda har samma hjulbas.
Den sista Z3:an tillverkades 2002. Det görs alla möjliga karosser till Z3. Från AC Cobra till den där lustiga Cadillac 59:an Ett exempel, Mercedes 190 SL "replika" kaross på Z3 Med vänlig hälsning Thomas _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||
Fet merca
Man kanske skulle bygga en minimiata merca 300 sl. Ha ha ha Eller Mustang, som Miatamustangen på bild _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
varför inte en aston martin??
https://www.leftlanenews.com/turning _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
_________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
|
||||
TVR Sagaris Miata
Bakrutan är från Audi TT och jag gillar den blå färgen (Porsche Riviera Blue?) men har någon 90-tals TVR snygg design? I brist på motor, köp en sån här. Volvo var ärliga i reklamen på 60-talet Med vänlig hälsning Thomas _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||
Ja, då får vi jacka kolvarna och ta ut insatsen i avgaset. För ska vi knipa snabbaste varvet har ett nytt sats.
https://www.youtube.com/watch?time_c Och jag gillade faktiskt det där kitet. Hmm? Brukar inte göra det. Kitcar i allmänhet är helt misslyckade försök. Replicor är en annan sak. Tur att jag och Ronny inte hamnar i nån av dom kategorierna. Vi är ju Fabrikörer jöö. _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Jag vet var de stått en tom grundstomme som när jag såg den skulle vara mer eller mindre gratis. Vet dock inte om den finns kvar längre, den såg då ut att ändå vara i rätt OK skick med tanke på att den stod utomhus. Har kvar numret till han jag hämtade en bil av som då hade garaget där, han borde veta mer om den finns kvar. Detta börjar dock närma sig 10 år sedan, karossen står också i så fall utanför Skellefte så jag vet inte hur intressant de kan vara? De var bara bottenplatta med bakskärmar/tak. Inga dörrar, luckor, inget frontparti alls inredning eller rutor. _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Är man på riktigt sugen på att använda en donatorkaross/stomme, Miata eller nåt annat, så rekommenderar jag verkligen tråden jag länkade till i början;
https://grassrootsmotorsports.com/fo Det finns ganska mycket funderingar i den om runt vad man bör mäta och ha koll på om man vill få karosserna att passa ihop någorlunda bra. Just Miata och P1800 har givit den byggaren en del utmaningar. Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Denna hade jag köpt, sen hade du fått trimma den röda för att inte bli ledsen när du kör den https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Jomen, jag tror man får ta sig fram alla möjliga vägar. Pallar du får du gärna småkolla i varje fall. Vem vet vad som händer. Jag har 0707981774 / Håkan , Och som sagt, jag tar mig fram genom att lyssna, leta, lära. Till slut kommer man in i nån lämplig linje och sen går man på den. :-) Är ju bara 80 mil dit _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Ja den va fin, och många spalter med info. Att ens komma ihåg alla dom grejerna är imponerande. _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Objekt på Blocket: https://www.blocket.se/vi/80213289.htm
_________________ Mats Forssén Mondial T |
||||
https://www.tradera.com/item/100119/ 285 bilder https://www.dropbox.com/sh/181bnpzvb USA-import, A/C och automat. Många hål i taket från ett takräcke. Ser hyfsat OK ut annars. Med vänlig hälsning Thomas _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||
Fiskbil och likbil har den kallats, snygg är den inte men det viktigaste då var att det fick plats 2 golfbags i bagaget i stället för 1. Det är bara tak, baklucka och bakljus som skiljer plåten mellan ES och en coupé. Hela frampartiet, dörrar, bottenplatta och bakskärmar är samma. 8077 st ES tillverkades 1972-73 jämfört med 39414 coupé. Zagato byggde en protoyp som tänkt ersättare. Liknar Alfa Romeo Zagato från samma period. Med vänlig hälsning Thomas _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||
Mr Zagaot har ett ben i en himla massa designs. Och yes, det där va likt nån Alfavariant.
_________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Den var, till skillnad mot P1800, byggd på en 142:a som har 17 cm längre hjulbas. Året efter (1970) byggdes en till med ny, kantigare front och 164-sexan. Prototyperna byggdes på uppdrag av Volvohandlaren Motauto i Bologna men båda fick tummen ned från Göteborg. Den första sägs ha sålts till en privatperson, den senare prototypen ska finnas nånstans i Sverige. Ugo Zagato brukade säga: Better to be a small boss than an important employee. Med vänlig hälsning Thomas _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||
Andra projekttrådar P3000E Chassie mod av en P1800. 55+ bil :-) | << 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 13, 14, 15 >> 42 besök senaste veckan (66875 totalt) |