Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 129, 130, 131 >> 154 besök idag (364811 totalt) |
Försöker du påstå att Smokey & The Bandit är sponsrad av GM?
De valde ju Trans Amen för att det är den bästa bilen någonsin, väl? |
||
Nej, bara att de troligen inte var sponsrade av Ford _________________ Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06 |
||
Tackar Sista delen av garageröjningen: Har en hög med småbitar av tryckt virke 120*28 liggande utanför garaget, vet att man inte ska ha tryckt inomhus men använder det i garaget ändå.. Byggde hyllor under bänken anpassade för plastbackarna som jag köpte. Skrotlådorna är betydligt mer lättöverskådliga nu: Hade fint fikabesök av Axly och Camilla, avslutning med bilsnack i garaget såklart! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Kalastrevlig fika (tackar!) och som alltid ett mycket trevligt och inspirerande garagebesök. Sorry att vi sprang iväg så plötsligt men tiden bara försvann, och svamprisotton gjorde inte sig själv i går heller.
Nu har Camilla också fått se att du faktiskt har "en grön bil" _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||
Satt och letade lite förstrött på nätet efter fler dekaler och hittade en Engelsk firma som hade en hel del, beställde några på prov för att se hur de såg ut:
Mycket fina och till bättre pris än vad jag hittat i Sv, snabb leverans också. TagHeuer är ju lite Porschevarning och det kommer att bli värre... _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Du kanske är fast besluten att bilen verkligen är en -80 tals Porsche ?
Men på mig skaver TAG Heuer loggan som ett elakt svetsblänk i ögonen. TAG köpte Heuer på -80 talet, du borde ha en äldre logga på det där åket. För att fullt ut "äga dekalen" bör den ju kombineras med en Heuer Monaco. Men dom kostar ju mer än hela bilen, så kanske en Heuer Pasadena kan duga istället ? Kostar ju "bara" 20-25'000:- Stiltipsen på handskar och skor lämnar jag över till de andra _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||
@Daniel: Kul med input
Du har en poäng där, Tag är 80-tal, helt rätt, kanske ska ha den på min 944:a istället. Färgmatchningen är grym mot Mustangen men.....vill ju gärna hålla stilen. Inte många dekaler som känns självklara så här långt måste jag säga, köpte faktiskt ett par sådana här för ett tag sedan: Får se om de hamnar på bilen eller inte _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Håller på att fixa till lite inredning så det åtminstone är tätt mellan bagage och kupé.
Oljehärdad board, 12 mm konstruktionsplywood, präglad vinyl och högtalartyg är ingredienserna som används. Lite 2mm aluplåt och ljuddämpningsplattor är också med i receptet. Hatthylla klar, mellanvägg klar, fortsättning följer.. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
_________________ Jesper Andersson Volvo 240 v10 http://www.speedhunters.com/2014/08/volvo-242-bmw-m5-v10-gatebil/ https://www.speeding.nu/ |
||
Näst på tur stod instrumenten, original hastighetsmätare är mekanisk och visar fel, dessutom vill jag ha in varvräknare.
Mall: Plåt: Borrade hål för fler mätare, ska bara använda de 4 i mitten till att börja med. Klädde med samma vinyl som dörrsidorna, lätt att skära upp om jag vill montera de yttre mätarna: _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Min högst personliga åsikt är att fyra småmätare ser bättre ut, och då med en Voltmätare istället för en Amperemätare, samt en oljetrycksmätare istället för oljetempmätare. En stor röd oljetryckslampa mellan hastighetsmätaren och varvräknaren skulle också platsa. Och till sist så tycker jag att svart krymplack på "brädan" hade suttit fint. Men det ser ju inte direkt illa ut nu heller.
_________________ Kai Anttila |
||
Tack Lasse och Christian
Kai: jag har redan oljetryck och voltmätare i mitten på panelen där radion en gång satt, problemet med de yttre mätarna är att de är skymda av ratten därför vill jag inte ha några "viktiga" mätare där. Troligtvis kommer det att bli oljetemp för motor och bakaxel i de yttre instrumenten. Oljetryckslampa sitter numera mellan varv och hastighet, en ilsken LED som man inte missar! Funderade på krymplack men det finns en anledning till vinylen, ni ska få se senare _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 129, 130, 131 >> 154 besök idag (364811 totalt) |