Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 129, 130, 131 >> 96 besök idag (364610 totalt) |
Underbar depåfilm Janne, verkligen!
Men så satt jag och tittade på filmen och då såg jag den, min gamla Alfa, "Hebbe lille" Trodde aldrig jag skulle få se den igen, så tack Janne för att du gjorde filmen. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Tack för kampen igår Janne! Riktigt jämnt - och kul - var det!
Filmade inifrån min bil, så tyvärr ser man inte så mycket av din körning utan mest en yvigt rattande gubbe i en gammal BMW, men jag kommer att lägga ut snutten i min tråd så småningom. _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||
Tack Christian och Fredrik
Alltid kul med bilder när bilen är i rörelse, bakre krängningshämmare känns som en bra uppdatering. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Nya däck på plats, gick från 205/50 till 225/45 och de passar så mycket bättre på mina 8" fälgar, valde Bridgestone Potenza Sport och är efter första provturen mycket nöjd, ska bli kul att känna på dem i konbana.
Marginalerna till skärmkanterna minskade, kanske blir det valsning...eller inte, framtiden får utvisa. Första provturen med bakre krängningshämmare också, jag valde att använda Porsche 944/968 bakre krängningshämmare, självklart beroende på att jag har 3 st liggande på lagret, 14, 16 och 18mm. Började med 14mm som första test för att känna vad som händer och att inte något tar i när man börjar svänga. Det är trångt om plats och vissa delar sitter ganska nära varandra. Efter 6 mil blandad landsväg och en liten vända på ett industriområde måste jag säga att balansen i bilen är märkbart påverkad, den lite nos-tunga känslan har minskat och bilen ger ett mer neutralt intryck överlag. Det är lättare att styra med gaspedalen i lite simulerad konbana, ser fram mot nästa körning med Svkg för att få testa under ordnade former. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Tackar Om det ger sig någonstans så tar jag hand om det, om det inte gör det har jag en väldigt lätt och smidig konstruktion Fästena har en förstärkning i bagaget, en 30*30 bultad i svetsade fästen ovanför rambalkarna, från den går det ner 40*4 järn där fästena till krängningshämmaren sitter bultade från undersidan. Den kommer också att vara bas för ett kommande golv i bagaget. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||
Tack Den ska vara finare på undersidan än på ovansidan och gärna så långt från blingbling som det går, om någon tittar in under bilen och inte reagerar på att det är en massa modifierade detaljer så har jag lyckats! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Absolut Jag har faktiskt en amerikansk-kinesisk eftermarknads krängningshämmare också på lager, men den är gjord för montering med groteska avgasrörsklammer ovanpå axeln. Finns inte en chans att få dit den med min uppsättning av andra detaljer i bakvagnen. Den är dock ytbehandlad för att blänka ordentligt, vilket antagligen var lika viktigt som att den skulle tillföra något positivt till väghållningen... _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Tycker allt att det luktar Gelleråsen i morgon! Det finns lediga platser i alla grupper. Jag kör upp på morgonen. Ska vi ta sällskap? _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||
Tack för inbjudan men jag är på semester i Bohuslän, närmare bestämt Skärhamn. Kör hårt och ha det så kul _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Kameran satt med ett alltför klent magnetfäste under tanken, vågade faktiskt inte köra längre än så här när jag såg att det rörde på sig.
Lite kul att se hur det rör sig vid lugn körning på vanlig 70-väg. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Japp, jag var oförsiktig när jag böjde bort det när jag skulle svetsa fästet till krängningshämmaren på bakaxeln. Byte ligger högt på listan.
_________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Tur att jag läste om det du skrev, jag tänkte fråga: 1. Vad är det för cool kamera som du kan fjärrstyra i sidled? 2. Jag tänkte fråga vad på krängningshämmaren som gjorde att du inte vågade köra längre Intressant video! _________________ Pelle Lönnborg Chevrolet Monza 1975 |
||||
Bromsröret är utbytt:
Köpte färdiga navringar och anpassade innerdiametern så det blev perfekt passning ( älskar min svarv ) Monterade och gav mig ut på testrunda, resultat: mycket mindre vibrationer i höga hastigheter! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 129, 130, 131 >> 96 besök idag (364610 totalt) |