Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 129, 130, 131 >> 310 besök idag (363777 totalt) |
Nästa gång ska jag nog släppa ut dig i min bil, se det som en biljett till en körning på nästa konbana!
Ny bekantskap, trevligt att träffas Tittade närmre på min film från körningen, i den mellersta delen av filmen där kameran sitter på bakskärmen kan man titta på dörrspringan strax under handtaget, den står normalt ut lite så att det ser ut som en skugga, kolla vad som händer när jag kör..... _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Som med att kolla diagonalflex med VPrör, mät inte om du inte vill veta/korrigera |
||||||
Tackar för det! Men du vet väl att även jag har en tradition av att ta med mig konor?
Subliminalt meddelande! Kan funka! _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||||
Nu ska jag vara lite tråkig och ifrågasätta varför ska du bygga bur om du inte ska tävla med bilen?
Du ser ju själv att den största tidsvinsten ligger hos föraren? Jag byggde ju bur i min gamla Scirocco och det är nog det jag ångrar mest för bilen tappade all vardagskörningscharm och det blir för krångligt och bökigt. Givetvis ska du göra det du känner är rätt men jag vill bara få dig att tänka efter ett varv till så du inte sveps med i moddningsvirveln och plötsligt står med en bil som bara är rolig under den stunden du är på banan med den. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Det där är EXAKT mina tankar! Bur är effektivt och säkert men det är också grymt jobbigt till vardags. Det finns massor av bra sätt att styva upp karossen så att den blir bättre än idag utan att för den skull tappa funktion. Bra input Mats _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Halvbur, båge och stöttor bak, du har ju fortfarande chans att rolla på asfalten i konbanan. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Mycket kul att följa och se sättet du kör och de uppdateringarna du gör
Ang stabilitet så vet jag ju inte hur mycket du sömsvetsade när du byggde bilen men det är nog det jag kände som gjorde absolut mest skillnad på min ram. Jag satt dit förstärkningar lite här och där, en rörkonstruktiom under kupén bland annat men absolut största skillnaden kom vid sömsvetsningen över fabriksskarvar. Nu är ju Mustang en unibody- bil men det borde ju göra att det går att få den styvare som helhet utan bur och sånt som tar bort glass-känslan. Sen är jag nyfiken på krav vid såna körningar på bälten, räcker det med 2 punkt eller är det krav på högre? För era träffar och gemenskapen verkar onekligen jäkligt trevlig _________________ Patrik Lissjos |
||||||
Jag har redan det du beskriver, det finns potential för att komplettera den och det funderar jag mycket på.
Kul att körningen uppskattas! Jag sömsvetsade en del balkar under bilen och innerskärmar mot torped, en stor förstärkning i form av torquebox är också monterad. Stag i motorrummet mellan fjädertornen och torpeden är också monterat. Har gott om idéer för ytterligare kompletteringar så det kommer att bli lite olika specialare. Jag kör med 6-punktsbälten, reglerna säger att 3-punkt räcker men att sitta rejält fastspänd tycker jag gör stor skillnad när det svänger. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Den samlade åsynen hos alla deltagare när vi såg en Mustang komma i snyggt spår med en orange kon fastkilad under höger ramben var en uppfriskande syn! Den konen har nog åkt mest, längst och snabbast av alla koner i tävlingen Tack för förtroendet att testa bilen, den är så otippat lättkörd. Förutfattat mening skulle vara att den är svår att styra in med, klumpig att köra och diffus. Den är tvärtom på alla punkter, du har byggt en riktigt rolig bil Janne! Förresten, när jag kollar på filmen så ser jag var jag kapar tid - mycket tidigare turn-in när jag kör. Men vi kan öva och träna på det 2022 om du vill _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Tack för omdömet på bilen Tack för erbjudandet om coachning 2022, jag bokar tid omedelbart!
Rotade bland bilderna och hittade ingenting, tog en ny bild hur det ser ut just nu: Stolarna står på en upphöjd golvsektion, jag öppnade upp och petade in stora Fia-plattor som jag svetsade ovanifrån, där skruvade jag sedan öglor som bältet sitter i. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
När jag och Peter provkörde så var det mest den hisnande känslan när man tryckte på bromsen som var "intressant". Det kanske är åtgärdat nu? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Det är inte så att du är lite klen? Jag tror du körde den i ett väldigt tidigt skede av utvecklingen, ingen servo, inga bromsar, ingen väghållning var väl ungefär det stadiet som du testade MaZa dig hit så får du köra en rejäl runda, jag bjuder på kaffe och punchrulle efteråt _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Hur vart motor "uppgraderingen" blev du av med dina vibrationer ?
Intressant notis på dörren i filmen, hur står bilen på pallbockar. Alltid på 4 eller gungar den på tre, hur går dörrarna när den är uppallad ? Mycket vetenskapliga frågor Är det dom här som gnager i bakhuvudet nu igen Med det sagt, det är verkligen svårt att hitta sina rätta kompromisser, på alla plan i bilbyggeri. Effekt, väghållning, lackfinish, eller vem vet kanske rentav kostnad _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||||||
Rotade bland bilderna och hittade ingenting, tog en ny bild hur det ser ut just nu: Stolarna står på en upphöjd golvsektion, jag öppnade upp och petade in stora Fia-plattor som jag svetsade ovanifrån, där skruvade jag sedan öglor som bältet sitter i.[/quote] tack _________________ henrik nielsen |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 129, 130, 131 >> 310 besök idag (363777 totalt) |