Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 129, 130, 131 >> 96 besök idag (364610 totalt) |
Har ett med " borgarna ut ur Bryssel" också... _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Kul att se bilen igår, den är ju så förbannat snygg. Och helrätt stuk. Kul att vinterns uppgraderingar gett resultat också. Är det något du inte är riktigt nöjd med nu? _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||
|
||||
Vi är igång! Denna gång utan filmer från insidan men Johan fixade fin film i eftersnackstråden. För de som var tveksamma till mitt beslut att tvätta bilen för att inte smutsa ner byxorna på mina medmänniskor kommer följande bild: Jag hade rätt Körningen då? Första intrycket var att det var en ny bil, jag kände inte igen uppförandet från förra säsongen. Karossförstärkningarna har påverkat mer än vad jag kunde föreställa mig, bilen känns betydligt stramare och reagerar snabbare och med bättre precision. Den bakre krängningshämmaren gör bilen betydligt mindre understyrd och känslan är att den är mycket mer neutral och svängvillig. Sedan måste jag ge cred till däcken, Yokohama A052, klockrena i konbana, bra fäste från kallt, bra stabilitet och mycket mer grepp än vad jag klarade av att hantera, helnöjd! Första körningen knuffade jag lite på en kon och gjorde en piruett innan målgång, tala om rattrost.. Följande körningar gick bättre och bättre och bland mina tider fanns till slut en 63,6 som jag var jättestolt över. Bilen har så mycket mer potential, jag tror det finns flera sekunder att kapa om jag bara kunde sluta köra så dåligt Negativt: bromskänslan är skit, jag har inte lyckats fixa det under vintern, ligger högt på priolistan. Skruvarna som håller headers på passagerarsidan lossnade igen ( att det har hänt 10 gånger innan, säkert, skämtar inte..) . En riktig skitkonstruktion med en liten skruv med 10mm skalle och inga möjligheter att få dit låsbricka, måste tänka utanför boxen och hitta en permanent lösning. Nu blir det lite garagetid inför nästa Stort tack till SVKG och alla i arrangörsstaben, ni är underbara! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Va, inte sidventilare i en gammal Mustang då?? _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Hade lite hoppats att komma ikapp dig i år men du har jobbat bra med bilen. Stor 👍
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||
Headersen är så sjukt dåligt konstruerade, du måste pilla in alla skruvarna innan du börjar montera och sedan dra dem korsvis annars låser de mot rören. Platsen är så knapp att du på många ställen inte får dit en ringnyckel utan tvingas använda en öppen nyckel. Låsbricka är otänkbart, tyvärr.
På sikt kommer jag att kasta dem i metallåtervinning, ska bara hitta något annat vettigt först. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Fast nog måste du få plats med nordlock där?
Vad har du för diameter på skruv? 5/16"? |
||||
Funkar det att få dit pinnskruv och stukade "kopparmutrrar" gjorda för ändamålet, som sitter på dom flesta bilar?
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Problemet är på de skruvarna som sitter i "innerkurva", plats för bricka finns inte och och du kan inte plocka ut skruvarna en och en , alla måste gängas ut lite i taget för att skruvarna tar i röret. En idiotkonstruktion helt enkelt.
Låstråd eller låsbleck hade varit en enkel lösning men det är en riktig utmaning att komma åt... Metallåtervinning kommer det att bli... _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Jag känner flåset i nacken ska du veta!
Den här vinterns mekande har gett riktigt positivt resultat, med en riktig förare så ..... _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Vilken snygg och häftig bil! Precis lagom gat/race nivå. Grattis!
Förresten såg jag en video för länge sen där dom slog med slägga på headersen och körde den i bänk mellan. De kunde slå rätt mycket innan det märktes på effekten. _________________ Ulf Sanden Miata NB |
||||
Det ser likadant ut på cheva! Tom mina hemgjorda ( inte jag som gjort dem) headers är det trångt på två skruv. Har dock kapat de skruvarna så de inte lika lång gäng på dem. Då funkar det. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 129, 130, 131 >> 96 besök idag (364610 totalt) |