Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang HT 1965 Janne J
<<   1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 129, 130, 131   >>
175 besök idag (363283 totalt)
storre
Borås
Här sen Jan 2006
Inlägg: 57



Lycka till! Du kommer köra snabbare än mig iaf

_________________
Martin St0tzer
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2085



varför har du ett sittunderlag med Audi-logga på?

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4088


Trådstartare
dvorak skrev:
varför har du ett sittunderlag med Audi-logga på?


Har ett med " borgarna ut ur Bryssel" också...

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2085



Janne J skrev:
dvorak skrev:
varför har du ett sittunderlag med Audi-logga på?


Har ett med " borgarna ut ur Bryssel" också...



Kul att se bilen igår, den är ju så förbannat snygg. Och helrätt stuk.

Kul att vinterns uppgraderingar gett resultat också. Är det något du inte är riktigt nöjd med nu?

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2148



Min nya favoritYoutuber!

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4088


Trådstartare
Eldh skrev:
Min nya favoritYoutuber!
thumbs up

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4088


Trådstartare


Vi är igång!

Denna gång utan filmer från insidan men Johan fixade fin film i eftersnackstråden.

För de som var tveksamma till mitt beslut att tvätta bilen för att inte smutsa ner byxorna på mina medmänniskor kommer följande bild:



Jag hade rätt

Körningen då?

Första intrycket var att det var en ny bil, jag kände inte igen uppförandet från förra säsongen.

Karossförstärkningarna har påverkat mer än vad jag kunde föreställa mig, bilen känns betydligt stramare och reagerar snabbare och med bättre precision. Den bakre krängningshämmaren gör bilen betydligt mindre understyrd och känslan är att den är mycket mer neutral och svängvillig. Sedan måste jag ge cred till däcken, Yokohama A052, klockrena i konbana, bra fäste från kallt, bra stabilitet och mycket mer grepp än vad jag klarade av att hantera, helnöjd!

Första körningen knuffade jag lite på en kon och gjorde en piruett innan målgång, tala om rattrost..
Följande körningar gick bättre och bättre och bland mina tider fanns till slut en 63,6 som jag var jättestolt över.

Bilen har så mycket mer potential, jag tror det finns flera sekunder att kapa om jag bara kunde sluta köra så dåligt

Negativt: bromskänslan är skit, jag har inte lyckats fixa det under vintern, ligger högt på priolistan.
Skruvarna som håller headers på passagerarsidan lossnade igen ( att det har hänt 10 gånger innan, säkert, skämtar inte..) . En riktig skitkonstruktion med en liten skruv med 10mm skalle och inga möjligheter att få dit låsbricka, måste tänka utanför boxen och hitta en permanent lösning.

Nu blir det lite garagetid inför nästa

Stort tack till SVKG och alla i arrangörsstaben, ni är underbara!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2085



Lossnar grenröret mot blocket?

Kul att det fungerar så bra annars. Vad gör du åt bromsarna, är det annan huvudbromscylinder som gäller?

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



dvorak skrev:
Lossnar grenröret mot blocket?

Kul att det fungerar så bra annars. Vad gör du åt bromsarna, är det annan huvudbromscylinder som gäller?


Mot toppen tror jag.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2085



MaZ skrev:
dvorak skrev:
Lossnar grenröret mot blocket?

Kul att det fungerar så bra annars. Vad gör du åt bromsarna, är det annan huvudbromscylinder som gäller?


Mot toppen tror jag.

Va, inte sidventilare i en gammal Mustang då??

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637



Ej att förakta


_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1131



Hade lite hoppats att komma ikapp dig i år men du har jobbat bra med bilen. Stor 👍

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422



Skulle Nordlock brickor gå att få dit kanske?

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4088


Trådstartare
Headersen är så sjukt dåligt konstruerade, du måste pilla in alla skruvarna innan du börjar montera och sedan dra dem korsvis annars låser de mot rören. Platsen är så knapp att du på många ställen inte får dit en ringnyckel utan tvingas använda en öppen nyckel. Låsbricka är otänkbart, tyvärr.

På sikt kommer jag att kasta dem i metallåtervinning, ska bara hitta något annat vettigt först.



_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Stor skillnad i hur bilen uppträder även för oss som tittar utifrån! Bra jobbat!!! thumbs up thumbs up thumbs up

Kul att träffas igen!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12855



Fast nog måste du få plats med nordlock där?
Vad har du för diameter på skruv? 5/16"?
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3057



Funkar det att få dit pinnskruv och stukade "kopparmutrrar" gjorda för ändamålet, som sitter på dom flesta bilar?

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4088


Trådstartare
Problemet är på de skruvarna som sitter i "innerkurva", plats för bricka finns inte och och du kan inte plocka ut skruvarna en och en , alla måste gängas ut lite i taget för att skruvarna tar i röret. En idiotkonstruktion helt enkelt.



Låstråd eller låsbleck hade varit en enkel lösning men det är en riktig utmaning att komma åt...



Metallåtervinning kommer det att bli...

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4088


Trådstartare
Klingan75 skrev:
Hade lite hoppats att komma ikapp dig i år men du har jobbat bra med bilen. Stor 👍


Jag känner flåset i nacken ska du veta!


Christian Jansson skrev:
Stor skillnad i hur bilen uppträder även för oss som tittar utifrån! Bra jobbat!!! thumbs up thumbs up thumbs up

Kul att träffas igen!


Den här vinterns mekande har gett riktigt positivt resultat, med en riktig förare så .....

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1195



Vilken snygg och häftig bil! Precis lagom gat/race nivå. Grattis!
Förresten såg jag en video för länge sen där dom slog med slägga på headersen och körde den i bänk mellan. De kunde slå rätt mycket innan det märktes på effekten.

_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637



Janne J skrev:
Problemet är på de skruvarna som sitter i "innerkurva", plats för bricka finns inte och och du kan inte plocka ut skruvarna en och en , alla måste gängas ut lite i taget för att skruvarna tar i röret. En idiotkonstruktion !

Metallåtervinning kommer det att bli...


Det ser likadant ut på cheva! Tom mina hemgjorda ( inte jag som gjort dem) headers är det trångt på två skruv. Har dock kapat de skruvarna så de inte lika lång gäng på dem. Då funkar det.

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang HT 1965 Janne J
<<   1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 129, 130, 131   >>
175 besök idag (363283 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande