Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 129, 130, 131 >> 190 besök idag (363298 totalt) |
Inte utan att man funderar på hur folk tänker... _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Tackar Fördelen med att ha en V8 i en gammal bil är att det är nära till "herre jävlar" upplevelser, ingen antispin-antisladd som räddar dig, man kommer liksom lite närmre verkligheten så att säga Jag såg det avsnittet, var det inte Engine masters? Hursomhelst så var det rätt otroligt hur mycket som behövdes för att börja tappa effekt.
Tackar! För något år sedan hade jag den på vågen och då var det 1260 kg, nu har jag nog lagt till 20 kilo förstärkningar. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Var detta foto från 1972 eller 2022? Kan du hjälpa mig minnas Janne?
Vilken känsla det blev med din bil, 300SL:en och Aston Martin ute efter varandra Snyggt kört! Den ser riktigt tydlig och kommunikativ ut nu i konbanan, det är skillnad mot för 2 säsonger sedan när den var charmig och bra men under utveckling. Nu är den snabb, charmig, bra och under utveckling _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Kul att vara med i den "fina" trion!
Den är annorlunda på ett positivt sätt i år, du måste köra den ett par vändor vid nästa konbana _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Menade att med lite värme och kraftig hammare kanske man kan skapa lite mer utrymme för skruvskallen? Utan att man tappar något nämnvärt på det. Fast du kanske förstod men valde att inte tänka så. Blir ju så klart bäst med nya som fungerar om det finns. _________________ Ulf Sanden Miata NB |
||||
Det där är ett kännt problem på alla UAS-motorer ..... oavsett tillverkare. I innerböj kan du absolut värma och hammra så mycket du vill. Man måste ju få dit en ringnycken, om man ska få fast skruvarna..... och att efterdra dom, även om du får bygga om en ringnyckel som bara är till just detta. Vi hade ett don som såg ut som en halv kulhammare som vi flyttade material med, när vi byggde 2" headers på Cobrorna. Så...... tycker du att det är trångt på din bil..... tänk då tanken att ha 2" primärrör.... EDIT: Du kan till och med svetsa på material från insidan av röret, för att kunna slipa/fila till en perfekt anläggning för skruvskallen. Nordlock och/ eller tråd är ingen dålig idé. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Ja, redan när jag köpte dem såg det ut som någon hade haft ett vredesutbrott med slägga, jag reagerade på att det såg så oproffsigt ut och googlade.... till min förvåning verkade det vara standard på Scott Drakes headers..
Materialet är sällsynt klent och det är lätt att få sprickor om man bankar lite, var tvungen att skapa plats för kopplingsarmen så jag har varit på dem med kulhammare redan. Någon som vet vilka fabrikat av headers som har lite bättre kvalitet? _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Alternativet om det finns plats är väl att slitsa upp flänsen så att man får ett spår så man kan skruva in den skruven i toppen lagom långt och sedan hänga på headersen och dra åt det sista?
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Tack Johan!
Dags att lufta mussen på Falkenbergsbanan, SVKG arrangerade Vårruset för oss med massor av uppdämd raceenergi efter en mörk vinter, Chriss liknade det hela vid ett kosläpp... Hade låg profil och körde bara myskörning, satsade inte hårt utan gled bara runt och njöt av att det fungerade. Vinterns modifieringar har gjort stor skillnad, bilen känns neutral och snäll, bromsarna är marginellt bättre än på Knutstorp men de tar bra och visar inga tecken på mattning så det är den där bristen på feedback i pedalen som förstör det hela lite. Däcken är riktigt bra, Yokohama A052 har seglat upp som riktiga favoriter, bra bett från kallt och klarar hela passet utan att bli såsiga. Myskörningen resulterade i en 59:02 tid, ungefär i paritet med de snabbaste mustangerna i RHK-cupen. Här är varvet: _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
En av kattarna skramlar, det räcker att knacka på den så hörs det att något är löst, dessutom är det Biltemas små keramiska unversalkattar så jag blev sugen på att göra om lite..
Köpte 100-cells racekattar och gör X-pipa istället för H-pipa, lite skillnader på rördiameter men jag provar och ser hur det blir. Otroligt smidigt att såga rör till X-pipa i bandsågen förresten. Första testet på bänken: Meckade ihop det med befintliga dämpare lite provisoriskt, blir det bra kanske jag sätter dit riktiga rörskarvar, kanske.. Redan vid första uppstarten i garaget märks det att ljudbilden är annorlunda, ljudet är mer homogent och inte lika mycket floff-floff. Ska bli kul att känna om det förbättrade flödet märks på något sätt. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
|
||||
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||
Kul att förstärkningarna i chassiet gjorde nytta !
Lite elakt att lägga upp ljud beskrivning i text, när det finns ljudvideos _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||||
Denna var aldrig tänkt att hamna på Youtube men när du frågar så... Tänk på att det är en totalt standard V8 på ca 220 hästar _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Låter fint Janne! Och nu kan ju inte jag vara sämre. Jag härmade dig precis, med kommentar "Tänk på att det är nästan totalt standard V8 från en Cheva Van på ca 210 hästar" _________________ Pelle Lönnborg Chevrolet Monza 1975 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 129, 130, 131 >> 190 besök idag (363298 totalt) |