Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang HT 1965 Janne J
<<   1, 2, 3 ... 91, 92, 93 ... 128, 129, 130   >>
14 besök idag (362112 totalt)
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063


Trådstartare
Resultaten från 1:a konbanekörningen är ute: https://svkg.se/racing/sprintrace/resultat-2022/

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063


Trådstartare
Sprint nummer 2, konbana Vårgårda gick av stapeln i går kväll, fick till 5 körningar innan regnet tog över.

Bilen fortsätter imponera, jag är den begränsande faktorn, men...

Fick Johan Samson som passagerare de 2 sista körningarna, efteråt hade han mycket bra konstruktiv kritik på hur jag attackerar konorna, till nästa gång ska jag försöka omsätta detta till verklighet och förändra min körstil i jakten på sekunder. Att få en passagerare som samtidigt är PT är riktigt inspirerande, kapar jag några sekunder nästa gång så blir jag överlycklig

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2224



Tack för åkturen! Grymt skön bil du byggt, mycket kul att få uppleva den från insidan också.
Ta inte mina ord för en lag, jag är ju novis i konbanan men det kanske kan vara värt att prova? thumbs up Något kanske det gör och om inte annat skapar man sig lite mer marginaler för korrigeringar om man har mer höjd.


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063


Trådstartare
Johan Samson skrev:
Tack för åkturen! Grymt skön bil du byggt, mycket kul att få uppleva den från insidan också.
Ta inte mina ord för en lag, jag är ju novis i konbanan men det kanske kan vara värt att prova? thumbs up Något kanske det gör och om inte annat skapar man sig lite mer marginaler för korrigeringar om man har mer höjd.



Du kastar runt din Aston ca 4-5 sekunder snabbare än mussen, efter åkturen med dig så är jag som en svamp som suger åt mig alla tips och ser om de går att omvandla till att minska gapet

Vi är ju i olika klass så du kan lugnt coacha mig

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051



Gött kört igår och kul när vinterns mekandet ger resultat thumbs up
Bilen ligger riktigt fint banan efter dina moddar
Vilka tider slutade du på igår?

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063


Trådstartare
camarogbg skrev:
Gött kört igår och kul när vinterns mekandet ger resultat thumbs up
Bilen ligger riktigt fint banan efter dina moddar
Vilka tider slutade du på igår?


Japp, det är skillnad jämfört med förra året.
Tror mitt snabbaste var 64,1 någonting ( med Johan Samson i bilen så det där med att plocka ur vikt är bara humbug... )

Fick en bild från: Rob K Castro



_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489



Underbar körning att titta på som vanligt thumbs up Både bil och förare går från klarhet till klarhet

Bilden var riktigt snygg, stämningsfull!
Har denne fotograf fler bilder från dagen?

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Så kul att se framstegen
Det där med x-pipa är en fiffig ljudförbättrare thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063


Trådstartare
Figgz skrev:
Underbar körning att titta på som vanligt thumbs up Både bil och förare går från klarhet till klarhet

Bilden var riktigt snygg, stämningsfull!
Har denne fotograf fler bilder från dagen?


Tackar

Nästa gång får vi nog försöka plocka fram lite tid så du kan provköra, du har ju testat den i flera tidigare faser av utvecklingen och nu är det dags igen!

Robert tog många bilder under kvällen och jag tror att det kommer fler när han hinner sammanställa/redigera.

Eddie Varvstopp skrev:
Så kul att se framstegen
Det där med x-pipa är en fiffig ljudförbättrare thumbs up


Det är riktigt roligt att fortsätta utvecklingen och försöka finslipa ursprungsmaterialet.
Japp, x-pipan gjorde gött

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2224



Jag fick "Bullit"-vibbar av Roberts bild.
Riktigt snygg! thumbs up

_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
cirs
Göteborg
Här sen Jan 2009
Inlägg: 838



Stämningsfull bild. Det är också en del av hobbyn att det är lika roligt att se på när andra kör

Måste fråga om det blev någon filmsnutt på min C1a runt Falkenberg? Fick snackat med de stora grabbarna som tävlar med C1 och jag har några sekunder att putsa

_________________
Chriss Rice
Mazda MX-5 Roadsport C #61
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270
Opel speedster
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063


Trådstartare
cirs skrev:
Stämningsfull bild. Det är också en del av hobbyn att det är lika roligt att se på när andra kör

Måste fråga om det blev någon filmsnutt på min C1a runt Falkenberg? Fick snackat med de stora grabbarna som tävlar med C1 och jag har några sekunder att putsa



Ett varv blev det.... ofint av mig att inte ligga kvar något till, dessutom tröttnade batteriet i kameran mitt i passet, men, men, här kommer beviset: C1:an kördes på Falkenberg!


_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
cirs
Göteborg
Här sen Jan 2009
Inlägg: 838



Haha, tack! Vilken underhållning. Den borde gå på tre hjul med lite bättre däck och hårdare fjädrar

_________________
Chriss Rice
Mazda MX-5 Roadsport C #61
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270
Opel speedster
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1190





Janne du måste bara göra detta

/C

_________________
Carl Josefsson

Mazda MX-5 2002
Till Jobbet: 23:37 inkl. ett antal rondeller och rödljus
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



carl.josefsson skrev:
Janne du måste bara göra detta
Och kardanen som orange PVC då

Att printa vinyl och wrappa måste ju vara enklast (och enklast att återställa).

Att måla buren som grå PVC kunde ju vara skoj vid ett tillfälle, men absolut inte i längden

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063


Trådstartare
Rolig ide thumbs up
Lika bra att löpa lina ut och bygga stagen i VP-rör, det ligger ju ändå buntar i firmabilen


Resultaten från sprint 2 är upplagda: https://svkg.se/racing/sprintrace/resultat-2022/

Jämfört med förra året har jag sänkt tiderna några sekunder och kan jag bara lära mig köra så finns det nog någon sekund till att kapa, sprint är kul!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
bmw_ixen
Spring farm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 823



Janne J skrev:
Rolig ide thumbs up
Lika bra att löpa lina ut och bygga stagen i VP-rör, det ligger ju ändå buntar i firmabilen


Resultaten från sprint 2 är upplagda: https://svkg.se/racing/sprintrace/resultat-2022/

Jämfört med förra året har jag sänkt tiderna några sekunder och kan jag bara lära mig köra så finns det nog någon sekund till att kapa, sprint är kul!


Det är ju riktigt kul att se resultat på sina förändringar. Vet du hur lika banläggningen är från gång till gång? Är de tillräckligt lika?

_________________
S te fan Be ck er

BMW 320i -06
BMW 2002 Tii -75
BMW 2002 Tii -73 SÅLD
BMW 2002 Projekt -74 SÅLD
BMW 320d -06 SÅLD

SVGK 639
BMWCS 2722
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063


Trådstartare
bmw_ixen skrev:


Det är ju riktigt kul att se resultat på sina förändringar. Vet du hur lika banläggningen är från gång till gång? Är de tillräckligt lika?


Banan skiljer sig lite varje gång så några direkta jämförelser kan man nog inte göra, det handlar nog mer om att jämföra med andra förare och se om du närmar dig tidsmässigt. Att ha Figgz som riktmärke och titta på differensen tävling för tävling ger en rätt bra ledtråd till om man blir bättre eller sämre.

Kommer du nästa torsdag?

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
bmw_ixen
Spring farm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 823



Janne J skrev:
bmw_ixen skrev:


Det är ju riktigt kul att se resultat på sina förändringar. Vet du hur lika banläggningen är från gång till gång? Är de tillräckligt lika?


Banan skiljer sig lite varje gång så några direkta jämförelser kan man nog inte göra, det handlar nog mer om att jämföra med andra förare och se om du närmar dig tidsmässigt. Att ha Figgz som riktmärke och titta på differensen tävling för tävling ger en rätt bra ledtråd till om man blir bättre eller sämre.

Kommer du nästa torsdag?


Absolut! Måste kolla hjuinställning och balansera hjulen bara...

_________________
S te fan Be ck er

BMW 320i -06
BMW 2002 Tii -75
BMW 2002 Tii -73 SÅLD
BMW 2002 Projekt -74 SÅLD
BMW 320d -06 SÅLD

SVGK 639
BMWCS 2722
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063


Trådstartare
Ända sedan jag byggde bilen har jag haft svampiga bromsar, har åtgärdat ett antal fel:
Fel storlek på de bakre oken, kolvdiameter på 65mm i glidkolvsok.
Inte tillräckligt bra linjerade framok
Byte av huvudcylinder förra säsongen.
Monterat stöd till huvudcylindern då torpedväggen flexade.

Men ändå är bromskänslan svampig, bromsarna tar väl helt ok men du får ingen feedback i pedalen.

Gjorde ytterligare efterforskningar och fick fram att felet nog sitter i den bakre kretsen.
Bak har jag glidkolvsok från Mustang 2015-2017 med en kolvdiameter på 44,3mm

Huvudcylindern trodde jag var en med 20,64mm kolv till den bakre kretsen, nu visade det sig att jag hade fel, jag har en med 19mm kolv..
Rätt huvudcylinder verkade vara svår att få fatt i men jag hade tur som en tokig, Stig hade en begagnad liggande i hyllan och hade inget mot att sälja den till mig, stort tack Stig, du är bäst!

I original är huvudcylindern tänkt att användas med Porsche/Brembo 4-kolvsok, 30/28mm, dessa har en total area av 5286mm² för bägge oken. Mina mustangok har en total area av 6167mm².
19mm kolv har en area av 283mm²
20,64mm kolv har 334mm²

Misstänker att jag har ett volymproblem och i så fall borde det bli bättre men antagligen inte helt bra, hoppas detta kan vara något som för felsökningen framåt.

Ny cylinder:


Fel storlek på väg bort


Garagestatus just nu ( helt ok att ha bilen på pallbockar när det ändå regnar ute )

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063


Trådstartare
Här kommer lite mer lättsmält innehåll än bromskolvsdimensioner...


_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang HT 1965 Janne J
<<   1, 2, 3 ... 91, 92, 93 ... 128, 129, 130   >>
14 besök idag (362112 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande