Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 94, 95, 96 ... 129, 130, 131 >> 814 besök senaste veckan (363794 totalt) |
Daniel: intressant med lite riktiga tester
I väntan på delar till kylsystemet har jag åtgärdat punkt 134. Ytterligare ett stag tillverkades: En förstärkning/triangulering av infästningen till panhardstaget, lite svårt att fånga på bild så jag tar en från nätet: Snarlikt det övre ljusare staget på bilden men mitt är fäst i samma skruv som själva panhardstaget. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Nästa punkt: "132: Testa hårdare fjädrar fram"
Jag är alldeles för nyfiken för att låta bli, blir det bättre eller sämre? Bara att testa i verkligheten Beställde 2,25" fjädrar 7" långa, 160N/mm direkt hos Faulkner, snabb leverans utan trassel med UPS. Går från 120 till 160: Rengjorda och klara för montering: _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Har varit ute och kört ett par mindre rundor och låtit bilen bli riktigt genomvarm så termostaten öppnat och elfläkten startat, än så länge funkar det men för att jag ska bli riktigt säker behövs det mer körning.
_________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Under kulturen senast inträffade ett litet haveri, tryckstången till huvudcylindern på kopplingen gick av och pedalen ramlade i golvet, jag gjorde ett rövarmek och kunde fortsätta köra men nu är det dags att fixa till det:
Gamla lösningen: en stång med mutter och kontramutter, inte fastskruvad hårt så den hade lite marginal att röra sig, uppenbart räckte det inte.. Gjorde om lösningen så att jag har ett länklager istället, själva stången fixade jag till av en bult och lite pyssel i svarven. Rejäl rundtur på fina småvägar tidig morgon, än så länge känns det fint, bättre mekanisk känsla när inget glappar. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Det börjar bli dags att provköra den där igen, händer massor hela tiden fast det är mitt i säsongen.
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||
Kommer hem på tisdag, det borde finnas lite tid innan ni åker för en liten testrunda _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Det är så roligt att se dom olika sätten att ge sig an att bygga bil.
Vissa 3D caddar 3D printar och "leker vid datorn" i timmar innan något händer. Andra anfaller med svets och Borrmaskin tills det passar ! O B S E R V E R A Jag säger inte att det ena är sämre än det andra, jag har en fot i varje läger. Och papp mallar, använd papp mallar _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||||
Jag tillhör definitivt CAD-lägret - dvs cardboard-aided-design!
Bra jobbat Janne!! Ledlager kommer att bli kanon (samma lösning jag också valt för min bromspedal). _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||
Ha,ha, det är precis så det är: en idé, ett djupdyk i skrotlådan, lite måtta och höfta, loppa ihop med svetsen, prova, gör om gör rätt
Det har blivit en vana från jobbet, du ställs inför ett problem, lös det nu och gå vidare _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Kul att du uppskattade åkturen Analog är en bra beskrivning _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Efter min och Klingans kultur där vi mötte ösregn och hagel bestämde jag mig för att göra bilen något mer vädertät, det tog 2 dagar med värmefläkt på olika ställen för att få mattan torr igen.
Någon ( läs jag ) hade ignorerat några stora tätningspluggar i a-stolpen vilket gjorde att avsevärda mängder av dräneringsvattnet från luftintaget framför vindrutan hamnade i fotutrymmet hos förare och passagerare. Fortsatte med fler pluggar i dörrstolpe och även tätning av sidorutan i b-stolpen. En annan störande grej var att höger bakdäck ibland tog i skärmkanten, som tur var lämnade det tydliga spår i form av bortskavd färg så det handlade bara om att utöka området med bortsågad skärmkant: Lite såga, slipa och måla så kommer det att bli bra igen. Såg även att bilen stod lite snett så jag justerade coilovern på vänster fram. Har nu kört 750 mil sedan jag satte ihop bilen och många justeringar börjar nu mer och mer gå mot komfort och kosmetik, ta bort vindbrus, dämpa buller osv. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
|
||||
Vi körde fram och tillbaka utanför ditt, jag tutade bägge gångerna _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
|
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 94, 95, 96 ... 129, 130, 131 >> 814 besök senaste veckan (363794 totalt) |