Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 136, 137, 138 >> 40 besök idag (390505 totalt) |
![]() ![]() _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 ![]() |
||||||||||
Gick ut i garaget och kollade:
olja vatten att inte grenrören var alltför lösa att bromsoken satt någorlunda fast japp, det var väl ungefär det.. Tvätt.. ja, det var väl i augusti 2024, gott nog med andra ord.. Vi ses i morgon på Falkenbergsbanan ![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||||
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||||||
Falkenberg med SVKG, mycket bra arrangemang, tack till alla som lägger ner sin själ och fritid i detta.
Dessutom hade ni ordnat fantastiskt väder, extra guldstjärna för det ![]() ![]() Som vanligt är det fullt med gamla bekanta och även en hel del nya, det sociala får som alltid toppbetyg! Skillnaden från förra gången jag körde på Falkenberg är att motorn har fått ny kam och portade toppar, i övrigt är det samma bil. Förra gången var snabbaste varvet 57,34, denna gången körde jag på 55,11. Motorn har helt klart mer kraft, toppfarten på rakan var 10 km/h högre än förra gången. Här är snabbaste varvet: ![]() Just nu känns det inte som att jag behöver göra något med bilen, bara underhåll och tillsyn. Den är snäll och förutsägbar och jag är den begränsande faktorn till att det inte går fortare. En reflektion: det är underhållande att "bara" åka på 225 breda däck, förvisso AR-1:or men ändå. Bilen är livlig och följsam och det känns som att man nästan kommer undan med vadsomhelst ( inom rimliga gränser ![]() Tillägg för AR-1:orna: testade lite högre varmtryck, 2,3-2,4 fungerade mycket bättre på min bil än mina tidigare 2,0-2,1. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||||
Kul att höra att Mussen funkar fint
![]() Men så kan du väl inte ha det. Bara köra och inget mekande ![]() ![]() Då dör ju tråden. Tänk om du måste börja med att tvätta och finjustera detaljer? Vad månde bliva ![]() _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||||||||||
Nejdå, tråden ska inte dö. Det som skulle vara skönt vore lite ljudisolering, speciellt där baksätet tidigare satt. Mycket naken plåt där varenda gruskorn i hjulhusen hörs tydligt. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||||
Roligt med löpande förbättringar som förbättrar körbarhet , trygghet och varvtider i en kombo! ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||||
-Du får satsa på bilstereo bygge. Lite som Christian ![]() _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||||||||||
Kul att ses i torsdags Janne även om vi inte han prata så mycket, men det såg riktigt fint ut från huvudposteringen iaf! underbart att se både dig och Christian köra jämna fina snabba varv. Alltid kul att höra att det vi gör i SVKG uppskattas ![]() /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||||
Dels är det inte nödvändigt för mussen är så lätt i styrningen, men jag har också problem med karpaltunnelsyndrom som gör att händerna somnar vid ensidig belastning. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||||
Annars så kan du ju skylla på att det är en raggarbil å kråmad armbåge ![]() Måste ju också säga att det är ju hur coolt som helst med denna bil på bana ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||||||
Nu börjar bitarna falla på plats och bilen är såpass bra att man kan ägna sig åt finjusteringar och inte tänka på stora ombyggnader. Egentligen är det förarträning som gäller, det är där sekunderna finns att hämta! Kul med dina framgångar, jäklar vilken körning! ![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||||
Tackar ![]() Den är grymt rolig att köra, väldigt analog ![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||||
Riktigt snygg enarmskörning ![]() Hoppas du får ordning på kroppen, onekligen enklare att kunna köra avslappnat och smärtfritt. _________________ Stefan Söderstedt |
||||||||||
Tackar ![]() Jodå, visst går den bättre nu, dessutom tappar den inte orken vid 4500 varv som den gjorde innan. Alltid lika trevligt i depån, att bolla ideer och låna verktyg är ![]()
Tackar! Kroppen är som den är, sjukskriven 75% för artros, man hittar sin lagomnivå i vardag och träning.
Inget du ska testa i 911:an... ![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 136, 137, 138 >> 40 besök idag (390505 totalt) |