Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang HT 1965 Janne J
<<   1, 2, 3 ... , 136, 137, 138   >>
40 besök idag (390505 totalt)
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4488


Trådstartare
Lite av ett 86 varv..


_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2002



Kul att ses igen och snygg körning! Jag som missade förra säsongen och därmed inte upplevt din motor så mycket sedan du bytte kam och portade tyckte det var klar skillnad i ljudet nu! Gött ryt!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4488


Trådstartare
Gick ut i garaget och kollade:
olja
vatten
att inte grenrören var alltför lösa
att bromsoken satt någorlunda fast
japp, det var väl ungefär det..

Tvätt.. ja, det var väl i augusti 2024, gott nog med andra ord..

Vi ses i morgon på Falkenbergsbanan

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1471



Janne J skrev:
Vi ses i morgon på Falkenbergsbanan




/C

_________________
Carl Josefsson

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2002



Härligt när det bara flyter som det skall, Janne! Syns imorgon!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4488


Trådstartare
Falkenberg med SVKG, mycket bra arrangemang, tack till alla som lägger ner sin själ och fritid i detta.
Dessutom hade ni ordnat fantastiskt väder, extra guldstjärna för det thumbs up




Som vanligt är det fullt med gamla bekanta och även en hel del nya, det sociala får som alltid toppbetyg!

Skillnaden från förra gången jag körde på Falkenberg är att motorn har fått ny kam och portade toppar, i övrigt är det samma bil.
Förra gången var snabbaste varvet 57,34, denna gången körde jag på 55,11. Motorn har helt klart mer kraft, toppfarten på rakan var 10 km/h högre än förra gången.

Här är snabbaste varvet:



Just nu känns det inte som att jag behöver göra något med bilen, bara underhåll och tillsyn. Den är snäll och förutsägbar och jag är den begränsande faktorn till att det inte går fortare.

En reflektion: det är underhållande att "bara" åka på 225 breda däck, förvisso AR-1:or men ändå. Bilen är livlig och följsam och det känns som att man nästan kommer undan med vadsomhelst ( inom rimliga gränser )

Tillägg för AR-1:orna: testade lite högre varmtryck, 2,3-2,4 fungerade mycket bättre på min bil än mina tidigare 2,0-2,1.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
Kjell 944
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1460



Kul att höra att Mussen funkar fint
Men så kan du väl inte ha det. Bara köra och inget mekande
Då dör ju tråden. Tänk om du måste börja med att tvätta och finjustera detaljer? Vad månde bliva

_________________
Niklas Kjellsson

Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld
Porsche 997 4S
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4488


Trådstartare
Kjell 944 skrev:
Kul att höra att Mussen funkar fint
Men så kan du väl inte ha det. Bara köra och inget mekande
Då dör ju tråden. Tänk om du måste börja med att tvätta och finjustera detaljer? Vad månde bliva



Nejdå, tråden ska inte dö.
Det som skulle vara skönt vore lite ljudisolering, speciellt där baksätet tidigare satt. Mycket naken plåt där varenda gruskorn i hjulhusen hörs tydligt.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1842



Janne J skrev:
Falkenberg med SVKG, mycket bra arrangemang, tack till alla som lägger ner sin själ och fritid i detta.
Dessutom hade ni ordnat fantastiskt väder, extra guldstjärna för det thumbs up




Som vanligt är det fullt med gamla bekanta och även en hel del nya, det sociala får som alltid toppbetyg!

Skillnaden från förra gången jag körde på Falkenberg är att motorn har fått ny kam och portade toppar, i övrigt är det samma bil.
Förra gången var snabbaste varvet 57,34, denna gången körde jag på 55,11. Motorn har helt klart mer kraft, toppfarten på rakan var 10 km/h högre än förra gången.

Här är snabbaste varvet:



Just nu känns det inte som att jag behöver göra något med bilen, bara underhåll och tillsyn. Den är snäll och förutsägbar och jag är den begränsande faktorn till att det inte går fortare.

En reflektion: det är underhållande att "bara" åka på 225 breda däck, förvisso AR-1:or men ändå. Bilen är livlig och följsam och det känns som att man nästan kommer undan med vadsomhelst ( inom rimliga gränser )

Tillägg för AR-1:orna: testade lite högre varmtryck, 2,3-2,4 fungerade mycket bättre på min bil än mina tidigare 2,0-2,1.


Roligt med löpande förbättringar som förbättrar körbarhet , trygghet och varvtider i en kombo! thumbs up

_________________
John Carlsson

________________________

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Kjell 944
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1460



Janne J skrev:
Kjell 944 skrev:
Kul att höra att Mussen funkar fint
Men så kan du väl inte ha det. Bara köra och inget mekande
Då dör ju tråden. Tänk om du måste börja med att tvätta och finjustera detaljer? Vad månde bliva



Nejdå, tråden ska inte dö.
Det som skulle vara skönt vore lite ljudisolering, speciellt där baksätet tidigare satt. Mycket naken plåt där varenda gruskorn i hjulhusen hörs tydligt.


-Du får satsa på bilstereo bygge. Lite som Christian

_________________
Niklas Kjellsson

Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld
Porsche 997 4S
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4488


Trådstartare


_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1471



Janne J skrev:
Falkenberg med SVKG, mycket bra arrangemang, tack till alla som lägger ner sin själ och fritid i detta.
Dessutom hade ni ordnat fantastiskt väder, extra guldstjärna för det thumbs up




Som vanligt är det fullt med gamla bekanta och även en hel del nya, det sociala får som alltid toppbetyg!

Skillnaden från förra gången jag körde på Falkenberg är att motorn har fått ny kam och portade toppar, i övrigt är det samma bil.
Förra gången var snabbaste varvet 57,34, denna gången körde jag på 55,11. Motorn har helt klart mer kraft, toppfarten på rakan var 10 km/h högre än förra gången.

Här är snabbaste varvet:



Just nu känns det inte som att jag behöver göra något med bilen, bara underhåll och tillsyn. Den är snäll och förutsägbar och jag är den begränsande faktorn till att det inte går fortare.

En reflektion: det är underhållande att "bara" åka på 225 breda däck, förvisso AR-1:or men ändå. Bilen är livlig och följsam och det känns som att man nästan kommer undan med vadsomhelst ( inom rimliga gränser )

Tillägg för AR-1:orna: testade lite högre varmtryck, 2,3-2,4 fungerade mycket bättre på min bil än mina tidigare 2,0-2,1.


Kul att ses i torsdags Janne även om vi inte han prata så mycket, men det såg riktigt fint ut från huvudposteringen iaf! underbart att se både dig och Christian köra jämna fina snabba varv.

Alltid kul att höra att det vi gör i SVKG uppskattas all extra credd och tack ska gå till Oscar och Åsa!

/C

_________________
Carl Josefsson

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8297



Vilar du vänsterarmen eller varför är inte handen på ratten så ofta?
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4488


Trådstartare
Mats Karlsson skrev:
Vilar du vänsterarmen eller varför är inte handen på ratten så ofta?


Dels är det inte nödvändigt för mussen är så lätt i styrningen, men jag har också problem med karpaltunnelsyndrom som gör att händerna somnar vid ensidig belastning.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5796



Janne J skrev:
Mats Karlsson skrev:
Vilar du vänsterarmen eller varför är inte handen på ratten så ofta?


Dels är det inte nödvändigt för mussen är så lätt i styrningen, men jag har också problem med karpaltunnelsyndrom som gör att händerna somnar vid ensidig belastning.

Annars så kan du ju skylla på att det är en raggarbil å kråmad armbåge

Måste ju också säga att det är ju hur coolt som helst med denna bil på bana thumbs up

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4488


Trådstartare
JohnC skrev:


Roligt med löpande förbättringar som förbättrar körbarhet , trygghet och varvtider i en kombo! thumbs up


Nu börjar bitarna falla på plats och bilen är såpass bra att man kan ägna sig åt finjusteringar och inte tänka på stora ombyggnader.
Egentligen är det förarträning som gäller, det är där sekunderna finns att hämta!

Kul med dina framgångar, jäklar vilken körning!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4488


Trådstartare
super7 skrev:


Måste ju också säga att det är ju hur coolt som helst med denna bil på bana thumbs up



Tackar

Den är grymt rolig att köra, väldigt analog

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2002



Snygg körning Janne!! Det märks att du har mer klipp i rovan nu, kul!
Kromad armbåge runt Falkenberg är respekt!

Trevligt häng i depån som alltid!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Homegrown
Alunda
Här sen Mar 2003
Inlägg: 206



Janne J skrev:
super7 skrev:


Måste ju också säga att det är ju hur coolt som helst med denna bil på bana thumbs up



Tackar

Den är grymt rolig att köra, väldigt analog


Riktigt snygg enarmskörning påminner mig om tiden då jag hade problem med mina händer.
Hoppas du får ordning på kroppen, onekligen enklare att kunna köra avslappnat och smärtfritt.

_________________
Stefan Söderstedt
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2393



Lade inte ens märke till enhandskörningen!

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata)
Porsche 931 -79
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4488


Trådstartare
Christian Jansson skrev:
Snygg körning Janne!! Det märks att du har mer klipp i rovan nu, kul!
Kromad armbåge runt Falkenberg är respekt!

Trevligt häng i depån som alltid!



Tackar

Jodå, visst går den bättre nu, dessutom tappar den inte orken vid 4500 varv som den gjorde innan.

Alltid lika trevligt i depån, att bolla ideer och låna verktyg är thumbs up

Homegrown skrev:
Janne J skrev:
super7 skrev:


Måste ju också säga att det är ju hur coolt som helst med denna bil på bana thumbs up



Tackar

Den är grymt rolig att köra, väldigt analog


Riktigt snygg enarmskörning påminner mig om tiden då jag hade problem med mina händer.
Hoppas du får ordning på kroppen, onekligen enklare att kunna köra avslappnat och smärtfritt.



Tackar!

Kroppen är som den är, sjukskriven 75% för artros, man hittar sin lagomnivå i vardag och träning.


safe skrev:
Lade inte ens märke till enhandskörningen!


Inget du ska testa i 911:an...

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang HT 1965 Janne J
<<   1, 2, 3 ... , 136, 137, 138   >>
40 besök idag (390505 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande