Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 Carrera 2 2001
1, 2, 3 ... 10, 11, 12   >>
6 besök senaste veckan (36636 totalt)
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436


Trådstartare
Ny bil nya möjligheter..

Sålde ju min seven för någon månad sen till förmån för något med tak.
Länge suktat efter en luftkyld, men så som priserna har skenat på dom så får det vara en dröm ett tag till.

Ville ha en svensksåld Carrera 2 med manuell låda och den skulle helst inte vara i silver.
Hittade några stycken men alltid var där något som jag inte var nöjd med. Denna dök upp i måndags och jag ringde på den typ 2 minuter efter annonsen dykt upp, säljaren gav mig en timme att fundera och jag fick lite bilder. Allt verkade okej och jag förde över en handpenning och bokade en flygbiljett till Stockholm.

Bilfirman låg ett stenkast ifrån Bromma flygplats så en skön promenad i solskenet fick det bli.

Tog en kort provkörning och sen skrev vi på papperna.

Färden bar av söderut i lagom tempo efter att har tagit sig igenom Stockholmstrafiken.

Första stopp blev Linköping för att hälsa på en gammal kollega Björn som bjöd garagevisning och kaffe.
Strax innan Gränna behövdes en vätskedräneringspaus så jag tog en avvikare längs Vättern och köpte glass.



Vidare söderut.

Bensin och korv + Glass i Strömsnäsbruk innan jag anlände i ett regnigt Åstorp igen vid halv tolv.

Söndagen ägnades åt en glasstur med ena sonen till Ring Knutstorp och en välbehövlig tvätt..

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436


Trådstartare
Letar efter centrumkåpor till två av mina fälgar, tips önskas. Försvann när tidigare ägaren hade bilen.



Har en uppsättning vinterdäck till bilen till salu... hade inte tänkt köra med den på vintern.

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3354



Grattis till nya bilen! Ser trevligt ut - får svänga förbi och kolla närmare under sommaren. thumbs up

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436


Trådstartare
Sonett7 skrev:
Grattis till nya bilen! Ser trevligt ut - får svänga förbi och kolla närmare under sommaren. thumbs up


Du är så välkommen, slå en signal först så vi är hemma.

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436


Trådstartare
Har blivit några mil under semestern, har nog redan kört mer med denna bilen än jag gjorde på 14år med den förra.
Körde i en vägskada under vår tur runt Skåne och en stötdämpare slogs sönder.
Bilen är körbar, men den dämparen är nästan tom på olja och glappar en del.
Sitter ett ställbart chassi från H&R på den så det var ju inga originalpryttlar där.
Bilmodecenter i Göteborg har hjälpt mig med att ta hem en ny och den är på resa från Tyskland nu.
Medan jag väntar på mitt paket så är det rengöring på schemat och kosmetiskt pysslande.

Någon som har tips om hur man enkelt fixar oxid på den polerade kanten på fälgen?

Har även en uppsättning nästan nya vinterdäck på alu-fälg till bilen som jag inte behöver, tänkte slänga ut dom på blocket senare när det finns lite mer marknad för dom.

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Dämparen gav upp men fälgen klarade sig? Det var som attan.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Dämparen gav upp men fälgen klarade sig? Det var som attan.


Tycker jag också är konstigt, en återförsäljare trodde att det fanns en skada/försvagning tidigare på dämparen och att den gav upp när den fick smällen. Är väl bara och förbereda sig på att de övriga 3 också snart ger upp..

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436


Trådstartare
Om någon har en H&R dämpare med benämningen F36-1031-1/1 så hojta till..

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436


Trådstartare
Kollar på nya skivor och belägg, men det finns ju en djungel med olika märken och fabrikat..
På Skruvat finns det ju säkert 5 olika belägg till varje axel med olika pris, passar alla? ska man undvika något fabrikat?

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Glenn M.
Kongsvinger
Här sen Aug 2014
Inlägg: 109



Svante skrev:
Kollar på nya skivor och belägg, men det finns ju en djungel med olika märken och fabrikat..
På Skruvat finns det ju säkert 5 olika belägg till varje axel med olika pris, passar alla? ska man undvika något fabrikat?


Kolla med http://www.peansweden.com/

Riktig bra killar

_________________
Glenn Melbye

Clio RS 201 Ringtool "Kirfel edition''
Citera
Johns
Huddinge
Här sen Nov 2016
Inlägg: 158



Grattis till bilen!

Kolla med Utzon gällande bromsskivor. Finns såklart massa olika men jag körde original skivor med gula Pagid belägg och köpte till bromskylning från GT3 (plastbitar för att leda luft). Körde nästan bara bana och hade aldrig problem med bromsarna. Testade även Brembo HP2000 belägg innan och dessa är inte att rekommendera då de tog slut efter 3 bankörningar.

_________________
John sedin
Porsche 944 Turbo (RSR) -1985
Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436


Trådstartare
Frågor frågor frågor....

Om man sätter en motorlucka med fast vinge hur gör man då med elektroniken som styr den som sitter där normalt. Det borde ju generera någon felkod gissar jag?

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436


Trådstartare
Ny stötdämpare monterad, nu lirar allt igen👍

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436


Trådstartare
Jag lever... bilen också..

Har pillat med AC:n de senaste dagarna. Den ville inte starta av någon konstig anledning. Då bilen alltid bor i garaget är den ju sval när man kör iväg, sen har det nog inte varit så varmt som det är nu.
Hittat ett fel som det kan vara, en kontakt till magneten i kompressorn som inte blivit inkopplad ordentligt och därigenom inte fått kontakt mer än sporadiskt. Själva kontaktstycket är bränt och byte pågår, men det är f-n så trångt det är.
För några år sen (före min ägo) så togs motorn ur bilen och fixades med, troligen har man missat det då..

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072



Trevlig läsning! Hoppas det ordnar sig med kontakten. Antar att ägandet under det tysta året varit relativt problemfritt?

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436


Trådstartare
Pontus Fyhr skrev:
Trevlig läsning! Hoppas det ordnar sig med kontakten. Antar att ägandet under det tysta året varit relativt problemfritt?


Helt problemfritt, den går som en klocka. Bytte stereo så jag har bluetooth och handsfree i den nu.

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436


Trådstartare
Denna lilla kontakt för ett par kronor var problemet..



Nu blir där kallt igen😎

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436


Trådstartare
Bara en bild...



...ibland räcker det.

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436


Trådstartare
Svante skrev:
Pontus Fyhr skrev:
Trevlig läsning! Hoppas det ordnar sig med kontakten. Antar att ägandet under det tysta året varit relativt problemfritt?


Helt problemfritt, den går som en klocka. Bytte stereo så jag har bluetooth och handsfree i den nu.


Inte helt nöjd med nya stereon, för det första är den ful, sen blir där något störande ljud när man kör fort..
Skulle vilja ha någon som är tidstypisk och inte ser ut som ett TV-spel med ljuseffekter..
Blåtand och hansdfree behöver den ha.

Pioneer sph-10bt heter den som sitter i nu.

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072



Svante skrev:
Svante skrev:
Pontus Fyhr skrev:
Trevlig läsning! Hoppas det ordnar sig med kontakten. Antar att ägandet under det tysta året varit relativt problemfritt?


Helt problemfritt, den går som en klocka. Bytte stereo så jag har bluetooth och handsfree i den nu.


Inte helt nöjd med nya stereon, för det första är den ful, sen blir där något störande ljud när man kör fort..
Skulle vilja ha någon som är tidstypisk och inte ser ut som ett TV-spel med ljuseffekter..
Blåtand och hansdfree behöver den ha.

Pioneer sph-10bt heter den som sitter i nu.


https://www.topgear.com.ph/features/feature-articles/blaupunkt-old-sch . . . . kanske!

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436


Trådstartare
Pontus Fyhr skrev:
Svante skrev:
Svante skrev:
Pontus Fyhr skrev:
Trevlig läsning! Hoppas det ordnar sig med kontakten. Antar att ägandet under det tysta året varit relativt problemfritt?


Helt problemfritt, den går som en klocka. Bytte stereo så jag har bluetooth och handsfree i den nu.


Inte helt nöjd med nya stereon, för det första är den ful, sen blir där något störande ljud när man kör fort..
Skulle vilja ha någon som är tidstypisk och inte ser ut som ett TV-spel med ljuseffekter..
Blåtand och hansdfree behöver den ha.

Pioneer sph-10bt heter den som sitter i nu.


https://www.topgear.com.ph/features/feature-articles/blaupunkt-old-sch . . . . kanske!


Snygg, kan vara en kandidat.

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 Carrera 2 2001
1, 2, 3 ... 10, 11, 12   >>
6 besök senaste veckan (36636 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande