Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 Carrera 2 2001 | << 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12 >> 8 besök senaste veckan (36658 totalt) |
Denna tråden har blivit som en såpopera på TV för mig. Förvisso helt utan intriger men jag följer den slaviskt, ungefär som ett beroende, dessutom är inläggen i sig som en cliffhanger och man lämnas i spänd förväntan vad som skall hända i nästa som kan dröja
Löjligt fint resultat och tack för att du tar oss med på resan _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
|
||
<Mulle meck mode> Ser schnyggt ut, fräsig kärra! </Mulle meck mode>
Då är det dags för ny profilbild med komplett bakdel på bilen. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -61 Caterham 7S3 BMW E30 Baur TC2 -85 MG Midget -61 |
||
Tack för alla positiva kommentarer, det värmer.
Har lite moment 22 just nu... Skruvarna i framkant sitter ju i befintliga hål till gångjärnen men man kommer bara åt att spänna dom genom lufthålen där gallren ska sitta eller hålet där fläkten sitter. När gallren är ditlimmade så blir det ganska mycket svårare, om man inte har 4cm tunna armar som är 60cm långa. I bakkant blir det en list som den som håller gummidragspelet fast tvådelad och med skruvar istället för taggbrickor. Kopplade ur motorn till lyftfunktionen, ska tydligen finnas en speciell kabelhärva för GT3 som inte genererar felmeddelande på instrumentpanelen (996.612.070.51) ,men den var sjukt dyr för några kablar. Letar efter ritningar.. Provkörning kommer vilken dag som nu. _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||
Det där borde/måste det finnas någon billigare workaround på, att byta till en fast vinge av GT3-typ (eller annan) har ju gjorts "ett par" gånger på 996 Carreror, och alla lär inte ha velat köra runt med felmeddelandet. Men det kan vara klurigt att hitta, och i Porschevärlden är det ganska mycket "köpa och skruva dit", helst OEM-saker eller "high end"-eftermarknadsprylar i fina presentförpackningar. _________________ Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06 |
||
Både 996 & 997 går enkelt att programmera om till fast vinge via PIWIS (Diagnosdator). Med vänlig hälsning Peter
_________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Första provkörningen gjord, inga konstigheter.
Det är inte förrän man kommer över 120kmh som lampan tänds, fast det kan jag ju inte veta för så fort får man ju inte köra på vanliga vägar... När jag hade den ute förra gången så spolade jag av bilen, men tvättade inte den så idag såg den för jävlig ut med vattenfläckar överallt.. _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||
Gjorde en telefonhållare istället för cd-facken. Radion styrs ju med telefonen, rätt nöjd med resultatet.
Gick ju bara inte att ta e bild när telefonen satt där... _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 Carrera 2 2001 | << 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12 >> 8 besök senaste veckan (36658 totalt) |