Svara på inlägget  Forumlista  ->  Allmänt banåkaforum
Finns det intresse för 7 vxl DCT låda i era bilar?
24 besök idag (21835 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<   1, 2, 3, 4   >>
   
Nisse Järnet
Stockholm



Här sen Apr 2008
Inlägg: 238


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  11 Okt 2018 23:14     Re: Citera

magnus428 skrev:
Jag skulle vara intresserad om det går att få att fungera för SMG II låda?

En sådan låda är dessutom ca 35kg lättare också...

Tyvärr inte. Har du räknat in den manuella kopplingen i den vikten också?


_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
bmw_fredde
Vadstena



Här sen Nov 2007
Inlägg: 395



Tipsa Facebook   Inlägg  12 Okt 2018 07:58     Re: Citera

Nisse Järnet skrev:
Tord skrev:
Är det samma svep till V8orna som till 3 liters sexorna på GS7D36SG?
Precis som Erik skriver lär du isf ha en låda från 135/335/Z4 DCT för en bolt on lösning.


Är det "m50" svep på dom lådorna? isf vilken lutning?


_________________
Fredrik Edholm
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Nisse Järnet
Stockholm



Här sen Apr 2008
Inlägg: 238


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Okt 2018 21:32     Re: Citera

bmw_fredde skrev:
Nisse Järnet skrev:
Tord skrev:
Är det samma svep till V8orna som till 3 liters sexorna på GS7D36SG?
Precis som Erik skriver lär du isf ha en låda från 135/335/Z4 DCT för en bolt on lösning.


Är det "m50" svep på dom lådorna? isf vilken lutning?
Yes, krävs två enkla mods men styrhylsorna och centrum mm är rätt M50 lut.


_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Tord
Ekerö



Här sen Jun 2004
Inlägg: 9383



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Okt 2018 08:20     Re: Citera

Nisse Järnet skrev:
bmw_fredde skrev:
Nisse Järnet skrev:
Tord skrev:
Är det samma svep till V8orna som till 3 liters sexorna på GS7D36SG?
Precis som Erik skriver lär du isf ha en låda från 135/335/Z4 DCT för en bolt on lösning.


Är det "m50" svep på dom lådorna? isf vilken lutning?
Yes, krävs två enkla mods men styrhylsorna och centrum mm är rätt M50 lut.


Bolt on är väl relativt... när man har saabmotor i en porsche med zf låda nu men zf kommer ju från m50/s50


_________________
Tord Ringenha11
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
bmw_fredde
Vadstena



Här sen Nov 2007
Inlägg: 395



Tipsa Facebook   Inlägg  13 Okt 2018 09:18     Re: Citera

Nisse Järnet skrev:
bmw_fredde skrev:
Nisse Järnet skrev:
Tord skrev:
Är det samma svep till V8orna som till 3 liters sexorna på GS7D36SG?
Precis som Erik skriver lär du isf ha en låda från 135/335/Z4 DCT för en bolt on lösning.


Är det "m50" svep på dom lådorna? isf vilken lutning?
Yes, krävs två enkla mods men styrhylsorna och centrum mm är rätt M50 lut.


Okej är det nån som har m20 lut?


_________________
Fredrik Edholm
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Nisse Järnet
Stockholm



Här sen Apr 2008
Inlägg: 238


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Nov 2018 22:56     Re: Citera

Tord skrev:
Nisse Järnet skrev:
bmw_fredde skrev:
Nisse Järnet skrev:
Tord skrev:
Är det samma svep till V8orna som till 3 liters sexorna på GS7D36SG?
Precis som Erik skriver lär du isf ha en låda från 135/335/Z4 DCT för en bolt on lösning.


Är det "m50" svep på dom lådorna? isf vilken lutning?
Yes, krävs två enkla mods men styrhylsorna och centrum mm är rätt M50 lut.


Bolt on är väl relativt... när man har saabmotor i en porsche med zf låda nu men zf kommer ju från m50/s50

Ursäkta sent svar, är man glömsk så är man
Har du adapter idag till M50 lådan är det rätt lätt fixat


_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Nisse Järnet
Stockholm



Här sen Apr 2008
Inlägg: 238


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Nov 2018 22:57     Re: Citera

bmw_fredde skrev:
Nisse Järnet skrev:
bmw_fredde skrev:
Nisse Järnet skrev:
Tord skrev:
Är det samma svep till V8orna som till 3 liters sexorna på GS7D36SG?
Precis som Erik skriver lär du isf ha en låda från 135/335/Z4 DCT för en bolt on lösning.


Är det "m50" svep på dom lådorna? isf vilken lutning?
Yes, krävs två enkla mods men styrhylsorna och centrum mm är rätt M50 lut.


Okej är det nån som har m20 lut?

Nej, bara M50 lut eller V8. Tror dock det går bra att köra med M20 lut


_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
knotan
norrköping



Här sen Feb 2006
Inlägg: 4682



Tipsa Facebook   Inlägg  11 Nov 2018 12:44     Citera

Nisse kan du adda mig på messenger, kan inte nå dig där,
Har några förfrågningar


_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Nisse Järnet
Stockholm



Här sen Apr 2008
Inlägg: 238


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  17 Nov 2018 21:59     Citera

En kundbil

https://youtu.be/QdwWDgN5rCw


_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Alex Eriksson
Märsta



Här sen Dec 2016
Inlägg: 198



Tipsa Facebook   Inlägg  18 Nov 2018 00:50     Re: Citera

Nisse Järnet skrev:
En kundbil

https://youtu.be/QdwWDgN5rCw


Det var filmat ur en sådan vinkel att man nästan kunde ta det för en mc-kåpa fram och det höga varvet och den snabba växlingen gjorde ännu mer till den känslan men det är ju off topic.

Mycket bra jobbat! Det här kommer att bli en ny era för er BMW-nissar och kanske även andra med bakhjulsdrift.


_________________
Alex N Eriksson
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Nisse Järnet
Stockholm



Här sen Apr 2008
Inlägg: 238


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  18 Nov 2018 13:37     Re: Citera

Alex Eriksson skrev:
Nisse Järnet skrev:
En kundbil

https://youtu.be/QdwWDgN5rCw


Det var filmat ur en sådan vinkel att man nästan kunde ta det för en mc-kåpa fram och det höga varvet och den snabba växlingen gjorde ännu mer till den känslan men det är ju off topic.

Mycket bra jobbat! Det här kommer att bli en ny era för er BMW-nissar och kanske även andra med bakhjulsdrift.

Haha ja nästan så 😁
Går att justera ner shiftcuten ytterligare så den växlar ännu snabbare
Ja man hoppas ju det!


_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
ButterflyRacing
Forshaga



Här sen Dec 2002
Inlägg: 13858



Tipsa Facebook   Inlägg  18 Nov 2018 14:54     Re: Citera

Nisse Järnet skrev:
Alex Eriksson skrev:
Nisse Järnet skrev:
En kundbil

https://youtu.be/QdwWDgN5rCw


Det var filmat ur en sådan vinkel att man nästan kunde ta det för en mc-kåpa fram och det höga varvet och den snabba växlingen gjorde ännu mer till den känslan men det är ju off topic.

Mycket bra jobbat! Det här kommer att bli en ny era för er BMW-nissar och kanske även andra med bakhjulsdrift.

Haha ja nästan så 😁
Går att justera ner shiftcuten ytterligare så den växlar ännu snabbare
Ja man hoppas ju det!


Har ni inga filmer på nerväxlingar ?


_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Nisse Järnet
Stockholm



Här sen Apr 2008
Inlägg: 238


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  18 Nov 2018 23:35     Re: Citera

ButterflyRacing skrev:
Nisse Järnet skrev:
Alex Eriksson skrev:
Nisse Järnet skrev:
En kundbil

https://youtu.be/QdwWDgN5rCw


Det var filmat ur en sådan vinkel att man nästan kunde ta det för en mc-kåpa fram och det höga varvet och den snabba växlingen gjorde ännu mer till den känslan men det är ju off topic.

Mycket bra jobbat! Det här kommer att bli en ny era för er BMW-nissar och kanske även andra med bakhjulsdrift.

Haha ja nästan så 😁
Går att justera ner shiftcuten ytterligare så den växlar ännu snabbare
Ja man hoppas ju det!


Har ni inga filmer på nerväxlingar ?

Lite dåligt med det faktiskt, inget man direkt har tänkt på att spela in heller
Men ska kolla lite! E46an här ovanför växlar ner 2 hack precis i början, men det är ju inte så mycket att gå på :P
Nu har vi ju ny mjukvara på G med throttle blip osv också


_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
johanz
Göteborg



Här sen Dec 2002
Inlägg: 568



Tipsa Facebook   Inlägg  19 Nov 2018 17:06     Citera

Hej.

Finns det nån chans att detta skulle gå att använda på Porsche PDK?

Med vänlig hälsning, Johan


_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Nisse Järnet
Stockholm



Här sen Apr 2008
Inlägg: 238


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  19 Nov 2018 20:28     Re: Citera

johanz skrev:
Hej.

Finns det nån chans att detta skulle gå att använda på Porsche PDK?

Med vänlig hälsning, Johan

Tjena! Inte i dagsläget iallafall tyvärr.


_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
ippe
skellefteå



Här sen Maj 2010
Inlägg: 42



Tipsa Facebook   Inlägg  20 Nov 2018 18:23     Citera

Vad kör ni för svänghjul?
Passar dom från nya sexorna bolt on på gamla m50,s54 m.m?


_________________
Jesper Andersson
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Nisse Järnet
Stockholm



Här sen Apr 2008
Inlägg: 238


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Nov 2018 20:49     Re: Citera

ippe skrev:
Vad kör ni för svänghjul?
Passar dom från nya sexorna bolt on på gamla m50,s54 m.m?

Vi kör med våra egna enkelmassesvänghjul, som också finns tillgängliga
Väldigt tidiga N54 har 8 bult som passar, men dom är väldigt ovanliga och brukar kosta dubbelt så mycket som alternativen.
Efter bara några månaders produktion fick N54/N55 6 bults svänghjul


_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Nisse Järnet
Stockholm



Här sen Apr 2008
Inlägg: 238


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Nov 2018 21:11     Citera

Slänger upp två filmer till på våra egna bilar, bara för det är så mörkt ute
Shiftcuten är lite för långt ställd här, men ändå.

E30:




E28:




_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
ButterflyRacing
Forshaga



Här sen Dec 2002
Inlägg: 13858



Tipsa Facebook   Inlägg  10 Mar 2019 19:24     Citera

STOPPA PRESSARNA.... !!!!!

MIN ADAPTERPLATTA MELLAN MOTOR OCH LÅDA ÄR FEL !!

Så ni som fått filen för BMW M3 -LÅDAN..... se upp tills vi konstaterat vad som är felet .

Jag misstänker att det är centrumets placering för lådans som inte stämmer på ritningen. Eller om det är min kompis som fått det fel i vattenskäraren .... eller när han la ihop filerna för Chevy och BMW....


Det är för tidigt att veta var felet ligger.
Men på min platta ligger centrum för lådan ca 3 mm snett upp ut vänster.


_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Kolja
08



Här sen Apr 2005
Inlägg: 2185



Tipsa Facebook   Inlägg  10 Mar 2019 21:09     Citera

Spännande litet projekt du har där... Passar DCT-lådans svep mot M62TU?


_________________
Tony Jonsson
----------------
Master of Disaster.
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
ButterflyRacing
Forshaga



Här sen Dec 2002
Inlägg: 13858



Tipsa Facebook   Inlägg  10 Mar 2019 21:14     Re: Citera

Kolja skrev:
Spännande litet projekt du har där... Passar DCT-lådans svep mot M62TU?


Nej
.


_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Allmänt banåkaforum
Finns det intresse för 7 vxl DCT låda i era bilar?
24 besök idag (21835 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<   1, 2, 3, 4   >>