Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Seat Leon Cupra R -12 The Ringen Toy II Såld | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 22 besök senaste veckan (20177 totalt) |
Bromsarna är säkert resultatet av el-diffens arbetande, de går lite varma helt enkelt.
Men om du kan fixa lite mer kylning till bromsarna så kan vi programmera om diffens ingrepp med, om du vill testa _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||
Inte i 1P modellen väl? Kom det i GTI på Golf 6 eller 7? _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||
Det är nog mycket möjligt att det är så. Tror inte detta är ett problem på Ringen, märkte inga tendenser vid provkörningen, och bilen ska ju användas uteslutande där. Knutan var ett litet test. Det vill jag _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||
Nja, om vi antar vi utnyttjar däcken max så får vi samma/likande sido kraft. (samma vikt på innerhjulet) Hmm inte riktigt men nästan, i korta får vi större överslängar pga masströghetsmomentet i roll. Mycket lurigt förlopp, stötdämapre är viktiga osv. Långa böjar blir det mer statiskt, lättare att begripa. (tycker i alla fall jag ) _________________ Johan Sjölinder |
||||||||
Utan att ha stenkoll på det så skulle jag vilja säga att den kom på Golf 7 och den funkar rätt bra även när effekten ökar. _________________ C.a.l.l.e K.l.a.n.g | Kör Golf GTI MK7 |
||||||||
Min gissning också vilket troligen innebär 5F på Cupra språk. Dvs att jag inte har det i min bil. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||
Hallå!
Hur har det gått i år med bilen??? Hör o häpna, jag ska åka o titta på en Cupra som din i veckan, vad för matnyttigt kan du dela med din bil. Min ska rulla som vardags bil men ska ändå kunna ta ner den o bränna lite för skojs skull utan att vara sölig 😊😊😊 Med vänlig hälsning, Pelle _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||||
Du kommer inte att bli missnöjd iaf, sålde min -13 nyss med bara 5000mil på mätaren. _________________ Roger Zetterlund. Cupra Ateca. |
||||||||
_________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||||
Jodå, det har gått rätt bra tycker jag. Hade en 8,03 tid sist jag var nere och det ser jag som helt ok med tanke på att bilen i det mesta är std. Ärligt talat så är jag ingen expert på dessa, köpte den utan att egentligen veta något om dom Sämst= Eldiffen (som eldar upp h-fram broms) och frambromsar, delvis till följd av diffen naturligtvis men även utan så är dom för dåliga. Fixade lite bromskylning sist men det var inte tillräckligt. Skulle tipsa om att programera bort den helt istället och naturligtvis helst sätta i en riktigt diff. Varvtidsmässigt så är det nog diffen som är största begränsningen just nu. Min bil svarade riktigt bra med bara ett snäpp lägre och hårdare fjädrar, chassiet hänger med rätt bra förutom att det inte går att få till camber som det är nu. En stor fördel med denna modellen jämfört med efterföljande modell 5F, är att antispinn/antisladd går att programera bort helt. Jag får slå av AC, annars börjar tempen stiga ungefär vid Karusellen. Edit: Fick byta hjullager bak på 6500mil, dvs princip innan jag börjat köra nån bana med den, det är ju inte direkt ett kvalitetsbevis. Bytte samtidigt de bakre bromssköldarna i glasfiber (!!??) som hade börjat skaka sönder. Lite generella barnsjukdomar enligt Stertman som jag åtgärdat, dvs bytt: Vevhusventilation Tryckaren till soppapumpen O-ringarna till IC Dumpventilen Sett till kul per krona så är det mycket bil för pengarna. En vinge hade den behövt bak, den är ganska instabil vid SweX. Och för fasen, skölj ur den förbannade longlife oljan med 2-3 olje+filter byten innan du börjar stå på. Min var servad enligt bok och jag gjorde 3 byten innan oljan började se ok ut. Kör max 35-40 varv på Ringen mellan bytena. Lycka till och kör hårt _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||
Har funderat en del på detta Janne, du tror inte det var eldiffen som var ditt egentliga problem? Min antisladd/spinn är garanterat helt urkopplad men jag eldar fram broms (framförallt H) pga just eldiffen. Ska i vinter prova att programmera bort ingreppet av diffen, då den ändå är värdelös, hoppas det jag hjälpa upp det. Om det inte blir en riktig diff förstås. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||
Har du vägarna förbi så kan vi prova det på nolltid _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||
Thanks Mate! Och det får väl erkännas att tanken låg redan i bakhuvudet Hör av mig så snart bilen kommer hem från Nirvana, troligen början på November. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||
Njae, på 5F är det redan standard att du kan stänga av ESP helt. Finns 3 lägen. På Sport OFF. _________________ M@rtin 411is4t Leon Cupra |
||||||||
Fast, och detta är vad som sagts till mig, så är den inte 100% av i off läget. Prova att göra en handbromsvändning, funkar det? _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||
Den är 100% OFF, snurrat 2x med den i "OFF" på bana samt lekt med handbromsen på vintern. Däremot finns Antispinn kvar till viss del även i off, men det är en enkel kodning med VCDS / OBD11 för att stänga av även den delen. Golf GTI MK7 har dock inte ESP OFF som standard, det behöver kodas. Där finns ASR OFF samt ESP Sport. Generellt är modulerna i MQB plattformen betydligt enklare att anpassa med VCDS än i gamla plattformen. Funderade lite på din camber, frågan är om du inte kan använda spindlar / undre länkarmar från TT av förra generationen relativt bolt-on för lite mer camber? _________________ M@rtin 411is4t Leon Cupra |
||||||||
Så kan det säkert vara, har som sagt bara fått det omtalat för mig och hört lite olika versioner. Tack för tipset, i dagsläget är avsaknad av diff och eldiffens existerande ett större problem men vi får se vad som händer framåt _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||
Ja, det återstår att utröna Har kollat lite på Quaife och dom ligger väl runt 10, dom andra har jag inte så mycket info på. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||
Vet du något om prisläget på de andra 2? _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Seat Leon Cupra R -12 The Ringen Toy II Såld | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 22 besök senaste veckan (20177 totalt) |