Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Seat Leon Cupra R -12 The Ringen Toy II Såld | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 12 besök senaste veckan (20167 totalt) |
Sounds good _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||||||
_________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||||||||||||||
Vad är det för belägg, fjädrar och däck du skaffat? Är tanken att bilen enbart ska gå bana eller även lite till vardags? _________________ Emil W |
||||||||||||||||
Beläggen är Carbotech XP10, däcken är Kumho V70 och fjädrarna är (tillfällig lösning) H&R ett snäpp hårdare och lägre. Ska på ett annat chassie och topplagringar i vinter. Den ska vara parkerad i Nürburg under säsong och i garaget hemma resten. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||||||
Fy f@n för Longlife service
Bytte olja/filter igår (nästan 3'mil sen service) och det var bland det värsta jag sett Får köra den några timmar och göra ett nytt byte så jag sköljer ur skiten. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||||||
Ja det gör lika ont i hjärtat varje gång man släpper pluggen på longlife _________________ Alexander Johansson 330ti e46 projekt @: alexus330ti |
||||||||||||||||
Idioti.... _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||||||
Det är er jag använt som måttstock.... Låter lovande, hoppas det ska vara skoj. Att det går att hålla skapligt tempo med dom när dom är utsorterade vet jag ju men det är dels rolighetsfaktorn som är funderingen men också vad ryggmärgen hittar på när det uppstår situationer. Men, man blir ju snart varse om bägge delar _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||||||
Visst fasen är det mer action o studsa runt i en Hardcore M3:-) Men som en del i mognadsprocessen är det rätt vuxet att ha en bil som bara går o går Min första Megane trivdes jag inte alls med, den jag har nu är lite råare och då kommer känslan, för att fwd ska bli lite hardcore behöver man riva ur lite inredning o få lite racefeeling även om det inte gör att man äker snabbare så blir det mer känsla då dom helt enkelt är sjukt snabba/effektiva utan att det känns, precis som med M2 jag hade, med allt som var gjort på den kändes den ändå original och då har jag hellre en FWD till 25% av priset som ger samma körglädje! Mitt tips är att göra bilen klar direkt och även rensa ur lite mattor med mera då du vid första varvet på ringen kommer bestämma om du gillar eller hatar o ratta fwd, så gå all in så är chansen större att du fastnar:-)!! _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||||||||||||
Tackar för tips Peo ! Tyvärr så hinner jag inte göra så mycket mer innan trippen 22/8 men skalstolar/6-punkt kommer vara på plats och det mesta bakom framstolarna är bortplockat. Så långt ca. 70kg urplockat, dom första snabba kg. Det jag tror är sämst till denna trippen är chassie och avsaknad av camber, det får komma i vinter. Du är möjligen inte på plats runt 22-27/8? _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||||||
[quote="Peo.K"]
Visst fasen är det mer action o studsa runt i en Hardcore M3:-) quote] Har du sett mig på banan ? Brukade få höra att den var lite studsig, inget jag märte av nått nämnvärt men de som låg bakom sa att jag hoppa i sidled...... _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||||||
[quote="bakmotor"]
Inte sett dig på banan men vet hur 2-vägschassi på E46 är:-) Japp kommer ner 23/8 och åter hem 27:e! Då får vi träffs och snacka fwd _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||||||||||||
[quote="Peo.K"]
Kanon, vore intressant att åka med ett varv i Baguetten och jämföra _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||||||
[quote="bakmotor"]
Absolut, inga problem! _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||||||||||||
[quote="Peo.K"]
Lysande, deal! Så kanske du kan åka med ett varv i Spanjorskan och påpeka det mest akuta. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||||||
[quote="bakmotor"]
Å fifan jag som aldrig åkt i passagerarsäte på ringen.. _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||||||||||||
[quote="Peo.K"]
Inte ?? Då är det dags Lovar att köra lugnt...... _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||||||
Hej jag har haft en sådan och då gick det inte att koppla ur antisladd och det går inte dra säkringen, eller det går men då försvinner abs och massa andra saker som gör att det inte går att köra
Detta var 2011 så nu kanske det finns programvara men det var inget som fanns då Så kolla upp innan att det verkligen går att åtgärda var samma med golf gti, golf r på dom årsmodellerna och efter klagande kunder så går det stänga av på senare modeller Min var rätt modifierad med cupchassi Quaifediff intercooler brembo bromsar hårdare motorfäste på mantorp kinnekulle gelleråsen eller anderstorp funkade den någorlunda bra med antisladd systemet. Men på nurburgring funkade det inte alls, kunde inte köra ett varv utan att överhetta bromsarna snabba partier där bilen studsar och jassar lite i sidled så går systemet in direkt och bromsar något hjul I karusellen bromsar bilen ner till ca 60km/h utan att man kan göra något åt det Prova att göra en handbromsvändning... jag visste inget när jag köpte min och skulle göra en snygg vändning tryckte på antislir knappen som finns och trodde allt var lugnt gjorde som man alltid gjort när man ska vända lite tufft och snyggt på en vanlig grusväg... jag for rakt ner i diket istället och sambon var var måttligt impad. /Janne _________________ Jan Ekehage |
||||||||||||||||
Om den gått longlife är det min starka rekommendation att ta ner oljetråget och manuellt rengöra sil /pump och trågbotten.
Svärfar hade en likadan bil som gått longlife. Lite före 18.000 började den gnälla om lågt oljetryck ibland när den blev varm. När jag lyfte ner för inspektion va det som svarta små kristaller. Typ som grov blästersand som satt fast i silen pickup rör och i hela trågbotten. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||||||||||||
Våra race- och banåkarbilar Seat Leon Cupra R -12 The Ringen Toy II Såld | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 12 besök senaste veckan (20167 totalt) |