Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Renault Mégane coupé -97 cupisch. | << 1, 2, 3, 4 17 besök senaste veckan (11663 totalt) |
Ford fimpade också _________________ Magnus Thomé |
||||||
Kollade idag det är faktiskt original storlek på ventilerna ,Italienaren jag köpte av hade mätt storlek på sätet ,tätningsytan är samma som en original ventil iaf. Kommer stoppa i originalventiler började snygga till några idag som jag hade i en original topp. Tänkte använda den med hydraliska saker till att börja med , tyvärr får jag byta topp igen då jag haft min av när jag bytte kolvar. Skulle vilja använda min MLs packning jag använt enbart vid uppstart, men en del säger man inte skall återanvända och en del att det är ok. Den är nämligen en del tunnare så kompet går upp lite till. Somedo som gjorde Btcc motorn ändrade nog på det mesta. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||||
Förstår dig. Går inte att stå emot ITB så det är ballt och låter fantastiskt. Kommer att passa bra på bilen. Är iofs rätt onödigt med ITB på en motor med Vtech men jag kommer nog inte kunna stå emot jag heller... Detta då en stor del av fördelen med ITB är att motorn går lite mer civilicerat på tomgång och lättlast när man har kammar med mycket överlapp, lyft och duration. Ger egentligen minimalt med effekt mot ett bra enkelspjällsplenum. Iaf om man också ska ha luftfilter vilket man behöver även med ITB, går att göra det bra om man gör en luftburk som går mot fronten med ett stort panelfilter. _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||||||
Har inte så vassa kammar än ,det är det som behöver uppdateras sen men slänger ihop med det jag har till att börja med ,så får vi se vad det blir för effekt. Just nu är det bara med ett stort pipercross filter men kan nog bli svårt att köra med ljudmässigt _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||||
Jag kallar det för luffarturbo, förhoppningsvis ger det 0.1 bar vid 200 km/h Kanske mer om man tätar av runt boxen Sitter ett filter mitt på som mäter 150x400 kanske.. Men ljudet gör det värt att köra ITB, nackdelen är dock ljudet också för pga mina ITB har jag svårt att klara 95db-kravet. Ligger ofta och slickar gränsen.. Och det verkar vara just framifrån problemet kommer. _________________ Alex H-e-d-s-t-r-ö-m Tesla Model Y Performance -22 Peugeot 306 GTi -97 195hk@7900 195Nm@6500 VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ ) |
||||||
Får nog bli en pipercross luftbox då kan man byta mellan öppet och box _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||||
Fick hem ett anpassat insug ,så om någon behöver ett kort till F4r så har jag
Kan bli lite väl långt ,får nog leta andra trattar åxå. Slipade in några ventiler Och fick tillbaka toppen efter tillsnyggning Hade tänkt att porta insuget mot toppen men nya packningen jag tänkte använda var fel trots rätt motorkod på förpackningen _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||||
Har haft franvagnsbalken nere för boxning i framkant ,då cup balken är så med sitt fäste.
Nu står mockupmotorn på balken, skall ta bort pkpten som gamla fästet stod på samt riktiga motorn skall få en kamkåpa i plast från en R19 16v . Gamla motorfästena behövs inte längre. Passade även på att kolla hur det blev med spjällen när det sitter en motor i bilen. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Renault Mégane coupé -97 cupisch. | << 1, 2, 3, 4 17 besök senaste veckan (11663 totalt) |