Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES SÄLJES: Bromskylning BMW Z3/Z4/E30/E36/E46/E8X/E9X/F8X | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12 >> 30 besök senaste veckan (30301 totalt) |
Nu är bromskylningskittet till bakbromsarna till E36 + M3/E46 + M3/E85-E86 Z4 + M. Ett komplett kitt går på 2.500:-, kan även sälja intag/bromssköld separat och då blir det 1.500:- för intag respektive 1.000:- för bromssköldar/trattar. Har man sedan tidigare ett komplett kitt till frambromsarna från mig (eller vill köpa kompletta kitt till båda fram och bak) och vill köpa ett komplett kitt till bakbromsarna kan jag ge 500:- i rabatt. Som vanligt ingår inte slang eller monteringsdetaljer.
Eftersom jag har blivit tvungen att byta leverantör av plåtdelar är de nu vattenskurna och ytrost/fläckar är således ofrånkomligt, ser det som ett mindre problem då alla delar måste slipas/mattas innan lackering ändå. Komplett kitt till bakbromsarna: Eller om man bara är intresserad av intagen bak: Eller om man bara vill ha bromssköldar med tillhörande trattar: Bilder från installationen av ett komplett kitt till bakbromsarna som är monterat på min BMW E46 M3: Började med att kapa bort så mycket som möjligt av original bromssköld men jag behöll lite för strukturell styrka. Lackade bromssköldarna på plats så gott det gick för att kanterna inte ska rosta. Mina "bromssköldar" och tratten, tratten är lite grov på insidan vilket har att göra med den flacka vinkeln men detta var den första som printades. Resten kommer printas med support vilket gör det snyggare på undersidan. Delarna till luftintagen bak, bockade kanter och formpressade hål. Blanksvart var den färg jag hade hemma så det fick bli det, hade föredragit mattsvart. Har gjort så man bara behöver ta bort 1 bult i taget till den släpande bärarmen för att man inte ska kunna rubba toe av misstag. Supportstaget för att hålla emot fartvinden. Det färdiga resultatet, ska bli spännande att se hur det funkar under körning. Dels bromsprestandan och hur mycket mindre slitaget på beläggen/skivorna blir. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Just nu har jag bara bromssköldar till E82, inget till fronten tyvärr. Men det går att ordna om du kan komma förbi eller bistå med lite bilder och mått. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Du tänker på bromskylningen bak till E46? Intaget bygger inte ner särskilt mycket mer än den vindavvisare som sitter där standard så det är inget problem om du inte köra extremt sänkt bil. Om du besöker BoS i helgen får du mer än gärna komma och kika på min bil som har det monterat så får du se det med egna ögon. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Då har Johan testat bromskylningen bak till E46 M3 och varit noggrann och mätt temperaturen före och efter, vilket inte jag har orkat. Och för transparensens skull har jag inkluderat att trattarna tar mycket stryk i rak linje bakom framdäcken. Ska förstärka ramen som sitter på framsidan av intaget med ett integrerat "nät", trots det rekommenderar jag att sätta ett grill/stylingnät framför som extra säkerhet. Luftflödet kommer bli mer än tillräckligt ändå.
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Har varit en del som har hört av sig om bromskylning och det är uppskattat! Efter mycket strul med printers hit och dit så beställdes en ny som skulle ha kommit i augusti, men Prusa har komponentbrist så den blev uppskjuten till januari 2023. Om den ens kommer då. Har tröttnat lite på strul med printers och har bestämt mig för att, långsiktigt, gå ifrån 3D-printing som tillverkningsprocess. Jag kommer fortfarande printa lite delar eftersom jag har lite bromssköldar kvar på lager, men mest kommer jag printa till prototyper/gjutformar. Tanken är att jag ska börja tillverka delar i kolfiber istället. Men jag kommer inte kunna komma igång med det fören jag har en fungerande printer.
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Tålamodet att vänta på Prusa XL tog slut så den avbeställdes, en Bambu Lab X1 Carbon Combo inhandlades istället och nu har jag tweakat inställningarna, urskrifterna blir finare än någonsin tidigare. Fort går det också! Om det är någon som vill ha bromskylning går det bra att beställa. Priserna har blivit uppjusterade något p.g.a. högre omkostnader men till alla kit ingår numera skruv/mutter/brickor/buntband och alla metalldelar är färdiglackade (bromssköldarna i värmetålig färg och övriga metalldelar i metallskyddsfärg). Slang och slangklämmor ingår inte, precis som tidigare.
Designade om luftstyrningarna till F8X M för mer direkt luftflöde till centrum av bromsskivorna, röda den gamla designen och gröna den nya. Återstår bara att testa passformen. Har inte kommit mig för att 3D-scanna framvagnen än, det är mycket nu. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Hej har du bromssköld samt rör till dessa?
https://www.streetperformance.se/pro Sitter på en e46 330ci clubsport Skulle vilja dra från dimljusen _________________ Simon Eliasson |
||
PM skickat! _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Det kan jag absolut göra. Skickar PM. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Täcklock till F8X M för vinterkörning efterfrågades på ett amerikanskt forum.
Gjorde även "förstorare" till trattarna på bärarmarna för ökat luftflöde. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Det finns klart! Med fästen på baksidan av fronten. Ska göra en ny version i vinter som fäster i original infästning till dimljus också. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
_________________ Nils Ekenberg E46 M3 -2002 E36 323i Touring -1997 (Ringtool) E38 740i 6M/T -1995 E81 120d -2009 (Daily) |
||
Blir lite av en fotobomb den här gången. Men kände att det kunde vara bra med lite bilder på nära håll för att ge en bild av vilken kvalitet man kan förvänta sig (bra eller dålig är upp till betraktaren). Full disclosure här, det är funktionen som är det viktiga men vill så klart att finishen ska bli så bra den kan bli. Men jag är bara en glad amatör.
Trattar till fronten på en E46 M3 printat i HD Glass (PETG) av Form Futura, har inte riktigt fått till alla inställningar för det här filamentet för att få till överhängen 100%. Support vill jag inte använda för det blir ännu sämre finish då. Däremot ska jag bara använda upp den sista rullen jag har liggande av HD Glass sen blir det enbart Bambu Lab PETG. Överhänget på insidan som inte blir 100%. Sömmen göms i "taket" på tratten. BMW E46 M3 front kit som skickades till Manojlo idag som innehåller allt som behövs för att montera inkl. rostfria skruvar/brickor/låsmuttrar och fästen. (Andra bilden innehåller även slanghållare till fjäderbenen) Tratt och luftstyrning till F8X M och 2,5" tratt till bromssköld printat i Bambu Lab PETG och 2" tratt till bromssköld printad i HD Glass. Närbilder på tratt till bärarm på F8X M. Kvaliteten är toppen, tycker jag, förutom där jag har varit tvungen att använda support. Luftstyrning till F8X M. 2.5" tratt till bromssköld printad i Bambu Lab PETG, notera den fina insidan där jag har testat MÅNGA inställningar för att få till en fin och homogen finish. 2" tratt till bromssköld printad i HD Glass. Inte riktigt lika fin finish men funktionen är det inget fel på. Nya tillbehör till trattarna till F8X M, större luftintag och täcklock för vinterkörning. Printade i HD Glass och finishen blir mycket bra när det inte finns kraftiga överhäng. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Det går absolut att lösa, skickar PM. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
SÄLJES SÄLJES: Bromskylning BMW Z3/Z4/E30/E36/E46/E8X/E9X/F8X | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12 >> 30 besök senaste veckan (30301 totalt) |