Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar se7en: Tiger B6 GSXR 1000 2008. | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 25, 26, 27 >> 284 besök senaste veckan (61497 totalt) |
Och priset för dagens mest underhållande frustrationer över andra snabba sjuor går till.... _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||
Tackar Figgs är ju bara att glömma, är de andra 7:orna man eventuellt skulle kunna mäta sig med om föraren bara kan skärpa sig _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
ha, ha, ha...du hörde ju mig i depån och då kan du tänka dig alla svordomar och k*nsord som strömmade ur min mun under hjälmen Är bra med intergralhjälm, den dämpar ljudet Missade ju en kona på en stint och den svordomen hörs tydligt på filmen _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
De nya extra framfälgarna börjar bli klara
Anläggningsytan samt centrumhål svarvat av Anders Karlsson här på forumet ( https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php samt bultmönster borrat/konat av mig. Nu skall de bara skruvas ihop. Ser ut som fantasin flödade fritt när fälgtyp valdes.... _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
En liten sommarupdate.
Då jag inte har någon extrastol i bilen tänkte jag fixa något för att förhindra att grus, sten , däckrester, luft och all annan skit som flyger in i cockpiten. Blev en liten tonneau i kolfiber. Får se om det gör någon skillnad. _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Tillbaka från körning på Kinnekulle idag med Locost-klubben.
Bra arrat och vi klarade oss från regn så är väldigt nöjd Väldigt lite bilar, typ 25st som både är bra och dåligt. Många fria varv men lite ensamt ibland... Bilen och körningen gick bra, det nya kolfiberlocket funkade kanon. Återkommer med film och tider. Lyckades på slutet av dagen ta tv-kurvan på ett alternativt sett _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Som sagt flöt dagen på bra om man glömmer min lilla snurrning.
Enligt Harry's LapTimer gjordes många 58 tider och 3-4 57:or. Dagens bästa blev 56:74 men när jag manuellt tar tid så får jag den till en väldigt låg 57:a så får nog ta den med en redig nypa salt Några varv från dagen: _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Igår traskade jag glad i hågen ner till garage för att i lugn och ro rulla av bilen från kärran.
Väl i garaget hittar jag stora delar av släpkärran dränkt i olja och vatten Faan! Tänkte jag högt för mig själv. Nu har motorn gått åt helvete Pallar upp bilen och tar en titt. Verkar som det läckt från motorns vänstra, bakre del som sedan har skvätt på golvet undertill. Torrt och fint i övrigt. Hittar inget uppenbart fel så jag startar upp motorn. Den låter bra men får bara upp ca 2,5 i oljetryck. Brukar vara närmare 6 på kall motor. Helvetesjävlaskit Nu har motorn sagt upp sig ordentligt Slänger mig under bilen igen och ser då en liten bäck av olja som rinner ur motorn. Oljefiltret har spruckit Känner genast att jag börjar torka upp efter ett par kallsvettiga minuter. Nytt oljefilter och en tvättning så är vi på banan igen. Puh Hoppas att filtret va ett måndagsexemplar... _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Snacka om lurigt fel, gött att det var så enkelt. Då hinner du med två sprintkörningar och knutstorp under augusti 🏁 _________________ christian liljekvist |
||||
Shit, vad gött den går och vad snyggt du kör den! Bana känns betydligt mer som bilens rätta element, när den får sträcka ut ordentligt. Kart i kubik! _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||
_________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Den du länkar till är 5 bar och 10- 185 ohm. Min går ju till 100 psi som jag får till 6,9 bar och till 240 ohm. Kanske inte spelar någon roll? Står ju 240-33 ohm på min. Betyder det att den har 240 vid 0 tryck och 33 vid fullt tryck? _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Skickat pm! _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Då har man äntligen fått ordning på bilen och oljetrycket igen
Efter att jag monterade det nya filtret bytte jag olja o vips så va allt oljetryck borta. Testade oljetrycksmätaren och den verkade funka. Efter att jag rivigt motorn och kontrollerat oljepump, övertrycksventil, pick-up, oljetråg o.s.v utan att hitta något fel kopplade jag in en mekanisk tryckmätare. Oljetryck som vanligt. Fick tag i en ny givare av Peter här på forumet (Tackar!) och kopplade in den. Inget oljetryck ändå Visade sig att min fräcka, Swoosh tryckmätare lagt av helt. Kanske lika bra, väldigt svårt att se oljetrycket i solljus med den mätaren så det fick bli en gammal hederlig mekanisk AutoMeter mätare istället. Dock va den nya mätaren något mindre än hålet i bilen så fick snida till en liten täckbricka i kolfiber. Tycker det blev helt ok Känns bra att allt är klart inför Sprintfinalen på Vårgårda flygfält och höstrusket på Falkenbergs motorbana med Svkg _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Bilen fungerar igen och i söndags kördes sprintfinalen med Svkg på Vårgårda flygfält.
Denna gång med lite annat upplägg. Detta gjorde så körningarna flöt på bättre och väntetiden blev kortare. Gött jobb Svkg Hur gick detta då? Helt ok. Bilen höll tätt och körningen gick bra. Lyckades med 72-tider, 72.55, 72.73 och 52.47. Håller ett jämnt, lågt tempo Extra nöjd med 180-graders vändningen i första filmen. Edit: är tydligen en 180-graders sväng, inte 90 _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Riktigt snygg och städad körning, bilen ser väldigt lugn och bra ut! Mycket mer harmoniskt än min överkörning med sladdande bil Hur upplever du greppet i däcken nu jämfört med när de var nya förra säsongen?
Tro tusan att du inte känner dig helnöjd alltid när du bara tror du gör hälften av vad vi gör, för vi andra svängde 180 grader där Riktigt snygg vändning måste jag säga _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Kan bara hålla med Fredrik. Snygg och städad körning.
Det låter som du shortshiftar jättemycket. Blir den stökig om du kör på lägre växlar med mer effekt tillgänglig när den behövs? _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||
Våra race- och banåkarbilar se7en: Tiger B6 GSXR 1000 2008. | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 25, 26, 27 >> 284 besök senaste veckan (61497 totalt) |