Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar se7en: Tiger B6 GSXR 1000 2008. | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 25, 26, 27 >> 38 besök idag (61491 totalt) |
Ledig måndag
Då e det allt gött att få gå ner till garaget och skruva ihop lite 13" fälgar som legat till sig en bra stund. Kommer bli bra det här, tror jag... _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||||
Börjat gå i lite tankar om att skaffa mig en motor till så man har en i reserv när raset kommer
Tittade då till den rasade, trimmade motorn som satt i bilen när jag köpte den. Visar sig att den portade toppen med trimkammar och värre ventilfjädrar har klarat sig så när som på två avgasventiler Längre ner i motorn va det mer skrot men det slutar på att jag behöver ett nytt motorblock, vevaxel samt 2st carrillo stakar samt 1st Jp högkompskolv. Så här såg kolv och stake ut när jag fick ur dom Och nu när det närmar sig jul så har tomten varit här och lämnat av lite roliga saker Saknar nu antingen ett tomt block och vevaxel alternativt komplett motor. Om någon har delar liggandes är det Gsxr 1000 k5-k6 som gäller Så det blir till att sätta ihop denna trimmade motorn under 2020. Kan bli kul.... God Jul och Gått Nytt år på er!!! _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||||
Jo, bilen går bra men föraren har mycket kvar att lära tyvärr Vilken kärra körde du? _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||||
Guldig miata, vi snackade en sväng om hojmotor-7orna om det va på Kinnekulle eller Vårgårda kanske? Jag hade monterat kompressorn kvällen innan Kinnekulle och mappat på vägen till Kinnekulle.. vissa hade svårare för att haka av mig på rakan men inte din 7a _________________ Andreas Lindkvist - Stressad Miata |
||||||||
Just det, den guldiga minns jag va lite trögare att komma om än andra. Kompressorn förklarar den saken Riktigt fin bil! Vet inte hur det gick för dig på konbanekörningarna men måste erkänna att varken bilen eller jag fungerar särkilt bra runt konor. Tror jag kommer fokusera på banåka 2020. Är ju så in i helvete roligt med denna lilla bil _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||||
Hehe... tack detsamma! .. ja, men den va rätt grovt mappad då, går bättre nu så får väl se till våren Jag har väldigt mycket att lära, nu börjar bilen bli svårare och svårare att köra ju mer hetsig den blir.. men jag ska försöka få så mycket sätestid som möjligt nästa säsong.. hoppas det går vägen! när det gäller konbana vs storbana så känner jag mig tryggare på konbana, det känns inte lika "farligt" som riktig bana där allt går i så höga farter.. jag försöker köra allt så mycket jag kan i hopp om att lära mig nåt.. _________________ Andreas Lindkvist - Stressad Miata |
||||||||
Precis så tänkte jag också. Konbana är säkert och lite på skoj... Kan gå riktigt illa även på dessa träffar, det fick jag surt erfara 2015 Nu kör vi ju dessa sprinter på bättre ställen (Lex Nordin = mindre trä/stolpar i vägen) så nu känns det säkrare _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||||
Ajdå.. men du är ju här fortf. så det är väl lärdom då kanske!.. men visst, jag tror det också är lite tur att man inte till fullo förstår hur låg hastighets-tröskeln är för personskador.. hoppas du inte fick alltför illa men av tidigare erfarenheter dårå! _________________ Andreas Lindkvist - Stressad Miata |
||||||||
Första inlägget 2020
De nya (lätt begagnade) motorblocket från Tyskland har kommit. Ser bra ut men lite skitigt. Dock inget en liten tvätt ej kan fixa. Nu skall vi bara fixa fram en vevaxel oxå....sen blir det motorbygge. _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||||
Helt rätt! Har undersökt veven närmare och det är lagret till vevstaken som skurit och dragit sönder kolven osv. Kändes som det va något annat som va starten till raset när kolven gick att få ur loppet utan problem. _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||||
Har också bollat detta fram och tillbaka. Om motorn sugit luft borde inte fler lager skurit då? _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||||
Det brukar alltid bara vara ett lager som skär.
Jag har lyckats med det på en Camaro och en Volvo förra året. De andra lagren såg bra ut. Det brukar alltid vara ett lager som får lite sämre smorjning. Det kan bero på hur veven står och hur flödet är in i veven när pumpen suger luft. Erland _________________ Erland Cox |
||||||||
https://www.facebook.com/AnderssonTu
https://www.facebook.com/peter.ander Peter kan ha reservdelar och råd ang busamotorn Eller så har han bara skrot kvar men mycket kunskap kring den _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||||
Peter kan nog busamotorer han Jag kör ju Gsxr 1000 men han har kanske koll på dessa motorer oxå? Mattebusa är oxå en hejare på busa men har oxå trimmat lite Gsxr 1000 så han skall få balansera, lätta samt ta bort balansaxeldrevet på vevaxeln Måste bara hitta en först _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||||
Ok, låter ju inte helt otroligt. Får se om man inte skall gå på torrsump när man ändå håller på. Den som lever får se _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar se7en: Tiger B6 GSXR 1000 2008. | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 25, 26, 27 >> 38 besök idag (61491 totalt) |