Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Antal besök i tråden per dag/vecka
1, 2   >>
7184 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nu har räknare börjat ticka för antal besök i trådar per dag och per vecka. Antalet stämmer inte riktigt ännu eftersom jag drog igång det här mitt på dagen idag. Men imorrn kommer antal per dag stämma och om en vecka kommer antalet per vecka stämma.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Så denna tråden har besökts 9 gånger men ingen av dem idag?

Edit: Lite mindre stil än trådtiteln och trafikljusfärgsättning på siffror (för 50,80,95 percentilerna för trådbesök i de kategorierna dag/vecka/alltime), om man bryr sig om att ranka. Jag hade nöjt mig med ful 9/250/450098760

För länge sen ansågs det inte positivt att det jagades posts (vilka var top tio etc) men idag är det ju konkurrens mot fäjsbook och annat så nu är det ett annat läge.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032



Det där var ju faktiskt en rolig grej

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
@Niklas
Petimeter

Beroende på hur många som kikat in så får man se idag eller vecka eller totalt. Men just nu finns inga veckodata. Jag ska sätta tröskelvärdena sen när det finns data för alla trådar. Och det var en bugg när ingen historisk data alls fanns...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Så denna tråden har besökts 9 gånger men ingen av dem idag?

Edit: Lite mindre stil än trådtiteln och trafikljusfärgsättning på siffror (för 50,80,95 percentilerna för trådbesök i de kategorierna dag/vecka/alltime), om man bryr sig om att ranka. Jag hade nöjt mig med ful 9/250/450098760

För länge sen ansågs det inte positivt att det jagades posts (vilka var top tio etc) men idag är det ju konkurrens mot fäjsbook och annat så nu är det ett annat läge.


Siffrorna ska vara tydligt stora IN YOUR FACE så att säga. Dvs att pusha så att man förstår att det faktiskt regelbundet är väldigt många som är nyfikna och läser eller helt enkelt gillar tråden och läser

Totalen har ju stått där i den storleken i några år

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Magnus Thomé skrev:
Totalen har ju stått där i den storleken i några år
Tja, ett litet bevis på att man inte tittar där när man hoppar in på nyaste inlägg (försvinner i det blåa bruset runtomkring inläggen). Kanske få med utökandet av siffror i sökresultat-tabellen (Läst kolumnen)?

Petig kan man ju vara när man föreslår saker för andra att göra

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
STOR RÖD TEXT överväges

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Magnus Thomé skrev:
Niklas Falk skrev:
Så denna tråden har besökts 9 gånger men ingen av dem idag?

Edit: Lite mindre stil än trådtiteln och trafikljusfärgsättning på siffror (för 50,80,95 percentilerna för trådbesök i de kategorierna dag/vecka/alltime), om man bryr sig om att ranka. Jag hade nöjt mig med ful 9/250/450098760

För länge sen ansågs det inte positivt att det jagades posts (vilka var top tio etc) men idag är det ju konkurrens mot fäjsbook och annat så nu är det ett annat läge.


Siffrorna ska vara tydligt stora IN YOUR FACE så att säga. Dvs att pusha så att man förstår att det faktiskt regelbundet är väldigt många som är nyfikna och läser eller helt enkelt gillar tråden och läser

Totalen har ju stått där i den storleken i några år

Några funderingar på konsekvenser om trådskrivarens tråd är iskall?
från forumägaren?

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag har nog aldrig sett en tråd som ingen är nyfiken och kollar faktiskt

Försök hitta en tråd med noll visningar

_________________
Magnus Thomé
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Mysteriet att vissa trådar kan helt plötsligt ha 7000 visningar på ett dygn..... när övriga ligger på normala antal, kanske blir lite tydligare nu .... ?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Mysteriet att vissa trådar kan helt plötsligt ha 7000 visningar på ett dygn..... när övriga ligger på normala antal, kanske blir lite tydligare nu .... ?


Har det hänt flera gånger?

_________________
Magnus Thomé
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Magnus Thomé skrev:
ButterflyRacing skrev:
Mysteriet att vissa trådar kan helt plötsligt ha 7000 visningar på ett dygn..... när övriga ligger på normala antal, kanske blir lite tydligare nu .... ?


Har det hänt flera gånger?


Jag sitter ju inte och räknar hela tiden.
Men jag har sett att en av dom mest lästa trådarna gör jättehopp.... Utan att det skrivits något anmärkningsvärt.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Blir ju helt klart enklare att se om något sånt lattjo händer igen precis som du säger thumbs up


EDIT: Trafiken här ligger på 30-35 tusen sidvisningar per dag totalt. Så en normal dag så är 7 tusen inte rimligt MEN om det läggs upp en länk på något internationellt forum till något spännande någonstans i en tråd (kan ju även vara till äldre bilder eller nåt) så är det absolut inte omöjligt.

_________________
Magnus Thomé
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Magnus Thomé skrev:
Blir ju helt klart enklare att se om något sånt lattjo händer igen precis som du säger thumbs up


EDIT: Trafiken här ligger på 30-35 tusen sidvisningar per dag totalt. Så en normal dag så är 7 tusen inte rimligt MEN om det läggs upp en länk på något internationellt forum till något spännande någonstans i en tråd (kan ju även vara till äldre bilder eller nåt) så är det absolut inte omöjligt.


Det konstiga är att en eller två trådär gör dessa hopp.
Till exempel att 7000 personer går in på Rejsa och läser en tråd.

Titta på tex Gustavs Porsche..... den här internationellt intresse.... men den tråden hoppar inte.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3182



ButterflyRacing skrev:
Magnus Thomé skrev:
Blir ju helt klart enklare att se om något sånt lattjo händer igen precis som du säger thumbs up


EDIT: Trafiken här ligger på 30-35 tusen sidvisningar per dag totalt. Så en normal dag så är 7 tusen inte rimligt MEN om det läggs upp en länk på något internationellt forum till något spännande någonstans i en tråd (kan ju även vara till äldre bilder eller nåt) så är det absolut inte omöjligt.


Det konstiga är att en eller två trådär gör dessa hopp.
Till exempel att 7000 personer går in på Rejsa och läser en tråd.

Titta på tex Gustavs Porsche..... den här internationellt intresse.... men den tråden hoppar inte.



Anar vilken tråd du menar

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Kan det vara den där tokstollen som uppdaterar sin tråd varje dag

Kan vara så att han i bland länkar sin tråd till andra ställen, tex. Gotland ring så har jag filmerna upplagda både här och på Facebook men orkar inte lägga upp alla bilder även på Facebook utan då istället skriver där med länk till min tråd..
Samma sak ibland om någon frågar något tex. om hur mycket jobb det är att montera turbo på A8/S8 på ett utländskt forum så har jag lagt in länk till min tråd här.

Nu i år har jag haft i snitt ca 1500 per dag, som lägst ca 500 och högst 4600 per dag = högst var i våras sen har det sjunkit.
Men har haft för nått år sedan någon dag då det plötsligt var över 10.000 på ett dygn?


Gustaf däremot har ju byggtråd även på Facebook och vad jag sett så uppdateras det mer och oftare på Facebook än här (finns flera bilder och filmer på Facebook som inte finns i hans tråd här) och jag har inte heller sätt att han lagt in länkar till sin Rejsa tråd så kanske inte så många som följer den här på Rejsa som antalet följare på hans övriga nätverk.
Gustaf har 3009 följare på Facebook och 1163 på Instagram.

https://www.facebook.com/RevlineTimeAttack/

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Magnus Thomé skrev:
Nu har räknare börjat ticka för antal besök i trådar per dag och per vecka. Antalet stämmer inte riktigt ännu eftersom jag drog igång det här mitt på dagen idag. Men imorrn kommer antal per dag stämma och om en vecka kommer antalet per vecka stämma.


Är det kl. 24.00 som det nollställs varje natt för dygns räknaren?

När nollställs då vecko räknaren, för du skriver om en vecka kommer den stämma? betyder det onsdagar?
Eller blir det söndag 24.00 ?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag valde att nollställning av dygnsräknaren görs när alla gått o lagt sig typ, tror jag satte 4:30. Så man kan se dagens summa även om man är nattuggla och surfar ett tag efter midnatt.

Vecka blir rullande senaste sju dagar.

_________________
Magnus Thomé
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Det var alltså som Magnus och jag pratade om, för ett par månader sedan.

"Dom fem populäraste biltrådarna på Rejsa är :

No. 1 till 5 är.....

Nä... vafan. Det här stämmer ju inte...

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Mest lästa trådarna totalt sätt oavsett när dom startade har du ju här:
https://rejsa.nu/topictopplista.asp


Personer som skriver flest inlägg har du här:
https://rejsa.nu/usertopposters.asp


Mest lästa per dag eller vecka lär ju skilja sig rejält åt under året beroende på hur aktiva diskussionerna är för tillfället i tråden.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



RallyQuattro skrev:
Mest lästa trådarna totalt sätt oavsett när dom startade har du ju här:
https://rejsa.nu/topictopplista.asp


Personer som skriver flest inlägg har du här:
https://rejsa.nu/usertopposters.asp


Mest lästa per dag eller vecka lär ju skilja sig rejält åt under året beroende på hur aktiva diskussionerna är för tillfället i tråden.


Det stämmer ju inte... om ni har 10.000 läsningar per dag..... på grund av länkar härrs och tvärs.

Sedan är det så.... att många med massor av inlägg.. aldrig skriver i öppet forum.
Bara Offtoppic.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Foruminfo/frågor
Antal besök i tråden per dag/vecka
1, 2   >>
7184 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande