Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi Lancer EVO 6 -99 Timeattack
5 besök senaste veckan (10513 totalt)
<<   1, 2, 3
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 6720



Jag hade en Miggy förut som jag bytte slangpaket på, funkade klockrent sen så nog är det värt det. Gammal men bra kvalitet. Jag köpte alla delarna på verktygsboden.

_________________
// Mats Karlsson
http://www.matsgarage.com
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
GluffiS
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 391



https://fireseal.se/produkt/fire-foam-2-k-brandskum/

Den kanske blir bra ? Dom har nån silikonversion oxo...

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati 749 -04, P1800 -68, Lancer Evo 8, Trampcyckel -18 , Mercedes E220CDI
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
DW74
Enköping
Här sen Jul 2011
Inlägg: 150


Trådstartare
Fick tips om att tejpa brandväggen med aluminimtejp och det hade jag hemma, så jag fixade och donade så det eventuellt skulle gå igenom tävlingsbesiktning, kommer att fixas till på riktigt senare.




Jag bokade in tid för hjulinställning och passade på att montera mina plåtlådor till sidokjolar. Hjulen stod förvånansvärt bra för att bara ha monterats och höftats dit med mälardalens sämsta ögonmått (mitt!), men Johan på Däckspecialisten i Köping putsade till vinklarna åt mig.



När jag startade bilen igen för kontroll av den läckande returen hade jag plötsligt fått ett helt annat bränsletryck som var mycket högre än tidigare. Efter tips från Auto-Gruppen bytte jag munstycke i regulatorn och fick ned trycket till runt 3 bar igen. Jag övervägde att testa på Kinnekulle utan att kolla mappen, men kom fram till att det var billigare att testa en halvdag i bänken än att eventuellt köra sönder motorn. Sagt och gjort, jag packade ihop mig och åkte ned till Auto-Gruppen på fredagen, det skulle köras trackday på Lördagen och finalen på Söndagen på Kinnekulle, så jag tänkte att jag ändå kunde ta den långa vägen runt eftersom jag tänkt åka ned Fredag och sova i depån.



Väl i bänken fortsatte bränsletrycket att krångla med konstiga tryckfall och underligheter. Genom Nader och Andreas gedigna felsökning av hela bränslesystemet kunde vi konstatera att returen till originaltanken var det stora problemet, men även att en AN6 retur från fuelrailen var för snålt för dubbla AEM 400lph pumpar. Det var dock helt slut på tid för att hinna fixa detta, plus att kolla igenom mappen, så jag kastade in handduken och vände hem för att förpassa denna säsongs uteblivna tävlande till historien. Surt, men helt och hållet på mitt eget ansvar. Det känns dock skönt att inte ha testat på banan och riskerat maskinen.

Nu ska jag i lugn och ro bygga bort de problem Auto-Gruppen identifierat, plus planera in en del andra uppgraderingar så får vi väl se om det blir nån säsong 2020 istället. Så nu ruvar den i garaget igen.


_________________
David Wievegg
Gul Evo VI
NTA #74 | 2015-2016 Club Challenge | 2017 Pro-Am
https://wievegg.com
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi Lancer EVO 6 -99 Timeattack
5 besök senaste veckan (10513 totalt)
<<   1, 2, 3