Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? Spårval Gelleråsen - PSC-träffen (splittad tråd) | << 1, 2 9481 besök totalt |
Annars vad gäller spårvalet på filmen inför depåkurvan så var det väl ungefär rött spår? Men det spår jag beskrev ovan var att ta apex i början av curbsen innan 25 (dvs släppa ut bilen med sikte på början av curbsen innan 25) efter att ha lagt apex vid 23 i slutet av curbsen, där också konen stod på filmen. Nackdelen med röda spåret verkar vara att det blir lite slalom över det och att åtminstone våra ganska standardmässiga bilar fortfarande "jazzar" lite med bakvagnen efter lastväxlingen vid 25 där det ju går ganska fort. Sen kanske det var så att Reines kon stod vid 26, eller jag skulle gissa på ganska långt därinnan, och att man borde ställa på såpass att man åker ytterkanten en bit tar 28 och driver ut till depåavfarten? Jag vet inte om depåavfarten är nån etblerad track out för standardbilar, men drev iaf ut dit när jag följde tidigare beskrivet spår och ställde på på kommando. Hade bra balans i bilen hela tiden och bra fart ut iaf. Sen, som sagt, när jag själv fick regera, så kändes det lite trickigare. Och gick långsammare. Sämre kontroll under lägre hastighet dvs. Men å andra sidan så har jag ju grepp kvar att slicka vänstekanten efter 23 alternativt hålla gas (som en riktig man) och driva ut enligt röda spåret........ Märk väl att jag bara kört Gelleråsen ett fåtal varv, detta var min första gång. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Hmm... Med Clion upplever jag att inbromsningen blir mindre dramatisk med det röda spåret. Om jag bromsar i grönt spår är det liksom svårt att veta var jag ska bromsa, dessutom blir gärna aktern lite lös. (får väl prova på söndag...) |
||
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? Spårval Gelleråsen - PSC-träffen (splittad tråd) | << 1, 2 9481 besök totalt |