Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ovalen i Enköping
1898 besök totalt
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
Vad tror ni om den?
Nästan 1 miljard kronor i byggkostnad. 1.000.000.000:- Jag var tvungen att skriva ut det så att jag fattade...

Jag har svårt att se hur det skulle gå ihop. Visserligen skulle dom kombinera med rattlåsstripp och lite annat men...
Varför inte skippa ovalen och bara ha en "vanlig" bana. Stockholmarna har ju idag långt till närmaste bana, så för vanlig racing skulle det nog gå att få det att gå ihop.

Körs Cart på Rockingham i England inför halvtomma läktare, hur skulle det se ut här då? Engelsmännen är ju fullständigt motortokiga.

Näe, jag är skeptisk.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare

1 miljard för två kurvor.... Vad kostar det med 10 kurvor då

_________________
Magnus Thomé
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Blir det mängdrabatt om man gör en oval med fyra kurvor, som de räknar i USA?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Håller med, tror inte ovalracing kommer att bli stort i Sverige. Känns lite som Kennys B:s stjärna är på dalande, trots segern sist. När Kenny slutar köra oval försvinner nog det lilla intresse som funnits.

Mina 0,02€

/Anders C

_________________
/Anders C
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare

Allvarligt talat så låter siffran inte sann. Men den innefattar väl byggnation av två lyxhotell vid banan, nya motorvägar runt Enköping till banan osv osv... lr nåt...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Projektet verkar lite långsökt (hemskt vad jag var negativ). Jag kom och tänka på ett rykte som figurerade här i öresundsregionen. Man skulle köra F1 inne på bo01 (ni vet skrytbyggesområdet med skandalerna i Malmö). Det hade varit en artikel i Sydsvenskan om det.

Hmmmm Den banan i Sverige som har högst internationell säkerhetsklassning är Anderstorp och det är bara klass 2. F1 kräver 1. Sen skall man få buller tillstånd också. Allt detta i centrala Malmö. Gomidda!!

Men det hade vatt kul om något av det hade blivit av.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Allmänt banåkaforum
Ovalen i Enköping
1898 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande