Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lamborghini Aventador 2013 Replica, Motor check! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 14 besök idag (34492 totalt) |
Det finns ju även W8, den har faktiskt "planvev" https://www.youtube.com/watch?v=mID5
De finns ett par som stoppat Audi 8or i Boxters, så info om den parningen bör gå hitta. Kom bara ihåg att i länkarna jag gav ovan så har ett par av bilarna Väldigt dyra och Väldigt specifikt utvecklade avgassystem! Att köpa en sån ljuddämpare och sätta i en annan bil, om än med samma motor, kanske inte ger samma ljud pga andra skillnader t ex avstånd mellan motor och ljuddämpare, placering av kattar etc. Vägen till de perfekta ljudet är minst sagt en djungel Men de finns en del man kan göra, den här killen har gjort ett 3-2-1 system med mer eller mindre en 3" megafon och något han kallar en "vortex generator" som är en vinklad plåt i slutröret. Genom att justera vinkeln, storleken och positionen på den plåten har han fått en NSX V6a att låta som något helt annat än en V6a. Tror han kan ha en quarterwave resonator på också om jag inte minns helt fel.. https://vimeo.com/19372585 Så de går göra mycket, men i ett sånt här fall är de trial and error då inget finns färdigt. Och då är många gånger inte utgångsobjektet viktigast (även om de spela en stor roll) utan istället avgassystemets utformning _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Ingen risk för något sådant här när bilen är klar?
https://www.expressen.se/motor/har-k Vore ju tråkigt...... _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||||||
MB12:an jag har är rätt mycket billigare än så, hade tänkt modda dit insug från 2 BMW M3-sexor och använda tändkassetter från vilken V6 eller V8 som helst med dubbeltändning (originaltändning kostar skjortan)
Här har du en M120 med ITB:s ihop med en Audi-låda Såhär kul låter en M137 med headers och rätt raka rör _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||||
En standard M70 är väl inte direkt upphetsande, finns firmor som har specialiserat sig på att bygga om M70. Går att bygga för mera varv (7500) och stroka/borra för 6L volym och då har du ca 600 hk utan turbo, inte billigt men fan så ballt. En Mclaren F1 låter ju inte tråkigt i mina öron iaf. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||
Ja det vore det .... Om jag förstår det rätt så ligger man nog rätt dåligt till om man börjar tillverka och sälja karosser/kit, kallar man det dessutom för Lambo så kommer dom nog och knackar på. _________________ Anders Andersson |
||||||
En släkting har en Brabus 7.3 V12 motor i garaget. Vet inte om den är till salu. 582 hkr & 780 Nm
Mustang 350R har en annorlunda 90-graders vev. Om man kollar på vevaxeln så är 1 och 3 upp, 2 och 4 ned. Jag tyckte den lät nästan som en Subaru eller en V4 när jag såg en. Ferrari har 1 och 4 upp, 2 och 3 ned, som en rak 4:a. Aston Martin hade en 5.9L V12 som var baserad på Jaguar AJV6 (Ford Duratec) med Cosworth toppar och den låter som en riktig V12. Fanns först i DB7 och sen resten av modellerna. Den ersattes för nåt år sedan av Mercedes turbo V12:a. Med vänlig hälsning Thomas _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||||
Att mussen låter som den gör beror främst på designen av grenrören. Det är inte 4-1 på dessa utan typ 4-3-1 vilket ger det speciella ljudet. _________________ Magnus Svedlund BMW M3 SMG -02 BMW 318i -06 BMW 318is -93 Såld. BMW 535d -04 Såld BMW 320d -02 |
||||||
4-2-1 ? Med vänlig hälsning Thomas _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||||
Ser skumt ut :/ _________________ Absolute beginner |
||||||
Det ligger en halvfärdig lambo-replica på blocket med BMW V12 kopplad till en audi-växellåda.
Kom att tänka på dig när jag såg den. Det kanske kan vara av intresse om den inte blir såld och säljaren är villig att sälja den i delar? Eller åtminstone så kanske du kan få lite nyttig info från säljaren om drivlinan https://www.blocket.se/stockholm/Dia _________________ Christoffer Persson |
||||||
Såg den för ett tag sedan. Men jag tror ja bestämt mig för motor nu, återkommer när det är klart _________________ Anders Andersson |
||||||
Du som har koll Robert, vet du något företag som tillverkar 180 graders heders till Ls maskinerna? _________________ Anders Andersson |
||||||
Ja det vet jag- men sen om de passar i Ditt chassie kan verkligen vara tveksamt.
Ett visst snickrande får Du nog räkna med Säg till när det börjar bli aktuellt så kan vi kika på lite olika alt. Trevlig Helg!! _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||||||
Tack Robert! Ja tjoar till när det börjar likna något _________________ Anders Andersson |
||||||
Den här har jag (180-2)
Borde inte vara något större jobb att anpassa till LS. Finns på t.ex Summitracing, ganska billiga också. http://www.schoenfeldheaders.com/180 |
||||||
Tusen tack Ronny! Svårt att hitta företag som tillverkar/säljer 180graders tycker jag. Får kolla om dom äldre sb har samma tändföld som Ls maskinerna, måste väll ha en stor betydelse om man ska få till ett par riktiga 180-graders. _________________ Anders Andersson |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Lamborghini Aventador 2013 Replica, Motor check! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 14 besök idag (34492 totalt) |