Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!)
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 18, 19, 20   >>
19 besök idag (82853 totalt)
blackadder
Dingle
Här sen Jan 2020
Inlägg: 22



Mycket proffsigt och välbyggt!

_________________
Peter Johansson
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Tack så mycket för de glada tillropen, det uppskattas thumbs up

Har slimmat till fästet för gasvajern, kom på att enklast och snyggast blev att bulta fast hållaren direkt i den frästa adaptern för mapsensorn.




Kompisen Daniel har ritat upp böjen/kona med dump anslutning så den ska jag skicka iväg för tillverkning.

Är hål för IAT givare på undersidan samt en grövre rygg så det går att gänga för att bulta diverse fästen där vid behov


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Ville dela med mig av en bild på min storebrors bygge thumbs up

Uppbyggd från ett skogsvrak till och från under 20 års tid, Plymouth 1935 Rumble seat coupe.
Jag hämtade den från reggning i torsdags och gjorde sista kontrollbesiktningen i fredags
så den är nu till salu pga utlandsflytt för hans del



https://www.blocket.se/annons/dalarna/plymouth_coupe_hot_rod_1935/9746 . . . .

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Plockade ur "elcentralen" idag för att göra lite ändringar samt komplettera lite styrningar.
Kommer att kontaktera lite mer saker för att organisera upp det lite bättre.


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Det här kanske är vida känt men delar med mig ändå av ett program som jag kände var jäkligt vettigt för att rita upp elscheman, flödesscheman osv.

Det är ett gratisprogram som heter Diagrams.net och kan köras som online version samt laddas ner på deras sida också.

Jag har här börjat rita upp komponenterna som jag har monterade på bilden i tidigare inlägg.


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Idag lyckades jag till slut göra klart och kontaktera det sista till elcentralen och även anslutningarna i bilen.

Den är återmonterad men inte inkopplad ännu, ska se vad jag hinner med imorgon men då är största delen av motorstyrningen klar.

Återstår att kontaktera för IAT när jag vet slutgiltig plats samt väntar på lite frästa detaljer till spolarna så den härvan ska förlängas lite.


_________________
Patrik Lissjos
Citera
blackadder
Dingle
Här sen Jan 2020
Inlägg: 22



Imponerande!
Mycket proffsigt!

_________________
Peter Johansson
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
blackadder skrev:
Imponerande!
Mycket proffsigt!


Tack så mycket!
Hängde på batterierna igen idag och kollade funktionerna och det verkar lira.
Satt och lekte med Fueltech systemet och såg att man kunde byta uppstartsbild så eftersom det är en raggarbil så blev det legenden själv



_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Tyvärr inga äkta mattor i mitt garage men det blev några timmar på rygg och helt plötsligt så var bränslesystemet helt klart med all el och slangar thumbs up


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Hällde i lite sås i tanken idag och körde pumparna och det verkar tätt överallt så det var skönt.

Imorrn blir det en heldag med bakre belysningen thumbs up

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Gunnarsson
Tjörn
Här sen Okt 2019
Inlägg: 135



Lissjos skrev:
Tyvärr inga äkta mattor i mitt garage men det blev några timmar på rygg och helt plötsligt så var bränslesystemet helt klart med all el och slangar thumbs up



Grymt bygge du gör, sjukt häftigt! Måste fråga, är det 2x4-regel du har som "pallbock"? Har du dragit skruv för att stabilisera?

Andreas

_________________
Andreas Gunnarsson

Porsche 944 - 1.8t swap
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
God morgon och tack så mycket!

Det är vanlig 2x3" med skruv genom på varje lager så det är lätt att plocka bort eller lägga till när man vill justera höjden

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Gunnarsson
Tjörn
Här sen Okt 2019
Inlägg: 135



Lissjos skrev:
God morgon och tack så mycket!

Det är vanlig 2x3" med skruv genom på varje lager så det är lätt att plocka bort eller lägga till när man vill justera höjden


Grymt!

Det där kommer jag kopiera när jag ska göra motorbyte

_________________
Andreas Gunnarsson

Porsche 944 - 1.8t swap
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829



[quote="Lissjos"]Tyvärr inga äkta mattor i mitt garage men det blev några timmar på rygg och helt plötsligt så var bränslesystemet helt klart med all el och slangar thumbs up

Du, det är ändå ingen som skulle titta på de äkta mattorna när underredet är så där snyggt! Ser ut att vara lika snyggt och genomtänkt som resten av bilen. Fantastiskt bygge!
/Claes

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Tack så mycket!
Jag försöker tänka genom och planera så gott jag kan men jag kommer på nya saker hela tiden. Det här är mitt första "hela" bilbygge så allt tar tid.

Idag blev det baklampor och lite annat kopplat så det går sakta men går framåt iaf



_________________
Patrik Lissjos
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Måste försvara mattorna! En matta skänker sober elegans och en högre nivå av mekande, prova så får du se

Kanonfint bygge och jag ser fram mot när du börjar köra med den

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Får hålla ögonen öppna efter fina mattor

Förhoppningsvis så får jag ta ner den från bockarna snart, har lite bollar i luften för att kunna få iväg bilen på avgasbygge och turbo montage relativt snart.

Lägger med en inspirationsbild på en lika bil från USA, betydligt mer ban-anpassad än min raggarbil dock



_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Är borta på jobb nu så det är trevligt när man får bilder på nyfrästa detaljer thumbs up
Det är fästen för tändspolar, ska försöka hinna med och hämta upp de i veckan samt kontakter för att förlänga härvan till spolarna.


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Fick monterat tändspole-fästen idag, blev jäkligt bra förutom min tankevurpa att jag helt missade att andra sidan måste vara spegelvänd men en ny är på gång

Iom att min motor gått med torrsump tidigare så har jag saknat ett påfyllningslock för oljan, fick slipa bort lite kolfiber och ska få det svetsat.

Har kapat fästprofilen lite på längden och ska skaffa lite finare skruvar till spolarna också thumbs up






_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Blev en sväng förbi PPF idag och fick oljelocket svetsat samt skrev upp mig på arbetslistan hos de.

Hoppas på att kunna lämna dit bilen under november så ska väl de ha den några veckor för att bygga grenrör, tryckrör och komplett avgassystem samt slutföra lite el och även korta kardan till nya lådan.

Tanken är att den ska vara klar för uppstart när jag tar hem den


_________________
Patrik Lissjos
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12841



Så, mappning i december då typ?

Jag kommer ha börnat innan dig i så fall.
Eller så har jag hål i blocket före dig.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!)
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 18, 19, 20   >>
19 besök idag (82853 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande