Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!)
<<   1, 2, 3, ... 18, 19, 20   >>
986 besök senaste veckan (82865 totalt)
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051



Gissar att det är AFX spindeln som verkar vara bra och genomtänkta.
http://www.speedtechperformance.com/index.cfm/page/ptype=product/produ . . . .

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 876



Warhawk LS7X?

-Är det inte dessa block som tål nästan hur mycket pulver som helst? Typ 2500 (+) ystra kusar?

_________________
Magnus Falk
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 876



#dubbelpost#

_________________
Magnus Falk
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
t16 skrev:
Är spindlarna högre än original?

Annars gör inte kitet så mycket nytta för då ligger RC långt under backen om jag minns rätt.

Bak är det helt galet åt andra hållet, k länket går inte att få bra utan måste byggas om.


Precis som camarogbg skriver så är de högre.
Handen på hjärtat så har jag inte läst på så mycket själv utan jag har gått på färdiga lösningar, novis som jag är


Jag har sett vad bilarna i USA presterar på sina tighta auto x banor så jag är helt säker på att begränsningen kommer att sitta i mig som chaufför. Får bygga om sen annars 😁

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
stilldouble skrev:
Warhawk LS7X?

-Är det inte dessa block som tål nästan hur mycket pulver som helst? Typ 2500 (+) ystra kusar?


Jo de ska väl tåla rätt bra med stryk.
Den här motorn har suttit en C6 Z06 som ska ha rasat i Bilsport Superstage pga ett diskutabelt piggy back system och turbokit.

Nu är den helt genomgången iaf och ska lämna runt 550hk som sugmotor, så den är väldigt snällt byggd

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
[URL=http://s88.photobucket.com/user/lissjos/media/Chevy%20Chevelle%20SS%20454%201966/782105f372cb28a8f14933e0799c99da.jpg.html][/URL

Lyfte isär alltihop och fick ramen blästrad och började bygga om lite.
Smalnade av kickupen lite, satt i lite förstärkningar och boxade ramprofilerna och avslutade med att sömsvetsa hela ramen.

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare



Karossen slipades plåtren under till och sedan bytte jag inre hjulhusen för att matcha den omgjorda ramen så nu ryms det 335 bak thumbs up

_________________
Patrik Lissjos
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 876



Lissjos skrev:
stilldouble skrev:
Warhawk LS7X?

-Är det inte dessa block som tål nästan hur mycket pulver som helst? Typ 2500 (+) ystra kusar?


Jo de ska väl tåla rätt bra med stryk.
Den här motorn har suttit en C6 Z06 som ska ha rasat i Bilsport Superstage pga ett diskutabelt piggy back system och turbokit.

Nu är den helt genomgången iaf och ska lämna runt 550hk som sugmotor, så den är väldigt snällt byggd


Finns lite info om denna bad-boy till motor...



_________________
Magnus Falk
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4064



Snyggt jobbat med ram och kaross!

Vet du hur mycket den vägde innan du plockade isär den?

Måste erkänna min okunnighet, visste inte att Chevelle hade separat ram.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Janne J skrev:
Snyggt jobbat med ram och kaross!

Vet du hur mycket den vägde innan du plockade isär den?

Måste erkänna min okunnighet, visste inte att Chevelle hade separat ram.


Tack så mycket!
När jag reggade den 2014 så låg tjänstevikten på 1695kg thumbs up

_________________
Patrik Lissjos
Citera
t16
Vetlanda
Här sen Jun 2005
Inlägg: 370



Bra jobb på ramen, de är ju väldigt klena original.

Om du gör övre bärarmarna raka så får du ett fyrlänk och sen ett panhardstag så blir det vettigt, k länk funkar inte att styva upp för det måste flexa.

_________________
Dennis Mollberg
Citera
t16
Vetlanda
Här sen Jun 2005
Inlägg: 370



Bra jobb på ramen, de är ju väldigt klena original.

Om du gör övre bärarmarna raka så får du ett fyrlänk och sen ett panhardstag så blir det vettigt, k länk funkar inte att styva upp för det måste flexa.

_________________
Dennis Mollberg
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare



Äsch, nu hoppar vi fram och lever i nuet istället för jag är så jäkla glad att kunna börja slutmontera thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Ola Leufvenmark
Lindholmen
Här sen Jan 2003
Inlägg: 160




_________________
Ola Leufvenmark
----------------
Renault Megane RS225 - 2008
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare


Måste hänga på kylarsupport och lite sånt så vi kan börja tillverka fästet till den här också

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare




Fått lite bränsle och broms ledningar på plats, har väntat ett par veckor på lite bultar till bakaxeln från USA innan jag får ihop den helt också.
Sen är det dags för Testa besiktning, förhoppningsvis går det bra så jag kan hänga på karossen igen.

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17321



Har ni en lokal besiktare eller är det Lars-Inge som hanterar din bil?
Han kan ju de där.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Jag har pratat med en som heter Tommy Nyberg som håller till i Ludvika så det blir ju avsevärt närmre än Uddevalla, det är bara 14-15 mil

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare


Bakaxeln färdigmonterad och bromsarna på plats.
Har beställt bromsslangar från Speeding så när de är på plats kan jag ringa Testa och boka ett besök av de innan karosslyft.

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare


Stört fina bromsslangar dök upp idag från Speeding

Buntbanden är högst temporära, hade slut på gummiklammer hemma.

Nu måste jag dock byta främre slangarna till likadana nu.

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!)
<<   1, 2, 3, ... 18, 19, 20   >>
986 besök senaste veckan (82865 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande