Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!) | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 18, 19, 20 >> 32 besök idag (83558 totalt) |
Pysslet fortsätter hos de, igår hade det byggts kollektorer samt påbörjat grenrören
Tydligen så bygger de grenrören så om man skulle komma på idén någon gång att två turbos är fränt så ska det gå rätt enkelt att bygga om Blir även dubbelt avgas på den, 2x3,5" från så långt fram som det går ifall konceptet byts ut någon gång. _________________ Patrik Lissjos |
||||
Finns det några värden på drivlinevinklar som du kan dela med dig av? Eller var det mest för markfrigång dom ändrade ? Mvh Micke. _________________ Mikael Persson M3 E46 Competition 2006 |
||||
Det produceras på för fullt hos PPF
Så nu till veckan ska de börja med passagerarsidans rör samt knyta ihop det hela Jag är uppe i Gördalen nu med några kompisar och åker skoter, även om snödjupet inte är fantastiskt så har man ändå hittat på bra klättring på sina ställen. _________________ Patrik Lissjos |
||||
Stått lite stilla hos PPF ett par dagar, de var tvungna att göra lite grenrör och insug som låg på beställning
Fick hem strålkastarna som jag beställde för ett tag sen iaf, LED med projektor. Kupade glas med org look. Diodring runt för blinkers samt parkering. _________________ Patrik Lissjos |
||||
Roat mig med lite skoteråkning i några veckor, tyvärr blev det ett snabbt slut på säsongen.
Fick med mig en sten runt som slog sönder massor och tog med sig mycket följdskador så det blev skrot och inlösen, hann åka 21 mil. Blev att plocka ur boggie uppe på fjället för att kunna få mattan att snurra så det gick att bogsera hem. PPF har haft fullt upp med annat i några veckor men låter som de skulle ha tid att fortsätta kommande vecka Börjar bli jäkligt pepp på att åka Chevelle i sommar, äntligen! _________________ Patrik Lissjos |
||||
Gott om plats samt gott om tid har de ont om på PPF.
Var förbi idag på ett besök men det går framåt för de, kardan är kortad/ balanserad på plats samt Y-et från turbon. Blev ett plattat 4" vid växellådsfästet som sedan går upp till 2x3,5" över bakaxeln och ut längst bak _________________ Patrik Lissjos |
||||
Ja just avgaseriet och allt rörjobb är förvisso proffs som gör, jag själv är en halvglad amatör Det här är mitt första hela bilbygge men har väl pillat med lite olika grejer genom åren, blev mycket dragracing meck för några år sen men annars är det hålla på själv som gällt. Snappa upp grejer och göra om det igen är ett genomgående tema _________________ Patrik Lissjos |
||||
Jag tycker min lilla 5-liters V8 knuffar på rätt duktigt men det där måste vara helt galet
Ser fram mot uppstarten! ( hade spaning när vi passerade Malung härom veckan ) _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Hej, är nyfiken på var man kan få tag i dessa? (om det är 5 3/4" ?) _________________ /LOLA-Christian |
||||
Halloj! Dessa är köpta från Dapper Lighting i USA, det är 5 3/4". Finns massa olika alternativ på utseenden, kan vara lite lång leveranstid bara då de byggs efter order. _________________ Patrik Lissjos |
||||
Ja, vi får se hur/om allt hänger ihop På gatan blir det väl i princip noll laddtryck ändå för att kunna använda det. Aha, varit uppe på skidåkning då gissar jag? _________________ Patrik Lissjos |
||||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!) | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 18, 19, 20 >> 32 besök idag (83558 totalt) |