Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!) | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 18, 19, 20 >> 39 besök senaste veckan (83474 totalt) |
Lyfte av ena toppen idag och felkällan är nog att när jag byggde motorn för ~3 år sedan så fanns inte Cooper ringspackningarna för 6-bults eftermarknadsblock.
Org LS är endast 4 bult per cylinder så jag använde en lös packningsbit under varje extra öra utåt på toppen. Nu finns det så toppen lämnas på svetsning och planing i veckan så åker det dit korrekta packningar med rätt form den här gången. _________________ Patrik Lissjos |
||||||
Tog en ledig helg från Chevellen och höll på med lite inkomstbringande jobb istället
Men nu har Felix på PPF svetsat toppen samt att de hade rätt packningar på hyllan, Fredrik på FP hyvlade av 2/10 på toppen för att få den helt plan igen. Superservice! _________________ Patrik Lissjos |
||||||
Hade lite ledigt i helgen och vilade upp mig men nu är maskineriet på väg ihop igen.
Svetsad och planad topp på ena sidan, nya Cooper ring packningar på bägge sidorna så ska se om jag får ihop den igen i helgen. Fick tillbaka elbowen från anodisering idag också, blev mycket bra _________________ Patrik Lissjos |
||||||
På fredag åker motorn i igen, då ska de lösa trådarna vara utsorterade.
Köpte en hängvåg då jag var lite nyfiken på vikter så jag delar med mig av de. Så torrvikt exkl startmotor men inkl grenrör är alltså 230.4kg. Har en gjutjärns bigblock som ska ur en båt lite längre fram så ska passa på att väga den då för att jämföra. _________________ Patrik Lissjos |
||||||
Det blev en provtur i fredags, så nu är det "bara" resten kvar
Första gången för egen maskin sen 2015, så det var skönt. Idag blev det en storstädning i garaget så nu får jag börja pilla på lite mer bara. _________________ Patrik Lissjos |
||||||
Tackar! Planen är att försöka köra det obehandlat nu, PPF som byggt det menar att det ska funka så jag tänker helt klart prova. Annars blir det coating, inga raggarbandage på det här konstverket _________________ Patrik Lissjos |
||||||
Ja, klart skön känsla! Vi får se vad som hinns med helt enkelt,jag pillar på lite när jag har tid och lust. Har mycket på vanliga jobbet samt tagit på mig mycket extrajobb också, det här kalaset ska ju betalas också Ikväll gjorde jag ett litet ryck med kardantunnel så ska försöka få in iaf en timme eller två varje kväll tänkte jag och ta en sak i taget. _________________ Patrik Lissjos |
||||||
Äntligen semester så nu har jag börjat greja lite
Kardantunneln på väg i igen, höjd 40mm. 3D printad prototyp för att få på ett luftfilter. Lite finjusteringar i designen så ska den fräsas i alu efteråt. _________________ Patrik Lissjos |
||||||
Snyggt!
Men är det inte både bättre lättare och fränare med en 3D printad i nån matt plast? _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Jo, den tanken finns också med i det hela. Är nog alldeles för dåligt insatt i vad som finns helt enkelt, ska forska i det Förresten, jag har promenerat förbi ditt hus ett par gånger i helgen Stiliga byggnationer! _________________ Patrik Lissjos |
||||||
Hamnade i lite arbete idag så inget gjort, tyvärr men kardantunneln är klar och jag jobbar mig framåt med växellådstunneln.
Ramlade över ett par extra bakdäck förut som jag fick hämtat i helgen, garanterat några år på nacken men nya, billiga och säkert rökiga Om nån har 18" i ca 335/30-35 bredd och profil så köper jag gärna på mig fler. _________________ Patrik Lissjos |
||||||
Har fått till växellådstunneln, valde att göra den bultad nu för att underlätta när lådan har rasat
Justerat till konsollen lite så det stämmer in helt okej, ska göra en täckplåt i bakkant och så ska en kompis sy upp en damask i skinn så jag slipper den fula org gummidamasken. Göra fästen till konsollen idag och plåta igen och svetsa det sista så ska jag försöka få lite färg på innan jag åker på jobb så det går att montera nästa helg igen! _________________ Patrik Lissjos |
||||||
Lite framsteg emellanåt.
Kardan/ växellådstunneln klar och skruvad på plats. La i mattan bak och satt i baksätet, till och med skruvat i bälten nu. Måste köpa lite mer dämpmatta i veckan innan främre mattan och de prylarna kommer in igen. Har börjat med innerskärmarna fram för att anpassa för rör och turbo. _________________ Patrik Lissjos |
||||||
Det var som fasen, tackar så mycket , knacka på nästa gång, är nästan alltid hemma _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Det ska jag göra! En kompis bor några gator bort bara så gör det nästa gång jag är ner och hälsar på En halvstökig Charger med moderna hemi och singelturbo åker han. _________________ Patrik Lissjos |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!) | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 18, 19, 20 >> 39 besök senaste veckan (83474 totalt) |